İŞKUR

2020 İŞKUR İşsizlik Maaşı Nasıl Alınır, Başvuru Şartları

İŞKUR işsizlik maaşı başvuru işlemini gerçekleştirmek isteyen kişiler için kurum tarafından hazırlanmış birkaç farklı başvuru kanalı bulunmaktadır. İŞKUR’un işsizlik ödeneği başvurularını kabul ettiği kanallar şu şekilde listelenebilmektedir:


  • İŞKUR il ve ilçe müdürlükleri
  • İŞKUR resmi internet sitesi
  • E-Devlet Kapısı sistemi

İŞKUR İşsizlik Maaşı için Gerekli Evraklar Nelerdir?

İŞKUR işsizlik maaşı almak isteyenlerin başvuru yapmak için kurumun il ve ilçe müdürlüklerine gitmeyi tercih etmeleri halinde bazı evrakları tamamlamaları gerekmektedir. Aksi takdirde İŞKUR yetkilileri belgelerin tamamlanmasını talep etmekte ve başvuru işlemlerini gerçekleştirmemektedir.

İşsizlik maaşına yapılan başvuruların kabul edilebilmesi için 30 günlük süre şartı bulunmaktadır. Bu süreyi kaçırmamak için belgeleri önceden toparlayarak gitmek faydalı olacaktır. İŞKUR işsizlik maaşı için şahsen başvuru yapmaya gideceklerin yanında bulunması gereken evraklar şu şekilde belirlenmiştir:

  • Kimlik belgesi ve kimlik belgesi fotokopisi
  • İşten ayrılma bildirgesi
  • İşsizlik maaşı talep edildiğinde dair dilekçe
  • İşsizlik maaşı başvuru formu

İŞKUR İşsizlik Maaşı Başvurusu Online Olarak Nasıl Yapılır?

İŞKUR işsizlik maaşı başvurusu yapmak için e-Devlet sistemine giriş yapmak veya İŞKUR resmi internet sitesini ziyaret etmek gerekmektedir.

İŞKUR İşsizlil Maaşına Başvuru Yap

Başvuru işlemlerini İŞKUR resmi internet sitesi üzerinden gerçekleştirmek için  https://www.iskur.gov.tr/ linkine tıklayarak kurum sayfasına ulaşmanız ve sağ üst köşedeki menüye tıklayarak internet şubesine giriş yapmanız gerekmektedir. Giriş işleminizi gerçekleştirdikten sonra işsizlik başvurusunda bulunulabilmektedir.

İŞKUR İşsizlik Maaşı Başvurusu E-Devlet Üzerinden Nasıl Yapılır?

İŞKUR işsizlik maaşı başvurusu yapabilmek için kullanılabilecek online kanallardan birisi e-Devlet Kapısı sistemidir. E-Devlet Kapısı sistemi üzerinden işsizlik maaşı başvurusu işlemi gerçekleştirmek için izlemeniz gereken adımlar şu şekilde belirlenmiştir:

  • E-Devlet Kapısı sistemine T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresini kullanarak giriş yapmanız gerekmektedir. Sisteme elektronik imza, mobil imza, internet bankacılığı ve kimlik kartı kanalları kullanılarak da giriş yapılabilmektedir. Ancak bu imkanlarınız bulunmuyorsa, mutlaka e-Devlet şifresi kullanmanız gerekecektir.
  • E-Devlet Kapısı sistemine giriş yaptıktan sonra sistemin ana sayfasında bulunan “Kurumlar” sekmesine tıklamanız gerekmektedir.
  • Sistemde online hizmetleri bulunan kamu kurum ve kuruluşlarının listesi görüntülenecektir. Bu listeden “Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)” kurumuna tıklamanız gerekmektedir.
  • İŞKUR’un listelenen hizmetleri arasından “İşsizlik Ödeneği / İş Kaybı Tazminatı Başvurusu” hizmetine tıklamanız gerekmektedir.
  • İŞKUR kaydınızın bulunması halinde kısa süre içerisinde başvuru işleminiz gerçekleştirilecektir.

