Genel

4B Sözleşmeli Çalışan Nasıl Olunur?

Devlet kurumlarında çalışan ve sigortalı olarak görev yapmakta olan personeller birirlerinden bir takım nitelikleri ile ayrılmaktadırlar. Bu kategoriler ise terimsel olarak 4A, 4B, 4C ve 4D olarak farklı isimler almaktadırlar. İçerik olarak tanımları bildirilen bu kategorilerden 4B sözleşmeli personel nedir ve nasıl olunur yazımızda ele alacağız. Bu noktada merak edilen husus isimlerde yer alan bu kodların neye göre belirlendiğidir. Bu kodların oluşmasının nedeni Devlet Memurlar Kanunu’nun 4. Maddesinde devlet personellerinin kadrolu, sözleşmeli, geçici ve işçi olarak düzenlenmesidir. 4A personellere işaret ederken, 4D ise işçi olan personelleri işaret etmektedir.


4B Sözleşmeli Personel Nedir?

Sözleşmeli personeller, Devlet Memurlar Kanunu’nun 4. Maddesinin B fıkrasında görev tanımları ve çalışma şekilleri açıklanan personellerdir.

Devlet kurumlarının yıllık planlarında, kalkınma planlarında ve programlarındaki bir takım projelerin gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan personeller 4B Sözleşmeli Memuru olarak göreve alınır. Bu kişilerde özel meslek bilgisi aranır. Çünkü personel alınacağı iş kolunda devlet kurumunda sözleşmeli olarak ihtiyaç duyulan alanda işleri gerçekleştirecektir. Kişiler mali yılla sınırlı olan sözleşmeyle çalıştırılırlar ve işçi grubuna girmezler. Kamu hizmeti görevlileri olarak tanımlanırlar ve Devlet Personel Başkanlığı’nca kurumlar tarafından talep edilen sayıda alınarak, Maliye Bakanlığı tarafından onaylanırlar.

Bu kapsamda mevzuatta tanımı yer alan sözleşmeli personel tanımına göre 4/b sözleşmeli çalışan olma şartları kurumun idari yapısına veya kurumun talebine göre değişiklik göstermektedir. Kamu Personeli sınavı şartı olmadan doğrudan mülakatlar ile alım gerçekleştirilebildiği gibi, kamu personelinden sınav puanı şartı ile de sözleşmeli olarak personel alımı yapılabilmektedir.

Devlet kurumlarında sözleşmeli olan personeller, kurum tarafından beyan edilen bir takım şartları ve görevleri yerine getirdikten sonra kadrolu personel olabilmektedirler. Sözleşmeli personellerin sözleşmeleri sona erdiği zaman, sözleşmenin yenilenmesini talep edebilir veya kurum doğrudan danışmadan sözleşmeyi yenileyebilir.

Sözleşmeli personellerin sigorta girişleri kadrolu personellerde olduğu gibi gerçekleştirilir ve e-Devlet sisteminin 4B Ödeme Dökümü ekranından aldıkları ödemeler görüntülenebilir. Sözleşmeli personellerin sağlık masrafları sigortalı oldukları ve sözleşmelerinin devam ettikleri süre boyunca devlet tarafından karşılanmaktadır.

Erhan KAÇAR

20 yıllık muhasebecilik ve sgk uzmanlığı, 10 yıllık mali müşavirlik deneyimi ile yıllardır SGK, Emeklilik, Bağkur, Engelli Hakları ve diğer kategoriler için deneyimlerimi sizlerle paylaşarak içerikler üretmeye çalışıyorum. Siz değerli okurlarımızın doğru bilgiye ulaşması için Editör ve Danışma ekibimizle kaliteli ve en güncel içeriklerle yolumuza devam ediyoruz. Sitemizi takip edin ve doğru bilginin adresinde kalın.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu