• Bimer (Cimer’e) Şikayet Formu Nasıl Yazılır? Başvuru Formu Örneği


    Bimer – Cimer’e şikayet formu nasıl yazılır? için, form örneğinden yararlanılabilir. Başbakanlık İletişim Merkezi olarak faaliyet gösteren Bimer; Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında kurulmuştur.


    Şikâyet hattı olarak faaliyet sunulan kuruluşta, internet tabanlı hizmet veriliyor. Dijital sistemler üzerinden Türk Vatandaşları için kurulan bilgi erişim ve iletişim sistemidir. Temel olarak; resmi devlet işlerinin çoğunun çözüme kavuşturulması için faaliyet gösteriliyor. Yaklaşık olarak 1 milyon üzerinde kullanıcısı bulunmaktadır.

    Bimer Nedir, Cimer Nedir?

    Bimer; Başbakanlık İletişim Merkezi ve Cimer; Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi olarak bilinmektedir. Bimer başvuru formu örneği web üzerinden incelenebilir ve form online olarak doldurularak, Bimer sistemine iletilebilir.

    Sistem tüm Türk vatandaşlarına online hizmet vermekte ve her türlü resmi, yarı resmi ya da özel işlemler için başvuru yapılabilmektedir. Kamu kurum ve kuruluşları hakkında; şikâyet sunulabilirken, öneri ve istekler da direkt olarak iletilebiliyor.

    Başbakanlık İletişim Merkezi hizmeti aracılığıyla Dilekçe Hakkı Kanunu kapsamında bu sistem kurulmuş ve faaliyet etmektedir. Vatandaşların resmi kurum ve kuruluşlardaki aksaklıklar, çözümlenmeyen işlemleri kurumların çalışmalarındaki sorunlar gibi pek çok konuda direkt olarak başvuru yapılabiliyor.

    Sponsorlu Bağlantılar

    Fakat; 9 Temmuz 2018 tarihi itibariyle, Türkiye Cumhuriyeti devlet yapısında Başbakanlık sisteminin, makam ve statüsünün kaldırılması ile Bimer sisteminde de değişikliğe gidilmiştir. Bimer sistemi Cimer olarak değiştirilmiş ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi olarak faaliyete açılmıştır.

    Sistemin aynı kalması ve aynı şekilde online hizmete devam etmesine ek olarak yalnızca web sitesi ismi değiştirilmiştir.

    Cimer Ne İşe Yarar?

    Cimer şikâyet sistemi olarak online hizmet veren bir platformdur. Türk vatandaşlarının kamu kurum ve kuruluşlardaki resmi ya da yarı resmi işlemlerinin sorunsuz olarak yapılması için kurulan bir şikâyet platformudur. Vatandaşların dilekçe haklarını kullanarak, ilgili kurum ve kuruluşların faaliyetlerindeki sorun, aksaklık ya da tamamlanmayan/ halledilmeyen işlemleri konusunda şikâyette bulunmaları için kurulmuş bir online sistemdir.

    Cimer; Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin vatandaşlarına internet üzerinden sunduğu, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve Dilekçe Hakkı Kanunu kapsamında faaliyete başlayan Bimer sisteminin, Cimer olarak devredilmesiyle, aynı sistem üzerinden sağlanan hizmetlerin verildiği bir platformdur. Devlet ve vatandaşlar arasında kullanım sağlanan ve kamu kurum- kuruluşları baz alınarak çözüm odaklı işlemler yapılması amacıyla kurulmuştur.

    Cimer Sistemine Başvuru Yapmak İçin

    • Ad ve Soy ad
    • C Kimlik Numarası
    • Adres Bilgileri

    Girilerek işlem yapılabilir. Tüm Türk vatandaşları bu sistemden faydalanabilmekte, herhangi bir üyelik ya da ek formaliteler gerekmemektedir.

    Cimer’e Başvurular Nasıl Yapılır?

    Bimer şikâyet dilekçesi nasıl yazılır konusunda detaylı bilgi sunmaktadır. Hazır form dilekçe şeklinde sunulan bilgi satırları doldurularak, talep, istek, öneri ya da şikâyet iletimleri sağlanabilir. Üstelik sadece web sisteminden yani masa üstü bilgisayar girişleriyle değil mobil cihazlardan da sisteme giriş ve kullanım sağlanabilir.

    Cimer sistemine posta yoluyla dilekçe iletimi sağlanabiliyor. Bir kuruluş olarak faaliyet gösteren sistemde, telefonla iletişim sağlanarak da başvuru yapılabilir. Dilekçe iletmek ya da başvuruda bulunmak için bahsedilen konunun, bahsedilen kurumda gerçekleşmiş olması gereklidir. Yani sorunsuz şekilde kurumlar şikâyet edilememekte ancak vatandaşların yaşadığı durumlarla alakalı talepte bulunulabilmektedir.

    Cimer Platformunu Kimler Kullanabilir?

    Cimer online başvuru platformu, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için kurulmuş bir sistemdir. Dolayısıyla T.C vatandaşlığı olan herkes bu platforma başvuru yapabilmektedir. Ayrıca Türkiye sınırları içerisinde ikamet eden yabancı uyruklu kişilerde sistemden, belirli kapsamlar dahilinde yararlanabilirler.

    Bimer şikâyet formu yabancı uyruklu kişilere de sunulmaktadır. Belirli koşul ve kapsamlar dahilinde başvuru sisteminden yararlanabilirler. Yabancı uyruğa sahip olan kişilerden;

    • Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlığı alan kişiler
    • Mavi kart sahipleri
    • Karşılıklılık esasına dayanan ve Türkiye’de ikamet eden yabancılar

    Bimer- Cimer sisteminden yaralanabilirler. Bu kapsamda bulunan yabancı uyruklu Türkiye’de ikameti bulunan kişiler; online, telefonla ya da posta yoluyla başvuru yapabilirler.

    Bimer ve Cimer Arasındaki Farklar Nelerdir?

    İki sistem arasında hiçbir fark olmamakla birlikte, verilen hizmetler ve hizmet yöntemleri aynı şekildedir. Ancak Başbakanlık sistem ve mevkiinin kaldırılması nedeniyle 9 Temmuz 2018 tarihinden bu yana Başbakanlık İletişi Merkezi kapatılmış ve sistem aynı şekilde Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi olarak devam etmeye başlamıştır. İki sistem arasındaki fark yalnızca platform isminin değiştirilmesiyle alakalıdır.

    Temmuz 2018 tarihinden itibaren Cimer olarak faaliyet gösteren kuruluş, mail, telefon, online ve posta sistemlerinin tamamında Bimer ismi ve kurumu yerine Cimer ismi ve kurumu ile faaliyet göstermektedir. Türk vatandaşları Bimer sisteminden yararlandıkları aynı şekilde Cimer sistemini de kullanmaya devam edebilirler.

    Cimer Başvuru Süreçleri

    Bimer şikâyet forum bölümünden daha önce başvurusu yapılan ve çözümlenen işlemleri inceleyebilirsiniz. Sisteme yalnızca isim bilgileri ve iletişim- irtibat bilgileri kaydedilerek giriş yapılabiliyor.

    T.C kimlik numarası ve isim girilerek, online şekilde web ve mobilden erişim sağlanabilir. Sistem 7/24 kesintisiz ve aktif şekilde hizmet sunmaktadır. Başvuruların neticelenmesi ise başvuru kapsam ve detayları, ilgili kurum ve kuruluşlar ile alakalı durumların değerlendirilmesi gibi konulara bağlı olarak belirlenmekte ve vatandaşlara başvuru süreçleri hakkında bilgilendirme sunulmaktadır.

    Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi sisteminden tüm kamu kurum ve kuruluşları hakkında başvuru yapılabileceği gibi doğrudan Cumhurbaşkanlığı makamına herhangi bir şikayet ya da öneride bulunabiliyor.

    Ayrıca, kamu veya özel kurum- kuruluşlar hakkında şikâyet iletimi, istek ya da öneriler sunulabiliyor. Cimer başvurularında;

    • Cumhurbaşkanlığı resmi internet sitesinden direkt başvuru yapılabilir.
    • E-devlet sisteminden Cimer sistemine başvuru yapılabilir.
    • Telefon yoluyla Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi iletişim numarası ile başvuru yapılabilir.
    • Posta sistemi veya FAX ile Cimer başvuruları kabul edilmektedir.

    Genellikle mobil ve internet üzerinden yapılan başvurular, talep iletim tarihinden itibaren değerlendirmeye alınmaktadır.

    İnternet sisteminin avantajı olarak ülkenin her bölgesinden erişim sağlanabilmekte ve talepler kolay şekilde iletilmektedir. Cimer’e yapılan tüm başvurular resmi olarak 30 günlük süre zarfında değerlendirilmekte ve ilgili makam tarafından incelenerek yanıtlanmaktadır.

    Cimer başvuruları, online sıralama sistemine göre değerlendirilmektedir. Bir kurum ya da kuruluş hakkında yapılan başvurularda, ilgili bakanlık veya daire başkanlığına incelenmek üzere gönderilir. İnceleme ardından vatandaş hangi yöntem ile başvuru yapmış ise Cimer sisteminden bilgi verilir. Vatandaş bilgilendirmesi direkt olarak veya sistem üzerinden yapılır. Şayet başvuru yapan vatandaş haklı görülmüş ise ilgili kurum veya kuruluşa yaptırım uygulanmakta ve vatandaşın sorunu çözülmektedir.

    Cimer Şikayet Başvuru Formu

    Cimer sistemine şikâyet, talep, öneri veya diğer işlemler için başvuru yapmak ve istemde bulunmak için form doldurulması gereklidir. Şikâyet başvurusu yapmak ve sistemi kullanmak oldukça kolay bir formatta sunuluyor.

    Başvuruda bulunacak Türk vatandaşları ya da kapsama uyar nitelikte olan yabancı uyruklu kişiler doğrudan Cimer sistemi üzerinden ya da e-devlet sistemi üzerinden giriş yaparak, işlem sağlayabilirler.

    E-devlet sistemine giriş yapmak için e-devlet şifresinin alınmış olması gereklidir. Şifresi olmayan vatandaşlar tüm PTT şubelerinden 2 TL karşılığında e-devlet şifrelerini temin edebilirler. Ya da Cumhurbaşkanlığı resmî web sitesi üzerinden www.tccb.gov.tr direkt olarak başvuru yapabilirler.

    T.C. kimlik numarası, isim bilgileri, mail adresi gibi çeşitli kimlik bilgileri ve cep telefonu numarası girilerek başvurular yapılabilir.

    Bimer Başvuru Sorgulama Nasıl Yapılır

    Aile Hekimi Sağlık Raporu ve Tahlil Sonuçları

    Kan Grubu Kartı Nereden Nasıl Alınır ? Ücreti Ne Kadardır ?



    tıkla sorunu sor

    Bimer (Cimer’e) Şikayet Formu Nasıl Yazılır? Başvuru Formu Örneği İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    Henüz yorum yapılmamış.

    Sorunuzu Yazın