E-Devlet İşsizlilk Maaşı Başvurusu Yap

İŞKUR işsizlik maaşı başvurusu hizmetine https://www.turkiye.gov.tr/issizlik-odenegi-basvurusu linkine tıklanarak da ulaşım sağlanabilmektedir. Ancak bu durumda da öncelikle şifre ve kimlik numarası kullanılarak sisteme giriş yapılması gerekecektir.

E-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?

E-Devlet şifresi, e-Devlet Kapısı sisteminde bulunan online hizmetlere ulaşım sağlamak için öngörülen giriş kanallarından birisidir. Sistem üzerinden pek çok kurumun hizmetlerine online olarak ulaşım sağlanabilmesi ve işlem gerçekleştirilebilmesi sebebiyle güvenliği oldukça önemsenmektedir.

E-Devlet şifresi almak isteyen kişilerin PTT şubelerine bizzat giderek başvuruda bulunması gerekmektedir. Yurt dışında yaşayan vatandaşlar ise elçilik ve konsolosluklara müracaat ederek e-Devlet şifresi edinebilmektedir. PTT şubelerinde e-Devlet şifresi karşılığında 2 TL ücret talep edilmektedir. Sonraki alımlarda ise 4 TL ücret talep edilmektedir.

İŞKUR İşsizlik Maaşı Başvuru Sonucu Sorgulaması Nasıl Yapılır?

İŞKUR işsizlik maaşı başvuru sonucu sorgulama işlemi, e-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilebilmektedir. Sistem üzerinden başvuru sorgulaması yapabilecek hizmete https://www.turkiye.gov.tr/issizlik-odenegi-odemesi linkine tıklayarak ulaşım sağlanabilmektedir.

İşsizlik Maaşı Sorgulamak İçin TIKLAYINIZ

Hizmete ulaştığınızda öncelikle kimlik doğrulaması yapmanız talep edilmektedir. Sisteme giriş yollarından birisini kullanarak kimlik doğrulaması yaptıktan sonra işsizlik maaşı başvuru sonucunuz görüntülenebilmektedir.

İŞKUR İşsizlik Maaşı Nedir?

İşsizlik maaşı, sigortalı işsizler için İşsizlik Sigortası Kanunu kapsamında hazırlanan ve işsizlik ödeneği kapsamında sunulan bir ödemedir. Sosyal devlet ilkesinin bir yansıması olarak sunulan bu imkandan faydalanabilmek için ilgili kanun kapsamında belirlenen şartların taşınması gerekmektedir.

İŞKUR İşsizlik Maaşı Alma Şartları Nelerdir?

İŞKUR işsizlik maaşı almak isteyen kişilerin 4447 sayılı kanunda belirlenen şartları sağlaması gerekmektedir. İŞKUR işsizlik maaşı almak isteyenler için ilgili kanunda belirlenen şartlar şu şekilde listelenmektedir:

  • Kişinin işsiz kalmasının sebebinin kendi isteği veya kusuru olmaması gerekmektedir.
  • Kişinin işten çıkarılmasından yani hizmet sözleşmesinin sona ermesinden önceki 120 günde hizmet sözleşmesine tabi olarak çalışmış olması gerekmektedir.
  • Kişinin hizmet akdinin sona ermesinden önceki 3 yıllık sürede en az 600 günlük işsizlik süresi primini ödemiş olması gerekmektedir.
  • Kişinin hizmet akdinin feshedildikten sonraki 30 gün içerisinde hizmet ödeneği için müracaat etmiş olması gerekmektedir. Mücbir sebep nedeniyle 30 gün içerisinde başvuru yapılamaması halinde başvuru 30 gün içerisinde yapılmış gibi kabul edilmektedir. Mücbir sebep bulunmamasına rağmen başvuru süresi kaçırılmışsa, bu durumda gecikilen toplam gün sayısı hak sahipliği süresinden düşürülecektir.
  • İşsizlik ödeneği almak isteyen kişilerin İŞKUR iş arayan sistemine kaydı yapılmaktadır. Kaydı bulunanların ise yeniden güncelleme işlemi gerçekleştirilmektedir. Yani yalnızca yeniden iş sahibi olmaya hazır kişilere ödenek sağlanmaktadır.
  • Başvuru işlemlerinin bizzat gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

İŞKUR İşsizlik Ödeneği Kapsamında Neler Bulunmaktadır?

İŞKUR işsizlik ödeneği, kişilerin işsiz oldukları süre içerisinde mağduriyet yaşamamaları ve yeni bir iş bulmaları için sosyal hizmet anlayışı kapsamında verilmektedir. Bu kapsamda başvuruları olumlu sonuçlanan kişilere sağlanan hizmetler ise şu şekilde listelenebilmektedir:

  • İşsizlik maaşı
  • Genel sağlık sigortası primleri
  • Yeni bir iş bulma imkanı
  • Mesleki eğitimler

İŞKUR İşsizlik Maaşı Ne Kadar Süre ile Verilmektedir?

İşsizlik maaşı süresi, kişinin son 3 yıl içinde sigortalı olarak çalışırken yatırmış olduğu işsizlik primlerine göre şu şekilde belirlenmektedir:

  • 600 gün sigortalı çalışarak işsizlik primi yatıran kişiler için 180 gün
  • 900 gün sigortalı çalışarak işsizlik primi yatıran kişiler için 240 gün
  • 1080 gün sigortalı çalışarak işsizlik primi yatıran kişiler için 300 gün

İŞKUR İşsizlik Maaşı 2020 Ne Kadar?

İŞKUR işsizlik maaşı miktarı, günlük olarak kişinin son dört aylık kazancı kapsamında belirlenmektedir. Hesaplamada dikkate alınan kazanç, prime esas kazançtır. Ne kadar işsizlik maaşı alabileceğinizi hesaplamak için günlük brüt kazancınızın %40’ını almanız gerekmektedir.

Bu tutar günlük olarak sağlanacak işsizlik maaşınızı verecektir. Ancak ortaya çıkan tutar ne kadar olursa olsun, alınabilecek maksimum miktar asgari ücretin brüt tutarının %80’ini geçmemektedir. Bu tutarın geçilmesi halinde asgari ücretin brüt tutarının %80’i sağlanacaktır.

İŞKUR İşsizlik Maaşı Ne Zaman Yatmaktadır?

İŞKUR işsizlik maaşı, başvuru işlemleri sonuçlandırıldıktan sonra her ayın 5’inde aylık olarak ödenmektedir. Başvuru işlemlerinin sonuçlandırılması için öngörülen azami süre ise başvuruyu izleyen ayın sonu olarak belirlenmiştir. Bu süre içerisinde başvuru sonucu sorgulama işlemleri e-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilebilmektedir.

İŞKUR İşsizlik Maaşı Nereden Alınır?

İş-Kur işsizlik maaşı almaya hak kazanan kişilerin maaşı, her ayın 5’inde PTT Bank şubelerine yatırılmaktadır. Kişinin kimlik belgesi ile başvuru yaparak işsizlik maaşını çekmek istediğini talep etmesi gerekmektedir. Maaşınızı altı ay boyunca çekmemeniz halinde, İşsizlik Sigortası Fonuna sigortalı bazında emanet olarak alınacaktır. 5 sene içerisinde başvuru yapılması halinde kişiye ödenmektedir. 5 senenin aşıldığı durumda ise maaşınızı almak için mahkemeye başvuru yapmanız gerekecektir.

İŞKUR İş Arayan Kayıt Belgesi Nasıl Alınır ve Ne İşe Yarar?

İŞKUR Sisteme İş Arayan Girişi Nasıl Yapılır?

İŞKUR Kursiyer Ücretleri (Maaşları) Ne Kadar Oldu ?

İlgili Makaleler

2 Yorum

    1. Merhaba,

      İşkura giriş yapıp takip edebilirsiniz. Ya da Alo 170 hattını arayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu