KOSGEB

2020 KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği Nasıl Alınır?

2020 yılı KOSGB nitelikli eleman desteği programı, herhangi bir iş yerinde çalıştırılacak personelin aylık net ücretlerinin KOSGEB tarafından verildiği bir KOBİ destekleme hizmetidir. Türkiye’de faaliyetlerini sürdüren küçük ve orta ölçekli işletmelerin faydalanabileceği KOSGEB nitelikli eleman desteği programı kapsamında işletmelere 50 bin TL’ye kadar finansman desteği sunmaktadır. Herhangi bir iş yerinde yeni personel istihdam etmek isteyen işverenler tarafından yoğun talep gören KOSGEB nitelikli eleman desteği programı sayesinde çalışanların maaşlarının bir kısmı devlet tarafından karşılanmaktadır.


Ülke çapında işsizlikle mücadele ve istihdamın arttırılması amacıyla başlatılan proje nitelikli çalışan olarak işe alınan personellerin yalnızca net ücretleri KOSGEB tarafından karşılanır. Bu finansal destek programı kapsamında nitelikli çalışan olarak istihdam edilen çalışanların diğer ücretleri kurum tarafından yapılmadığı için bu ücretleri işveren ödemek durumundadır.

KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği Nedir?

2020 yılında nitelikli eleman desteği programı KOSGEB’in en çok talep gören KOBİ destekleme ve kalkındırma kamu hizmetleri arasında yer almaktadır. Bu program kapsamında belirli şartlar altında istihdam edilen personelin aylık ücretinin bir kısmı devlet tarafından karşılandığından dolayı işverenin üzerindeki maaş yükü azalmış olur ve böylelikle kayıt dışı istihdamın önüne geçilerek ülke çapındaki iş imkanlarının arttırılması sağlanır.

Herhangi bir özel nedenlerle işten ayılmak zorunda kalanların (Muvazzaf askerlik hizmeti ya da doğum gibi) tekrar aynı işe başlaması ile birlikte nitelikli eleman destek tutarı bitirilene kadar tekrar destekten yararlanabilmek de mümkün olmaktadır. KOSGEB nitelikli eleman desteği için başvuru yapıldıktan sonra başvurunun onaylanmasıyla birlikte elemanın işe girişinin yapılması gerekmektedir.

KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği Neden Verilmektedir?

KOSGEB’in nitelikli eleman desteğinin amacı, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin yakından ilgilendiği konular arasında yer almaktadır. İş gücünün arttırılmasıyla birlikte KOSGEB nitelikli eleman desteğinde asıl amaç yeterli bilgi birikimine ve donanıma sahip olan kişilerin iş hayatlarında daha fazla yer edebilesinin önünü açmaktır. KOSGEB’in nitelikli eleman desteği programı kapsamında eğitim alacak olan elemanların iş sahibi olabilmesi de mümkün olacaktır. Kurum bünyesinde küçük ve orta ölçekli işletme sahipleri tarafından yoğun talep edilen nitelikli elaman desteğinin bazı genel amaçlar bulunmaktadır.

Bu amaçlar ise aşağıdaki gibi sıralanabilmektedir:

  • Girişimcilerin donanımlarının olduğu alanlarda iş hayatına atılmasını sağlamak.
  • Ülke ekonomisine katkıda bulunmak.
  • Ülkedeki istihdam sorununa çözüm bulabilmek.
  • Girişimcilik faaliyetlerini yaygınlaştırmak.
  • Ülkedeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin ithalat ve ihracat faaliyetlerini arttırmak.
  • Girişimcilik alanında yeni iş kolları ve geliştirme alanları açmak.

Yukarıda sıralanan maddeler KOSGEB’in nitelikli eleman desteğini verme amaçlarıdır.

KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği Başvuru Şartları Nelerdir?

KOSGEB nitelikli eleman desteği başvuru koşulları, işletme sahiplerinin bu finansman desteğinden yararlanabilmeleri adına uygulamaları gereken bazı şartları barındırmaktadır. KOSGEB’in resmî internet sitesi üzerinden de duyurulan nitelikli eleman desteği programının başvuru şartları ise aşağıdaki gibidir:

  • İstihdam edilecek olan personelin T.C. vatandaşı olması gerekmektedir.
  • Programa başvuruda bulunabilmek için başvuru tarihinden önceki 12 ay içinde istihdam edilecek olan elemanın istihdam edilmemiş olması gerekmektedir.
  • Nitelikli elemanın YÖK tarafından kabul edilmiş yükseköğretim kurumundan mezun olması gerekmektedir.
  • Nitelikli elemanın işletme içinde tam zamanlı olarak çalıştırılması gerekmektedir. (Part time ya da geçici süreli personel için nitelikli eleman desteği verilmemektedir.)
  • Nitelikli eleman desteği almak isteyen işletmenin en az 5 adet SGK kapsamında sigortalı çalışan elemana sahip olması gereklidir. (İşletmenin faaliyet gösterdiği alan teknoloji sektörü ise bu şart aranmamaktadır.)
  • KOSGEB’e nitelikli eleman desteği programı başvurusu yapıldıktan sonraki ilk 45 gün içinde nitelikli elemanının istihdam edilmiş olması gerekmektedir. (Belirtilen gün sınırına uyulmaması durumunda işletmenin yapmış olduğu destek başvurusu reddedilmektedir.)

Yukarıda bulunan şartların sağlanması durumunda işletme sahipleri nitelikli eleman için KOSGEB’e başvuruda bulunabilmektedirler.

KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği Programının Kapsamı Nedir?

KOSGEB nitelikli eleman desteği program detayları, Küçük ve Orta Ölçekli Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı’nın resmî internet sitesi üzerinden kamuoyuna duyurulmuştur. Bu kapsamda belirtilen şartlara ve uygulamalara dikkat edilerek işletmelerin istihdam edecekleri nitelikli personel için devletten finansman desteği alabilmeleri mümkün olmaktadır. KOSGEB nitelikli eleman desteği programının genel koşulları bulunmaktadır.

Bu genel koşullar aşağıdaki gibidir:

  • KOSGEB’in nitelikli eleman desteği programından yararlanmak isteyen işletme, aynı dönem içinde en fazla 2 nitelikli çalışanı için bu destek talebinde bulunabilmektedir. Fakat farklı dönemlerde olmak kaydıyla nitelikli eleman desteği programı kapsamında istihdam edilen 4 farklı eleman için destek başvurusunda bulunma hakkı vardır.
  • Nitelikli eleman desteği programında istihdam edilen elemanın eğitim durumuna bakılır. Başvuru tarihi itibariler elemanın eğitim seviye göz önünde bulundurulur. KOSGEB’in bu desteğine başvuru yaptıktan sonra istihdam edilen adayın mezuniyet durumunda yaşanan değişiklikleri verilen desteği etkilememektedir.
  • KOSGEB nitelikli eleman destek programı KOBİ Bilgi Sistem aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. SGK ve YÖK ile ilgili sorgulamalar bu platform üzerinden yürütülmektedir.
  • İşletme sahiplerinin ya da ortakların birinci dereceden akrabalarının işletmede istihdam edilmesi halinde KOSGEB nitelikli eleman desteği programından yararlanması mümkün olmamaktadır.
  • Destek programına alınan personelin başka bir işletmeye bağlı olarak SGK kaydının tespit edilmesi halinde nitelikli eleman desteği ödemesi yapılmamaktadır.
  • Nitelikli eleman desteği kapsamında işe alınmış personelin askerlik ya da doğum gibi özel sebeplerden dolayı işten ayrılması durumunda tekrar programa dahil olmaları mümkün olmaktadır.
  • Elemanın işe başlama tarihi ile birlikte 6 ay için KOSGEB nitelikli eleman desteği tutarı hesaplanmaktadır.

KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği Almak İçin Başvuru Nasıl Yapılır?

KOSGEB nitelikli eleman desteği alabilmek için başvuruda bulunulması gerekmektedir. KOSGEB resmî internet sitesi üzerinden başvurular online olarak yapılabilmektedir. İşletmenin ilk önce sistemde işletmesini kayıtlı hale getirmesi gerekir. Ardından KOSGEB beyannamesinin doldurulması gerekmektedir. Sistemde kişilerin teslim etmeleri gereken evraklar bulunmaktadır. Bu evrakları KOSGEB müdürlüklerine beyan etmek gerekir. Belgelerin teslim edilmesinden sonra nitelikli istihdam başvuru formu doldurulur. Doldurulan form, KOSGEB yetkilileri tarafından incelenmek üzere sisteme yüklenir. Böylece başvuru işlemi tamamlanmış olacaktır.

KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği Hesaplaması Nasıl Yapılır?

KOSGEB nitelikli eleman desteği için hesaplama yapılaması gerekmektedir. Örneğin İstanbul için hesaplanıyor olsun. 4 yıllık fakülte mezunu bir kişi 3.000 TL maaş ile bir şirkette çalışıyor olsun. Kişi b durumda %50 destek alacağından 1.500 TL değerinde geri ödeme almaktadır. Kişinin Hakkari’de yine 3.000 TL maaş ile çalıştığını farz edelim bu durumda verilen destek oranı bölgeden dolayı %0 olduğu için kişi verdiği paranın 2.100 TL’si geri alacaktır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus destek kapsamında en fazla 2 bin TL değerinde yardım yapıldığıdır. Bu nedenle kişinin hesabına 2.100 TL yerine sadece 2.000 TL yatırılacaktır.

KOSGEB Nitelikli Eleman Desteği Almak İçin Başvuruda Hangi Belgeler İstenir?

KOSGEB nitelikli eleman desteği alabilmek için başvuru esnasından KOSGEB müdürlüklerin verilmesi istenilen bazı belgeler bulunmaktadır.

Bu belgeler aşağıdaki gibidir:

  • Personel maaş hesabına ait banka dekontu,
  • Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan alınan borcu yoktur yazısı,
  • Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan alınan sigortalı hizmet dökümü,
  • İstihdam edilecek personeller için diploma örnekleri,
  • Her personele ait ücret bordrosu.

Yukarıdaki evrakların eksiksiz bir şekilde tamamlanıp KOSGEB müdürlüklerine teslim edilmesi halinde işletme sahipleri KOSGEB’in resmî internet sitesi üzerinden KOSGEB nitelikli eleman desteği için başvuruda bulunabilmektedir.

KOSGEB Maaş Desteği Ne Kadar, Nasıl Alınır ?

İş Kurmak İçin Kredi Nasıl Alınır ve Başvuru Şartları

KOSGEB’e Nasıl Başvurulur, Şartları Nelerdir?

Erhan KAÇAR

20 yıllık muhasebecilik ve sgk uzmanlığı, 10 yıllık mali müşavirlik deneyimi ile yıllardır SGK, Emeklilik, Bağkur, Engelli Hakları ve diğer kategoriler için deneyimlerimi sizlerle paylaşarak içerikler üretmeye çalışıyorum. Siz değerli okurlarımızın doğru bilgiye ulaşması için Editör ve Danışma ekibimizle kaliteli ve en güncel içeriklerle yolumuza devam ediyoruz. Sitemizi takip edin ve doğru bilginin adresinde kalın.

İlgili Makaleler

5 Yorum

  1. Merhaba

    İş başvurusundan sonra , firma bu konuda bavuru yapabilir mi? Yani henüz firmanın personeli olmadan başvurabilir mi?
    Eğer herşey uygun ise en geç 45 gün içinde işe alım mı yapmalıdır?

    Birde tahminen Kosgeb başvurulara ne kadar zamanda dönüş yapar?

    Teşekkür ederim.

  2. merhaba,
    x işletmesinde nitelikli eleman desteğiyle çalışmaktayım. bir ay oldu ve sisteme bu ayın maaş dekontunu yükleyemşyoruz çalışan maaş belgelerini aylık olarak sisteme yükleyememiz mi gerekiyor yoksa üç ay sonra ödemeyi alacagımız ay mı bütün belgeleri yüklyecegiz? belgeleri nasıl sisteme yükleyebiliriz?

  3. Kosgeb nitelikli eleman desteğine başvuran ve başvurusu onaylanan şirketler başvuruda belirtilen nitelikli elemanına şartlarda verilen maaş tutarını ödemek zorunda mıdır ?

  4. iyi çalışmalar, x işletmesinde kosgep destek faaliyeti kapsamından yararlanmaktayım. yaklaşık iki ay olacak. fakat arada yasanan problemler nedeniytşe ayrılmayı dusunuyorum. yeni gireceğim işletmede tekrar kosgep nitelikli eleman desteğinden yararlanabilir miyim?

    1. Merhaba,

      Kosgeb nitelikli eleman desteği işyerinin şartları sağlamasına bağlıdır. Çıkacağınız işyeri sizin için kullanacağı kalan süreleri alacağı nitelikli eleman için de kullanabilir. Bu teşviği çalışacağınız yer sağlıyorsa alabilir. Kişilere verilen bir teşvik değil.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu