• SGK Danışma Hattının Hizmetleri Nelerdir ?


    SGK Danışma hattı hangi hizmetleri verir sorularıyla alakalı araştırmalar gün geçtikçe artarken, SGK danışma hattının sunduğu hizmetlerin her geçen gün gelişerek büyüdüğü görülmektedir. Alo 170 adı da verilen SGK danışma hattı günlük ortalama 17 bin başvuruya çözüm bulurken, Türkiye’de kullanıcı memnuniyetinin en yüksek olduğu danışma hizmetlerinden birini oluşturmaktadır.


    SGK Danışma Hattı Nedir?

    SGK Danışma hattı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından kurulan ve halk arasında Alo SGK 170 olarak da nitelendirilen canlı destek hattıdır. SGK danışma hattı Türkiye’nin her noktasından aranabilen ve haftanın her günü 24 saat kesintisiz hizmet veren bir platformdur. SGK danışma hattının vermekte olduğu hizmetler temel anlamda;

    • Yasal prosedürler
    • İş kanunu
    • İşçi hakları
    • Sigorta bilgileri
    • İşe giriş ve prim ödeme gün sayısı
    • Emeklilik bilgileri
    • Vatandaşların sosyal hakları gibi konularda hizmet vermektedir.

    Alo 170 SGK Danışma Hattının Hizmet Verme Şekli

    Alo 170 SGK danışma hattı Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi tarafından hizmet vermekle birlikte, Türkiye İş Kurumu bilgi altyapısını da kullanan bir bilgi alma sistemidir. Her iki kurum tarafından verilen her türlü hizmet ve yasal mevzuatlar Alo 170 danışma hattının görev alanına girerken, özellikle vatandaşların bu kurumlarla yaşadığı sorunların çözümünde de önemli bir yetkili merci olarak göze çarpmaktadır. Kişilerin sosyal güvenlik ve çalışma hayatlarıyla ilgili her türlü;

    • Soru
    • Sorun
    • Eleştiri
    • Başvuru
    • Şikâyet
    • Öneri
    • Taleplerinde SGK danışma hattı hızlı bir şekilde çözüm bulmaya çalışmaktadır.

    Alo 170 SGK danışma hattı, 15 Kasım 2010 tarihinde hizmete başlayan, vatandaşların her türlü problem ve taleplerinde çözüm odaklı ve hızlı hareket eden, etkin bir çözüm üretme platformudur.

    SGK Danışma Hattı Hizmet Süresi

    Alo 170 olarak da isimlendirilen Alo 170 danışma hattı, Türkiye İş Kurumu ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından verilen tüm hizmetleri telefon vasıtasıyla ya da online olarak vatandaşlara sağlayan, bu hizmetleri sağlarken de en kısa sürede anlık olarak çözüm üretme gayretinde bir platformdur. SSK danışma hattı mevzuatında anlık olarak çözüm bulunamayan durumlarda vatandaşlara bir takip numarası verilerek problem için maksimum 72 saatlik bir süre belirlenmektedir. İstatistikler SGK danışma hattına gelen taleplerin%99.8’inin 72 saat içerisinde çözüldüğünü göstermektedir. Alo 170,

    Sponsorlu Bağlantılar


    • Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)
    • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (ÇSGB)
    • Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)
    • Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) ile alakalı her türlü bilgilendirme konusunda tam yetkili bir konumdadır.

    SGK Danışma Hattı İle İlgili Bilinmesi Gerekenler

    Alo 170 SGK danışma hattı ile ilgili bilinmesi gereken detaylara göz atmak gerekirse;

    • SGK danışma hattını aradığınızda çağrı merkezi yetkilileri tarafından arayan kişinin kimlik teyidi yapıldığı için bazı kimlik bilgilerine (kimlik seri ve sıra no, cilt no vs.) ihtiyaç duyulabilir. Bu nedenle arama yapmadan önce kişilerin kimlik belgelerini hazırlamaları gerekmektedir.
    • SGK çağrı merkezi tarafından anlık olarak çözülemeyen taleplerde kişilere birer başvuru takip numarası verildiğinden, başvuru talip numaralının dikkatli bir şekilde not edilmesi çok önemlidir. Başvuru takip numarası, başvurularla alakalı tüm detayların 72 saat içerisinde takip edilmesini sağlayan oldukça önemli bir detaydır. Aynı zamanda başvuru numaralarının üçüncü şahıslarla paylaşılmaması da oldukça önemlidir.
    • Anlık olarak çözümlenemeyen başvurular için maksimum süre 72 saattir. 3 iş günü içerisinde kişilere verilen başvuru takip numarasıyla alakalı kişilere bilgilendirme yapılmakta,; kişiler de bu numaralarla istedikleri her an sorgulama yapma imkânına sahip olmaktadırlar.
    • SGK danışma hattının normal çalışma saatleri gibi bir tanımlama yapmak mümkün değildir. SGK danışma hattı 365 gün boyunca 24 saat kesintisiz olarak hizmet vermektedir.
    • Kişilerin çalıştıkları firmalarla alakalı çalışma ve mesai saatleri, resmi tatil çalışma problemleri ve benzer şikayetleri için çalışmakta oldukları firmanın ünvanı, açık adresi ve çalışma saatleriyle ilgili tüm detayları SGK danışma hattı yetkililerine iletmeleri gerekmektedir.

    SGK Danışma Hattına En Sık Gelen Başvurular Nelerdir?

    Alo 170 danışma hattı; Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (ÇSGB), Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) ile alakalı onlarca başlıkla ilgili hizmet verirken; kurumların tabi olduğu yasal mevzuatlar konusunda en ayrıntılı bilgi alma konumunda da bulunmaktadır. Son dönemde halk arasında SGK şikâyet hattı olarak da isimlendirildiği görülen Alo 170’e son dönemde en sık gelen konu başlıkları ise;

    • Çalışanların çalıştıkları iş yerlerinden alamadıkları maaş, prim ve mesai ücretleriyle alakalı dile getirdikleri şikayetler
    • Anlaşmalı boşanmalarla ilgili şikayetler ve denetim talepleri
    • SSK, BAĞKUR ve Emekli Sandığı emeklilik işlemleri
    • “Ne zaman emekli olurum” sorgulamaları
    • Rapor ücreti sorgulamaları olarak göze çarpmaktadır.

    SGK Danışma Hattı Web Sitesi

    2010 yılında hayata geçen SGK danışma hattının yanı sıra internet üzerinden online işlem yapılmasına olanak sağlayan Alo 170 Web sitesinin de kısa bir süre önce hizmete girdiği görülmektedir. http://alo170.gov.tr/ üzerinden erişilebilen online işlemler menüsünden;

    • Kişilerin her türlü Alo 170 şikâyet ve ihbarları,
    • Engelli vatandaşlara verilen ve işaret dili kullanan temsilcilerle iletişim kurulması
    • Canlı destek ekibiyle anlık olarak yazışarak problemlere daha hızlı çözümler bulunması,
    • Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (ÇSGB), Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) ve Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) ile alakalı her türlü sorunun cevabına kolayca ulaşabilmek mümkündür.
    • Ek olarak kişilerin daha önce telefonla yapmış oldukları başvuru sorgulamaları internet sitesi vasıtasıyla online olarak da yapılabilmektedir. Bunun için kişilerin T.C kimlik numaraları, bildirim numaraları ve sistem tarafından anlık olarak verilen güvenlik numaralarını girerek “sorgula” butonuna basmaları yeterli olacaktır.

    Alo 170 Web Sitesi Üzerinden Yapılan İşlemler

    SGK danışma hattının kişilere sunduğu tüm hizmetlere internet üzerinden online erişim fırsatı sağlayan Alo 170 Web sitesi ihbar ve şikayetler, canlı destek, görüntülü destek, sık sorulan sorular ve SGK TV başlıklarının göze çarptığı görülmektedir. Bu yönde,

    • Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (ÇSGB), Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) ve Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) ile alakalı her türlü ihbar ve şikâyetin dile getirilmesi mümkündür. Bunun için açılış sayfasında bulunan ihbar ve şikâyet butonuna tıklamak yeterlidir. Yapılan tüm şikâyet ve ihbarların sonuçlanma süresi maksimum 72 saattir. 72 saat içerisinde yapılmayan geri dönüşler ya da çözümlenemeyen sıkıntılarla alakalı yeni kayıt açılması yoluna gidilmektedir.
    • SGK iletişim başlığıyla alakalı bilgilendirmeler, evrak takipleri, öneri ihbar ve şikayetler, emeklilik işlemleri, rapor ücretleri, hizmet dökümleri, ücretler, madencilik, mobbing, tazminatlar, işsizlik ödenekleri, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili her türlü detay ve bilgilendirme Alo 170 web sitesi üzerinden yapılmaktadır.
    • Başvuruların gerçek kimlik bilgileriyle yapılması oldukça önem taşımaktadır. Anonim olarak yapılan başvurular dikkate alınmamaktadır.
    • Başvurularda T.C kimlik numarasının yanı sıra doğum tarihi, telefon numarası ve e-posta bilgisinin de girilmesi gerekmektedir.

    Canlı destek bölümünden canlı destek ekibiyle anlık olarak yazışabilmek mümkündür. Bunun için görüşme sebebinin belirtilmesi yeterlidir.




    tıkla sorunu sor

    SGK Danışma Hattının Hizmetleri Nelerdir ? İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    1. Emel günay dedi ki:

      Babam 17.01.2018 de vefat etti.Bana mayıs 2018 de maaş bağlandı.bana babamın ölüm tarihinden itibaren biriken para yatırılacağı söylendi.böyle bir ödeme almadım.

      1. Danışma Birimi dedi ki:

        Merhaba,

        Evet maaş başvurusunu vakit geçirmeden vefatından sonra yaptıysanız. 17/01/2018 den 05/2018 tarihine kadar ki toplu ödemeyi almanız gerekiyordu. dilekçe ile bilgi alabilirsiniz.

    2. Tufan dedi ki:

      Efendim benim emekli maaşıma istanbul 12 sulh ceza hakimligi tarafından bloke konmuş maaşımı alamıyorum ve magdur durumdayım ve hiç bir şeyden haberim yok lütfen bana yardım edermisiniz .. Teşekkürler

      1. Danışma Birimi dedi ki:

        Merhaba,

        emekli maaşına haciz sadece sgk borçları için konulabilmektedir. Çektiğiniz kredi borcu varsa bu nedenle de konmuş olabilir. Dosyadan sorgulatmalısınız.

    3. AYGÜL dedi ki:

      05.06.2018 İLK ÇEKİM TARİHİ BES BAŞLANGICI YAPTIM.ŞUAN DA İPTAL ETTİRMEK İSTİYORUM ÇÜNKÜ MAAŞ HARİÇ,TEDİYE YATAN PARAMDAN BİLE KESİNTİ YAPILDI.NASIL İPTAL EDEBİLİRİM.

      1. Danışma Birimi dedi ki:

        Merhaba,

        Hangi sigorta şirketinden Bes başlangıcı yapıldığını personel servisinden öğrenin. müşteri hizmetlerini arayarak iptal ettirebilirsiniz.

    Sorunuzu Yazın