• İşçi Şikayeti Nereye Yapılır?


    Hizmet sözleşmesiyle çalışan yani 4857 Sayılı İş Kanunu kapsamında bulunan işçilerin şikayet ve ihbar başvurularını yapacağı yer ihbar ve şikayet konularına göre değişiklik göstermektedir. Konularına göre ayrılmış olan şikayet ve ihbar yerleri yapılan düzenlemelerle bazı değişiklikler gösterebilmektedir. Her türlü sosyal güvenlik ve çalışma hayatı ile ilgili konularda ALO 170 ile iletişime geçilebilmektedir. Bu numara ile;


    • İhbar
    • Şikayet
    • Soru ve görüşler
    • Başvuru
    • Talep,

    ile ilgili bilgi sahibi olunabilmektedir. Sınırsız iletişim imkanı sunan bu hat her saat hizmet vermektedir. Çağrılara uzmanlar cevap vermektedir. İlk görüşme yapıldığında talep derhal gerçekleştirilemezse gerekli bilgilerin alınması sonrası ilgili birime bilgiler gönderilerek talep sahibi ile iletişime geçmesi sağlanmaktadır. Eğer telefon hattı kullanılmadan direkt olarak ilgili birim ile iletişime geçilmek isteniyor ise işçi şikayeti nereye yapılır bilinmesi ve birimlere başvuru yapılması gerekmektedir.

    İşçi Şikayetleri Nasıl Yapılmaktadır?

    İşçilerin çalışma hayatıyla ilgili herhangi bir sorun ile karşılaştığında ya da talep ve başvurularını sağlamak amacıyla ilgili kuruma başvuruda bulunması gerekir. İşçi şikayeti nereye yapılır hakkında net bilgiye sahip olmayan işçiler bulunmakla beraber çoğu zaman talep ve isteklerini iletememektedir. Konusuna göre doğrudan ilgili birime başvurulması halinde işlemler daha kolay ve hızlı şekilde ilerlemektedir. Sosyal Güvenlik Kurumu, . Bakanlık veya Türkiye İş Kurumunun çeşitli birimleri bu doğrultuda verdiği hizmetleri ile işçiye kolaylık sağlama noktasında oldukça başarılı olmaktadır. İşçilerin başvuru yapacakları müdürlük ve kurumlar çeşitli olmakla beraber iş sözleşmesinden kaynaklanan sorunlar için kurumlardan hangilerine başvuru yapacakları detaylı şekilde belirtilmektedir.

    Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğüne Yapılacak Başvurular

    Hizmet akdi sonlanmış olan işçinin, hizmet sözleşmesinin feshi, ücret, ikramiye, kıdem, prim, işten çıkarılma ve ihbar tazminatı hakkında şikayet ve ihbar başvuruları işyerinin bağlı olduğu çevredeki İş Kurumu Müdürlüklerine ya da bu kuruma bağlı hizmet merkezlerine başvurularını yapmaları gerekmektedir.

    ÇSGB Ve İlgili Birimlerine Yapılacak Başvurular

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının ilgilendiği konulara dair işçi şikayeti nereye yapılır hakkında bilgi verilmiştir.

    Sponsorlu Bağlantılar

    • Hizmet akdinin fesh edilmesi,
    • ücret,
    • prim,
    • fazla mesai,
    • ikramiye,
    • işten çıkarılma,
    • kıdem tazminatı,
    • ihbar tazminatı,
    • mobbing

    konularında işçi şikayeti nereye yapılır sorusuna açıklık getirilecek olursa daha önceden ihbar başvuruları Bakanlığın Bölge Müdürlüklerine yapılabilmekle beraber İş Teftiş Grup Başkanlarına da yapılmaktaydı.  Fakat 665 sayılı kanun ile yapılan değişiklik sonucunda Bakanlığın Müdürlükleri kapatılmış olup, İŞ-KUR İl Müdürlüklerinin adı değiştirilerek Çalışma İş Kurumu İl Müdürlüğü olmuştur. Bu nedenle bakanlığa dair işlemler Çalışma ve İş Müdürlükleri tarafından yapılmaktadır. Yapılan başvuruların artık Bakanlık bölge Müdürlüklerine değil Çalışma ve İş Kurumu’na yapılması gerekmektedir.

    İş Teftiş Grup Başkanlıklarına Yapılacak Başvurular

    İşçinin iş sözleşmesi devam ediyorsa hala işyerinde çalışmaya devam etmesi halinde ücret, ikramiye, prim, mobbing ile ilgili konularda başvurular İŞ-Kur Müdürlüklerine değil, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Teftiş Kurulu’na yapmaları gerekmektedir. Konu ile ilgili Grup Başkanlığına şikayet ya da talep iletilmesi ile başvuru gerçekleşmektedir. İş Teftiş Grup Başkanlıklarına yapılacak olan başvuru konuları arasında iş sağlığı ve güvenliği, toplu şekilde işten çıkarılma gibi konular da yer almaktadır. İşçi şikayeti nereye yapılır sorusunun ilgili birimlere göre yanıtlanmasının ardından şikayet konularına göre yapılacak başvurular için başvuru kurumları aşağıda verilmiştir.

    Konularına Göre İhbar ve Şikayetler Nereye Yapılır?

    • İşsizlik ödeneği ya da Türkiye İş Kurumunun hizmet verdiği konularla ilgili işçi şikayeti nereye yapılır cevabı İŞ-KUR olmaktadır. Bu alanlardaki başvuruların Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerine ya da müdürlüklere bağlı hizmet veren merkezlere yapılması gerekmektedir.
    • Sigortasız çalıştırılma, iş kazası ve meslek hastalığı konusundaki başvurular, düşük ücretten sigortalı yapma hakkında dilekçeler işyerinin bağlı olduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’ne yapılmaktadır.
    • İşten ayrılan kişilerin, hizmet akdinin feshi sonucu işten çıkarılma, kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, ücret, prim gibi konulardaki başvurularının işyerlerinin bağlı olduğu Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerine ya da müdürlüklere bağlı hizmet merkezlerine iletilmesi gerekmektedir.
    • İş sağlığı ve güvenliği ve toplu işten çıkarılma konuları başvuruları İş Teftiş Grup Başkanlığına yapılmaktadır.
    • İşsizlik ödeneği ya da Türkiye İş Kurumunun hizmet alanında bulunan diğer konulardaki başvuruların Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerine ya da bu müdürlüklere bağlı hizmet merkezlerine yapılması gerekmektedir.

    Başvuru Dilekçesi Nasıl Olmalı?

    İşçi şikayeti nereye yapılır sorusunun ardından cevaplanması gereken en önemli sorulardan bir tanesi de dilekçenin şekil şartlarının nasıl olması gerektiğidir.

    • Dilekçenin A4 beyaz kağıda Türkçe yazılması gerekmektedir. Dilekçe bilgisayar ya da daktilo yardımıyla yazılırsa siyah renk seçilmeli, el ile yazılırsa siyah ya da mavi renk tükenmez bir kalem kullanılabilir.
    • Dilekçenin okunaklı olarak yazılmasına dikkat edilmelidir.
    • Sayfa en üst kısım ortalanmalı ve bu kısma dilekçe hangi birime yazılıyorsa o birimin adı yazılmalıdır.
    • Daha sonra talep, şikayet ya da dilekçenin yazılış amacı yazılır.
    • Dilekçe “arz ederim” ibaresi ile bitilmelidir.
    • Yazının sağ alt tarafına isim- soyad yazılarak imza atılır.
    • Sol tarafına ise T.C. Kimlik no, telefon bilgileri, adres bilgileri ve dilekçe ekinde belge yer alıyorsa ekler numaralandırılarak isimler yazılır.

    Posta zarfında üst sol kısımda gönderen kişinin adı ve soyadı yer almalı, sağ aşağı kısımda ise alıcının ad ve adres bilgisine yer verilmelidir. Dilekçe şartları bu şekilde olup okunaklı ve anlaşılır yazılması önemli olmaktadır. Dilekçe posta yolu ile gönderileceği gibi dilekçenin yazıldığı birimin evrak servisine de doğrudan verilebilmektedir.

    SGK DANIŞMA HATTI

    SSK DANIŞMA HATTI

    İş İçin Sağlık Raporu Nasıl ve Nereden Alınır?



    tıkla sorunu sor

    İşçi Şikayeti Nereye Yapılır? İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    1. Mehmet uğur nayman dedi ki:

      IYI akşamlar….2003 ağustos ise başladım…2012 ‘ye kadar sigortam yattı dendi..yatmamıştı muhasebeci yatırmamış dendi o süreçte sigortaya hastaneye ihtiyacım olmadı.. anlamadim iş yoğunluğundan vakitte yoktu…2012 de yatmamış sigortalarım yatıcam dendi kandırdılar beni ıyi niyet kurbanı kardesim patronum ÇÜNKÜ..2012 isteğe bağlı sigorta yaptırdım baktim odenmiyor cocukda var ihtiyac var.gizliden kendim odedim..isede ihtiyacım var ek işler yaparak odedim sigortamı lakin 2014 NISAN ayında işten cikarildim..bahaneler tabiiki….paramı hâle odecekler artik sizden yardım istiyorum…ne yapabilirim 2019 nisandan sonra 5 sene doluyor…hukuki süresini biliyorum..Tek sorun 2012 de isteğe bağlı sigorta ödemem bir sorun teşkil edermi?teşekkürler..

      1. Danışma Birimi dedi ki:

        Merhaba,

        Evet zaman aşımı süresi 5 yıl bu süreyi kaçırmayın. Buraya belirttiğiniz gibi bir dilekçe ile önce iş kura sonra da iş mahkemelerine hizmet tespit davası açın. İnternette birçok dilekçe örneği var bunlardan yararlanabilirsiniz. Arzuhalcilere de yazdırmanıza gerek yok.

    Sorunuzu Yazın