emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

2022 İBB Sosyal Yardım Kartı Başvurusu ve Sorgulama

2022 İBB Sosyal Yardım Kartı Başvurusu ve Sorgulama

İBB’ye sosyal yardım kartı (çeki) başvurusu yapma ve sorgulama işlemleri online kanallar üzerinden yapılabilir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) yapılacak olan yardım kartı ve çeki başvuruları yılsonuna kadar yapılırken, gelecek yıl yapılacak olan yardımların değerlendirmesi Aralık ayı içinde yapılır. Yeni yıl için başvuruların açıldığı ve internetten ve fiziksel ortamdan yapılabilen İBB Yardım Kartı başvurusu ve sorgulama işlem detaylarını yazımızdan takip edebilirsiniz.

İBB Sosyal Yardım Kartı Nedir?

İBB Sosyal Yardım Kartı başvuru şartlarında tanımlanan ihtiyaç sahiplerinin temel gereksinimlerini karşılamaları adına verilen, belirli limitte bakiyenin yüklendiği ön yüklemeli kartlardır. Sosyal yardım kartlarına yüklenen bakiye ile ihtiyaç sahipleri gıda ve erzak, kömür ve yakacak, barınma ve para gibi yardımlardan yararlanabilirler.

Verilen kart bakiyesince ihtiyaç sahipleri, İBB anlaşmalı mağazalar üzerinden temel ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş yapabilirler.

İBB Sosyal Yardım Kartı Başvurusu Nasıl Yapılır?

İBB Sosyal Yardım Kartı (çeki) başvurusu için dört yöntem bulunur. İBB tarafından başvuru için yetkilendirilen dijital ve fiziksel işlem kanalları üzerinden yardım kartı için başvuru oluşturulabilir.

İBB tarafından yetkilendirilen sosyal yardım kartı başvuru noktaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Alo 153 ya da 0212 444 00 93 numaraları üzerinden ulaşılan Beyaz Masa Hattı veya 444 00 93 numaralı İBB Sosyal Hizmetler Birimi aranarak telefonla İBB Sosyal Yardım Kartı başvurusu yapılabilir. Çağrı merkezleri aracılığı ile ulaşılan görevliye istenen tüm bilgiler eksiksiz olarak aktarılmanın ardından gerekli belgeler teslim edilerek başvuru tamamlanabilir.
  • Edirnekapı, Büyükçekmece ya da Üsküdar’da bulunan İBB Sosyal Yardım Birimleri üzerinden başvuruda bulunulabilir. Gerekli evrakların teslimi ve İBB Sosyal Yardım Kartı başvuru formunun doldurulması sonrası süreç tamamlanır.
  • E-Devlet’te İç İşleri Bakanlığı hizmet sayfası altında yer alan “e-Belediye Bilgi Sistemi Sosyal Yardım Talebi ve Sorgulama” sayfası kullanılarak e-Devlet’ten İBB Sosyal Yardım Kartı başvurusu tamamlanabilir.
  • İBB Sosyal ve Ekonomik Destek Programı (SEDEP) web sitesi üzerinden belediye tarafından yapılan tüm yardımlara başvuruda bulunulabilmektedir. https://sosyalyardim.ibb.gov.tr/online-basvuru adresini kullanarak SEDEP İBB Yardım Kartı başvurusunu tamamlayabilirsiniz.

E-Devlet’ten İBB Sosyal Yardım Kartı Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-Devlet’ten İBB Sosyal Yardım Kartı başvurusu “e-devlet” linki üzerinden ulaşılan “İç İşleri Bakanlığı e-Belediye Bilgi Sistemi Sosyal Yardım Talebi ve Sorgulama” sayfası üzerinden yapılabilir. Verilen link aracılığı ile giriş yapılan sayfada yardım kartı başvurusunu tamamlamak için sırası ile şu işlemleri tamamlayın:

Açılan sayfada aşağıda gösterildiği şekilde “Kimliğimi Şimdi Doğrula” butonuna tıklayın.

TC kimlik numaranızı ve e-Devlet şifrenizi istenen bölümlere girerek “Giriş Yap” butonuna tıklayın.

Açılan sayfada uygulama sayfasına giriş yapmak için aşağıda gösterildiği şekilde “Uygulamaya Giriş Yap” butonuna tıklayın.

Açılan sayfada aşağıda gösterilen açılır menüden “İstanbul Büyükşehir Belediyesi” seçimini yapın.

Yapılan seçim ardından sayfanın en altında yer alan “E-Belediye Sosyal Yardım Başvurusu Açık Rıza Beyanı” içerisinde yer alan onay kutucuklarını işaretleyin ve “Kaydet” butonunu tıklayarak işlemi tamamlayın.

Yukarıda anlatıldığı şekilde ulaşılan sayfada yardım kartı başvuru sorgulaması da yapılabilmektedir. Sayfanın solunda yer alan ve aşağıda gösterilen menüde tercihe göre İBB Yardım Kartı başvurusu ve sorgulama işlemlerinin her ikisine ait sekmeden işlem yapılabilir.

SEDEP İBB Yardım Kartı Başvurusu Nasıl Yapılır?

İBB Yardım Kartına SEDEP üzerinden başvurular sosyalyardim.ibb.gov.tr adresi üzerinden doğrudan ulaşılabilen “SEDEP Online Başvuru” sayfası kullanılarak iletilebilir. Başvuru için link aracılığı ile ulaşılan sayfada, 3 adımda başvuru iletilmektedir. Linkte tıklayarak ulaştığınız sayfada aşağıda gösterildiği şekilde başvuru oluşturabilirsiniz:

Aşağıda gösterilen form üzerinde istenen alanlara T.C. kimlik No, adınızı ve soyadınızı girin. Güncel Covid-19 test durumunuzu aşağıda gösterildiği şekilde işaretleyerek sayfanın en altında yer alan onay kutucuklarını işaretleyerek “Kaydet ve devam et” butonuna tıklayın.

  • İletişim bilgilerinizi girin ve “Kaydet ve devam et” butonuna tıklayın.
  • İBB tarafından istenen ön tespit bilgilerini girmenin ardından başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

İBB Sosyal Yardım Kartı Başvuru Şartları Nelerdir?

İBB Sosyal Yardım Kartı başvuru şartları şu şekilde sıralanabilir:

  • İstanbul’da ikamet etmek,
  • Sağlık sorunları nedeniyle çalışamıyor olmak ya da yeterli gelire sahip olmamak,
  • Herhangi bir sosyal güvenceye sahip olmamak,
  • Muhtaçlık sınırı altında olunduğunu ispat eden belge ibrazını yapmak,
  • Üzerine kayıtlı değerli menkul ya da gayrimenkul bulunmamak,
  • Başvuru sahibi kadın ise eşin vefat etmesi ve herhangi bir gelir sahipliği bulunmaması başvuru için aranan şartlardır.

Kimler İBB Sosyal Yardım Kartı Alabilir?

İBB Sosyal Yardım kartı alabilecek kişiler muhtaçlık sınırı altında yaşayan, kimsesiz ve düşkün kişiler olarak özetlenebilir. Bir üst başlıkta sıralanan başvuru şartlarını taşıyan adaylar, yardım başvuru taleplerini doğru noktalara ileterek hak sahipliği kazanabilir.

Genel hatları ile şartları sağlayan vatandaşlarımız listelendiğinde, İBB’den yardım kartı alabilecek kişiler için şu şekilde bir sıralama yapmak mümkündür:

  • Hane halkı aylık ortalama kazancı, güncel asgari net ücretten asgari geçim indirimi çıkarılması ardından kalan tutarın (2.852,90 TL) 3’te 1’inden az gelire sahip olanlar (852,53 TL) İBB Sosyal Yardım Kartı alma şartlarını sağlamaktadır.
  • Çalışamayacak durumda olan engelliler, kronik rahatsızlığa sahip olanlar, 65 yaş üstünde bulunanlar, şehit ve gazi yakınları ile eşinden boşanan ya da eşi vefat edenler yardım kartı alabilirler.

İBB Yardım Kartı Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Yardım kartı başvurusunda İBB’nin talep ettiği evraklar şunlardır:

  • İBB Yardım Kartı Başvuru formu,
  • Kimlik kartı ya da nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
  • İkametgah belgesi,
  • Gelir ya da gelirsizlik belgesi,
  • Tam vukuatlı nüfus kayıt örneği,
  • Mal beyanına ilişkin belgeler,
  • Fakirlik belgesi,
  • Ölüm belgesi (Muhtaç ve dul eşlerden talep edilir),
  • Engelli raporu (Engelli bireylerin başvurularında istenir),
  • Sağlık kurulu raporu (Kronik hastalık sahiplerinden istenir).

2022 İBB Sosyal Yardım Kartı Limiti Ne Kadar?

İBB Yardım Kartı limiti başvuru sahibi ve hanesinde yaşayan kişi sayısına göre farklılık gösterir. İletilen başvurunun kabul edilmesi halinde İBB tarafından karta 200 TL yükleme yapılır. Devam eden aylarda yapılacak yüklemeler için 4 kişilik ailelere aylık 200 TL, 5 kişi ve üstü ailelere ise 300 TL aylık yükleme yapılmaktadır.

İBB Sosyal Yardım Kartı Bakiye Sorgulama

İBB Sosyal Yardım kartı bakiye öğrenme işlemleri için e-Devlet’ten ulaşılabilen ve İç İşleri Bakanlığı sayfası alt hizmetlerinde yer alan “e-Belediye Bilgi Sistemi Sosyal Yardım Talebi ve Sorgulama” sayfası ile yine e-Devlet’te Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı sayfası alt hizmetlerinde yer alan “Sosyal Yardım Bilgileri Sorgulama” sekmesi kullanılır.

İç İşleri Bakanlığı sayfasından yapılacak sorgulama için “E-Devlet’ten İBB Yardım Kartı Başvurusu” başlığını takip edebilirsiniz. “Sosyal Yardım Bilgileri Sorgulama” sayfasından yapılacak bakiye görüntüleme işlemleri şu şekilde yapılır:

  1. https://www.turkiye.gov.tr/ashb-sosyal-yardim-bilgileri-sorgulama adresine giriş yapın.
  2. TC kimlik numaranız ve e-Devlet şifrenizle kimlik doğrulamasını tamamlayın.
  3. Yönlendirme yapılan sayfada aşağıda kırmızı çerçeve içine alınan bölümden İBB Yardım Kartı bakiye bilginizi takip edebilirsiniz.

2022 İBB Yardım Kartı Hangi Marketlerde Kullanılır?

İBB Yardım Kartı geçerli olan anlaşmalı mağazalar şunlardır:

  • A101
  • Bim
  • Rammar
  • Şok Market
  • Happy Center
  • CarrefourSA
  • Rammar
  • Migros
  • Çağrı
  • Onur
  • UCZ
  • Kim

İBB Yardım Kartı Başvuru Sonucu Sorgulama Nasıl Yapılır?

İBB Yardım Kartı başvuru sonucu öğrenme işlemleri SEDEP üzerinden yapılır. Sorgulama için sosyalyardim.ibb.gov.tr linkine giriş yapmanız ve aşağıda gösterildiği şekilde T.C. kimlik numarası, doğum tarihi, isim ve soyisim bilgilerini istenen alanlara girerek “Sorgula” butonuna tıklamanız yeterlidir:

İBB Yardım Kartı Başvurusu Ne Zaman Sonuçlanır?

İBB Yardım Kartı başvuru sonucu 3 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır. İBB Yardım Kartı başvurusu ve sorgulama işlemlerinin tamamı gibi sonuçlanan başvurularınıza verilen yanıtları, bir üst başlıkta anlatıldığı şekilde online ortamdan takip edebilirsiniz.

İBB Hangi Yardımları Yapıyor?

İBB tarafından yapılan yardımlar İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sosyal Destek Çalışmaları adı altında toplanmış 7 adet yardım yöntemleridir.

Bu yardımlar şu şekildedir:

  • İhtiyaç Sahiplerine Nakdi Destek: Ekonomik ya da sosyal yönden zorlanan kişi ve ailelere verilen destektir.
  • Eşya Desteği: Eşya ihtiyacı tespiti halinde muhtaç kişilere veya ailelere verilen eşya desteğidir.
  • Tersine Göç Hizmeti: İstanbul’a farklı bir şehirden gelip belirli nedenlerden ötürü İstanbul’da yaşamakta zorlanan ve geldiği şehre geri dönmek isteyip dönme imkânı bulamayan kişiler için verilen bir destektir.
  • Sen Oku Diye Eğitim Desteği: İstanbul’daki lisans ve ön lisans eğitimleri harici tüm eğitim düzeylerindeki engelli, şehit çocuğu, yetim, öksüz öğrencilerin tamamına, yılda bir kez olmak kaydıyla verilen maddi destektir.
  • Sosyal Destek İstanbul Kart: Temel ihtiyaç desteği yapmak amacıyla başvuruları halinde yapılan kapsamlı denetlemeler sonucunda kişiler ya da ailelere verilen kendilerine özel kartlarla birlikte o kartlara yatırılan yardımlardır.
  • Genç Üniversiteli Desteği: İstanbul’da kendisinin ya da ailesinin bulunması halinde maddi açıdan zor durumda olan ön lisans veya lisans öğrencilerine verilen maddi destektir.
  • Halk Süt Desteği: İstanbul’da bulunan ve yardım alan ailelerin 3-6 yaş ve arasındaki çocuklarına her bir çocuğa haftada 2 litre olmak üzere ayda 8 litre süt verilmektedir.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, şehrinde ikamet etmekte olan fakat muhtaç ve zor durumlar yaşayan vatandaşlar için yardım çalışmalarına devam etmekte ve vatandaşlara 7 farklı şekillerde destekler sağlamaktadır. Böylece yoksul aileler ve kişiler için İstanbul’da yaşam biraz daha kolaylaşmıştır.

Kırtasiye Yardımı Ne Kadar? Nasıl Alınır?

Kaymakamlık Para Yardımı Ne Kadar? Başvuru Sorgulama

Maddi Yardım Başvurusu ve Şartları

Yorumlar

  1. Berivan dengiz dedi ki:

    Eşim calisamadi göçün madi durumumuz yok bize yardım ederseniz çok seviniriz yeni doğum yaptım çocuğuma elbise bile alamıyoruz diğer çocuğumuda okula göndermek istiyoruz ama madi durumumuz olmadığından dolayı gonderemiyoruz

  2. Şefik dedi ki:

    Çalışmıyorum 4 çocuk babasiyim

  3. Zeynep dedi ki:

    Merhabalar, şehir dışında İBB sosyal yardımlaşma kartını kullanabiliyor muyuz?

    1. Erhan KAÇAR dedi ki:

      Merhaba,

      İstanbul kart ve İBB yardım kartları İstanbul dışında kullanılmıyor.