Genel

CİMER’e Şikayet Formu Nasıl Yazılır? Başvuru Formu Örneği

CİMER şikayet formu yazımı, görülen bir hatanın ilgili mercilere şikayet edilmesi için yapılması gereken bir işlemdir. Devlet dairelerinin tamamında, Kredi Yurtlar Kurumu’ndan belediye otobüslerine ve su idarelerine kadar devlete bağlı tüm kurumların şikayetlerinde kullanılabilir.


CİMER şikayetlerinde, başvuru süresi ve yanıt süresi bulunmaktadır. Kişilerin şikayetlerine yetkililer tarafından belirli bir süre içinde yanıt verilmeli, şikayetlerle tek tek ilgilenilmelidir. Hattın kurulmasının amacı budur.

CİMER’e E- Devlet Üzerinden Nasıl Şikayet İletilir?

E- Devlet üzerinden CİMER şikayetinde bulunmak için öncelikle e- devlet şifreniz ile sisteme giriş yapmalısınız. Eğer şifreniz yoksa PTT aracılığıyla şifre alabilirsiniz. ancak aldıktan sonra şifrenizi değiştirmeniz gerekmektedir. şifre değiştirme işlemini gerçekleştirdikten sonra yapmanız gereken, sistem girişini sayfayı yenileyerek tekrar yapmak olmalıdır.

Ardından en alt kısımda bulunan e- hizmetler bölümüne tıklamalısınız. Bu bölümden şikayet ve bilgi edinme hizmetlerine giriniz. Bu kısımdan şikayet konusu olan kurumu seçmeniz gerekmektedir. seçiminizi gerçekleştirdikten sonra şikayetinizi ekrana gelecek forma işleyebilirsiniz.

CİMER’e Cumhurbaşkanlığı Resmi Sitesinden Nasıl Şikayet İletilir?

Cumhurbaşkanlığı resmi internet sitesinden CİMER başvurusu site girişinden sonra gerçekleştirilmektedir. Cumhurbaşkanlığının web sitesine yapacağınız girişten sonra ekranda en alt kısımda CİMER yazısını göreceksiniz. Bu kısımdan ekrana şikayet formunu getirebilirsiniz.

Sponsorlu Bağlantılar


Formda şikayetinizin muhatabı kurum, şikayet konusu, şikayet konusunun meydana geldiği tarih gibi seçenekler yer almaktadır. formu doldurarak işleminizi tamamlayabilir, sonunda Gönder tuşuna basabilirsiniz.

CİMER’e Hangi Konularda Şikayet İletilir?

CİMER’ e şikayet konuları farklılık gösterir. Konularınız, şikayete konu kuruma göre şekillenecektir. Otobüs fiyatlarından bir devlet kurumunda vatandaşa gösterilen tavra kadar pek çok konuda şikayetleriniz söz konusu olabilmektedir. Her konuda, devletin ilgilenebileceğini düşünüyorsanız CİMER şikayetinizi iletebilirsiniz.

CİMER Şikayet Dilekçesi Yazımında Dikkat Edilecek Kurallar Nelerdir?

CİMER dilekçesinin yazımı, e- devlet üzerinde manuel olarak yapılmaktadır. direkt olarak kağıda yazar gibi dilekçe yazmanız mümkündür. Karşınıza herhangi bir form iletilmez.

Bu nedenle şikayetinizi dilekçe formatında, kendiniz yazmanız gerekecektir. Bu konuda muhatap olduğunuz, şikayete konu olan devlet kurumunu dilekçenin başına yazmanız gerekmektedir.

İlk 3 cümle içinde şikayete konu devlet kurumunun geçmesi önem taşır. sonraki cümlelerde şikayet detaylandırılmalıdır. Ayrıca şikayetin açık ve anlaşılır şekilde yazılması da önemlidir. Aksi halde şikayetiniz kayda alınmayacaktır.

CİMER Şikayet Dilekçesinin İçinde Hangi Kısımlar Bulunur?

CİMER dilekçesinde bulunacak kısımlar, şikayetin tam olarak anlaşılabilmesi düzenlenen bölümlerdir. Şikayetin beyan edilmesi aşamasında ilk olarak hitap kısmı bulunur. Genellikle Cumhurbaşkanlığı’na gibi bir hitap şekli belirlenir. Ardından şikayet kısmı, meydana gelen şikayet konusunun anlatıldığı kısımdır.

Sonrasında bu şikayetin ortadan kalkması için gerçekleştirilmesi gereken talep bölümü bulunur. Ardından arz ederim, kelimesi ile dilekçe sonlandırılır. Sitelerden yapılacak başvurularda bulunacak şikayet bölümleri şu şekildedir:

  • Başvuran bilgileri
  • Talep konusu
  • Açıklamalar
  • Sonuç ve talep
  • Adres
  • Telefon

CİMER Dilekçesi Nasıl Yazılır?

CİMER dilekçesi yazma aşamaları, dilekçenin yazılacağı sayfanın açılması ile başlar. Şikayete konu merciin ilk 3 cümle içinde geçmesinin ardından şikayetin tam olarak anlatılması gerekmektedir. bu konuda geçmiş dönemlerde var olan CİMER şikayet dilekçelerinden yararlanabilirsiniz. şikayetinizi anlatmanızın ardından son kısımda, varsa şikayetinizin ortadan kalkması için yapılması gerekenlere ilişkin öneriler kısmı yer almalıdır.

Bu kısımda kişiler, örneğin otobüs fiyatlarından şikayet ediyorlarsa, otobüs fiyatlarının düşürülmesi gerektiği gibi çözüm önerileri sunabilmektedir. Dilekçenin sonunda telefon numarası, adres gibi bilgilerin yer alması gerekmektedir. dilekçe içerisinde 1500 karakter kullanma sınırı vardır. Dilekçenin tamamı 1500 karakterden oluşmalıdır.

CİMER Dilekçesi Hangi Durumlarda Kayda Geçmez?

CİMER dilekçesinin kayda alınmayacağı durumlar, dilekçenin belirli bir amaca hizmet etmediği durumlardır. CİMER şikayeti yapılamayacak şahsi durumlarda dilekçe kayda alınmamaktadır. Bunun yanında kişisel konularda, kişi şikayetlerinde yani özel alanda şikayet hattı kullanılamaz. Kişinin dilekçe limitini aşması durumunda, limit üzerinde şikayetleri ciddiye alınmaz.

Bunun yanında kişi, aynı konu hakkında 1 şikayet dilekçesi yazabilir. Örneğin otobüs fiyatları konusunda kişi bir dilekçe yazmış, dilekçesine yanıt da almış ise, ikinci dilekçesi karşılık bulamaz. Telefon numarası ve adres bilgilerinin yazılmaması durumunda, özellikle cumhurbaşkanlığı resmi sitesinden yapılacak başvurularda, dilekçe karşılık bulamaz.

CİMER’e En Fazla Kaç Dilekçe Yazabilirim?

CİMER’e yazılacak dilekçenin sayısı, aynı adla 24 saat içinde 2 adettir. Dilekçelere T.C. kimlik numarası da eklenir. Bu nedenle kotanın aşıldığı durumlarda şikayetlerin ilgili birime ulaşmayacağı kullanıcıya tebliğ edilir. Eğer her gün iki şikayetin tamamı dolduruluyorsa, kullanıcı CİMER yetkilileri tarafından aranarak sorunun ne olduğu öğrenilir.

CİMER Şikayet Dilekçesine Ne Zaman Yanıt Gelir?

CİMER şikayetlerine yanıt verilme süresi 30 iş günüdür. Yapılan şikayetin gönderilme tarihinden itibaren 30 iş günü içerisinde kişiye yanıt verilmesi zorunludur. Yanıt, CİMER yetkililerinin şikayet edilen kurum ile bağlantıya geçmesi sonrası verilmektedir. Sorun, kurum ile görüşüldükten sonra kişilere e- devlet üzerinden yanıt verilmektedir.

CİMER şikayetlerinde, dilekçe üzerine iletişim bilgilerinin yazılması zorunludur. Bu nedenle yazılan iletişim bilgileri üzerinden kişilerle irtibata geçilmesi mümkün olmaktadır. Ayrıca verilecek yanıt, kişinin iletiştim bilgileri içerisinde yer alan e- mail üzerinden de şikayet sahibine ulaştırılabilir.

CİMER’e Haksız Şikayet Yapılması Durumunda Yaptırım Var Mıdır?

CİMER’e haksız şikayet durumu meydana gelmesi halinde, yaptırım şikayete ve dilekçe sayısına göre değişiklik göstermektedir. Eğer yazılan bir dilekçenin yazım nedeni yanlış anlaşılma ise, dilekçe sahibine gönderilecek yanıtta durum izah edilir. Eğer yanıt sonrası da aynı dilekçe, aynı nedenle gönderilmeye devam ediyorsa, yanıt 3 dilekçeye kadar tekrar edilir. Haksız olanın dilekçe sahibi olması durumunda şikayet edilen kurum yetkilisi, dava açma hakkına sahiptir.

Açılacak davada konu, dilekçelerin haksız yere gönderilmesine bağlı olarak şikayet edilen kurum yetkilisi, çalışanlarının psikolojisinin zarar gördüğünü öne sürerek dava açabilir. Manevi tazminat davasının yanı sıra, dilekçe nedenine bağlı olarak çalışanlara yıpranma payı verilmesi ya da kurumun zarara uğraması gibi nedenlerle maddi tazminat davası da açılabilmektedir.

CİMER Hangi Kuruma Bağlıdır?

CİMER’in bağlı olduğu kurum Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı’dır. Cumhurbaşkanlığı’na bağlı olması nedeniyle şikayetler, gerekli durumlarda birinci elden iletilir. Verilen yanıtlar da bu nedenle oldukça güvenilirdir. Yetkililerin şikayetleri incelemesi sonucunda kişilere verilecek yanıtlar, tatmin edici ve kesindir.

Aynı nedenlerle birden fazla şikayette bulunulması, farklı bir sonuç alınacağı anlamına gelmez. Bu nedenle verilen yanıttan tatmin olunmaması halinde en fazla 2 dilekçe daha yazılmalıdır. Dilekçeye yanıt gelmediği 30 iş günü bekleme sürecinde aynı nedenle ikinci dilekçeyi yazmak sonuç vermemektedir.

CİMER’e İnternet Harici Şikayet Mümkün müdür?

CİMER’e internet harici şikayet, dilekçe yazılarak CİMER yetkilileri ve ya belediyelere ulaştırılması şeklinde de mümkündür. Ayrıca şikayete konu olan birimin insan kaynakları ya da vatandaşlık hizmetleri birimlerine de şikayetler iletilebilir. Ancak CİMER şikayetlerinde söz konusu olan 30 iş günü yanıt süresi, elden alınan dilekçeler için geçerli değildir.

Elden dilekçe yazımında ayrıca dilekçenin kaybolması ya da yanıtlanmaması durumu da söz konusu olabilir. Bu nedenle e- devlet üzerinden ya da Cumhurbaşkanlığı resmi web adresinden CİMER’e şikayet iletimi daha doğru olacaktır.

TOKİ’den Konut Nasıl Alınır, Alma Şartları Nelerdir?

Devlet Elektrik Desteği Para Yardımı Nasıl Alınır?

Fakir Ailelere Devlet Yardımı Nasıl Alınır?

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Edirne Kesan Beyendik beldesi yeni mahallede ikamet etmekteyim. Komsularımın hayvan gübrelerini sokak kenarlarına atamalarına rağmen ben traktör römorkuma dolduruyorum ancak siyasi görüşümden dolayı zabıta sadece bana işlem yapacağı için tehdit ediyor.cevre ve sağlık bakanlığı memurlarının gelip bu olayı yerinde incelemelerini talep ediyorum.

  2. ben harran üniversitesinde memur olarak çalışıyorum üst yetkililere ben bayanlarla aynı odada çalışmak istiyorum dedim bana çok sert çıkıştılar ve beni özellikle hiç bir bayanın olmadığı bir birime görevlendirdiler .ve ben mecburum çalışmaya .bu talebimde kötü birşey olduğunu zannetmiyorum. sadece böyle talep ettim.git istifa et evinde otur demeye hakları olmadığını düşünüyorum.gereğinin yapılmasını arz ediyorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı