• İş Arayan Kayıt Belgesi Nedir, Nasıl Alınır ve Ne İşe Yarar?


    İŞKUR kayıt belgesi, İŞKUR’a aktif kaydın bulunduğunu gösteren resmi bir evraktır. Belge üzerinde İŞKUR kaydının aktif veya pasif olduğu görülebilmekte, İŞKUR’a kayıt zorunluluğu tutulan işletmelerde bu belge ile İŞKUR kaydı ispatlanabilmektedir. 2017 yılında yayınlanan Kanun Hükmünde Kararname sonucu olarak verilmeye başlanan belgeyi temin etmek için pek çok seçenek mevcuttur. 687 sayılı Kanun Hükmünde Kararname sonucu işverenlere, işe alacakları personellerden bu belgenin istenilmesi zorunlu tutulmuştur. Devletin sunduğu sigortalı personel istihdam eden işletmelere belirli süre zarfında verilen sigorta desteğinin alınabilmesi için İŞKUR kayıt belgesine ihtiyaç bulunmaktadır. İŞKUR kayıt belgesi ne işe yarar sorusuna cevap niteliğinde olan bu gelişme açıklandıktan sonra, kayıt belgesi ile ilgili gerekli detayları aktarmaya devam edebiliriz


    İŞ-KUR Kayıt Belgesi Neden İstenir?

    Devletin istihdamı artırmak amacıyla işletmelere verdiği bir takım teşvikler bulunmaktadır. Sigortalı personel istihdam eden işletmelere, istihdam ettikleri personellerin sigortalarının 6 ay boyunca devlet tarafından karşılanacağı müjdesinin verilmesi ardından bu haktan yararlanmak isteyen işletmelere bir takım şartlar sunulmaktadır. İşletmeler, 6 ay boyunca ödenen sigorta desteğinden faydalanabilmek için işe aldıkları personellerin İŞKUR’a kayıtlı olduğunu ispatlamaları gerekmektedir. Bu anlamda 6 ay boyunca işe alınan personellerin devlet tarafından sigortalarının yatırılması için işletmelerin İŞKUR kayıt belgesine sahip personel istihdam etmesi gerekmektedir. Kayıt dışı istihdamı da ortadan kaldıracak olan bu gelişme ile yeni işe girecek tüm çalışanların sigortalarının 6 ay boyunca devlet tarafından ödenmesi kararlaştırılarak işverenlerin üzerindeki yükün hafifletilmesi amaçlanmıştır. Yükleri hafifleyen işletmeler daha fazla personel istihdam ederek ülke ekonomisine olumlu katkılar sağlamaya devam etmektedir.

    İŞ-KUR Kayıt Belgesi Alınabilmesi İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?

    İŞKUR kayıt belgesi oluşturma işleminin gerçekleştirilebilmesi için öncelikle İŞKUR’a resmi olarak kayıtlı olunması gerekmektedir. İŞKUR’a kayıt yaptırmak isteyenler, iki adet kayıt başvurusu seçeneğine sahiptir.

    • Nüfus cüzdanı ile birlikte İŞKUR İl Müdürlükleri’ne başvuru gerçekleştirilerek kayıt yaptırılır.
    • İŞKUR resmi internet sitesi üzerinden İŞKUR kaydı oluşturulur.

    İŞKUR’a kayıt yaptırmak için başvuru sahiplerinin;

    • Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olmaları,
    • 14 yaşını doldurmuş olmaları,
    • Fiilen askerlik vazifesinde bulunmamaları

    Gerekmektedir. Belirtilen şartların sağlanması halinde dilenilen yöntem ile İŞKUR kaydı gerçekleştirilebilir. İŞKUR kaydı bulunan adaylar;

    Sponsorlu Bağlantılar

    • Gerekli şartları sağlamaları halinde işsizlik maaşı alabilme,
    • İŞKUR’a kayıtlı işletmelerde istihdam edilebilme,
    • İŞKUR tarafından düzenlenen meslek edindirme eğitimlerine katılabilme,
    • İş Arayan Kayıt Belgesini temin edebilme

    Haklarına sahiptir. Ayrıca İŞKUR’a kayıtlı olan iş arayan adaylara İŞKUR tarafından iş bulunabilmektedir. Bulunan işler iş arayan adayın niteliklerine ve özelliklerine göre belirlenmektedir. İşveren ile iş arayan arasında köprü kurması amacı ile kurulan Türkiye İş Kurumu, üzerine düşen sorumluluğu kurulduğu günden bu yana başarılı bir şekilde gerçekleştirmeye devam etmektedir.

    İŞ-KUR Kaydı İnternetten Nasıl Yapılır?

    İŞKUR kaydını internetten gerçekleştirmek isteyen adaylar, https://esube.iskur.gov.tr/ sayfasına giriş yaparak İŞKUR üyelik başvurusu işlemlerini gerçekleştirebilirler. Siteye giriş yapıldıktan sonra;

    • İş Arayan bölümünde yer alan Üye Ol sekmesine giriş yapılır.
    • Açılan sayfada Üyelik Sözleşmesi yer almakta olup, sözleşme okunduktan sonra Onaylıyorum düğmesine basılarak üyelik oluşturma işlemine başlanır.
    • Üyelik sözleşmesine onay verilmesi sonrasında açılan sayfada yer alan Kimlik Bilgileri ve diğer bilgiler doldurularak işlem sırası devam edilmesi halinde kolayca üyelik oluşturulur.

    Üyelik oluşturan aday İŞKUR web sitesi üzerinden çıkan iş ilanlarına başvuruda bulunabilme şansı elde eder. Üyelik sonrasında her üyeye bir danışman tayin edilir ve üye ile ilgili işlemler danışman tarafından gerçekleştirilir. İŞKUR üyeliği sonrasında İŞKUR tarafından sunulan tüm ayrıcalıklardan iş arayan adaylar faydalanabilir.

    İŞ-KUR Kaydı Sorgulaması Nasıl Yapılır?

    İşkura kayıtlı mıyım sorgulaması yapmak isteyen işverenler ve iş arayanlar, bu taleplerini;

    • İŞKUR İl Müdürlükleri’nden,
    • İŞKUR İnternet Sitesi Üzerinden,
    • E-Devlet üzerinden

    cevabına ulaşabilmektedirler. İŞKUR’a daha önce kaydı bulunan adayların yeniden kaydı yapılamadığı için sisteme kayıt yapılması esnasında kaydı bulunan adayların kimlik bilgilerinin girilmesi sonrasında sistem otomatik olarak kayıt bulunduğu bilgisini verecektir. Verilen bu uyarı yeni kayıt yapılamayacağı ve başvuru sahibinin İŞKUR kaydının bulunduğunu göstermektedir. Direk olmasa da dolaylı bir sorgulama yöntemi olan bu pratik yöntem İŞKUR web sitesi üzerinden saniyeler içerisinde gerçekleştirilmektedir.

    İŞ-KUR Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

    İŞKUR kayıt belgesi ile ilgili bilinmesi gereken detaylara değindikten sonra geriye kayıt belgesinin nasıl temin edilebileceği sorusunu cevaplamak kalmaktadır. İş başvuruları sırasında kendisinden iş arayan kayıt belgesi istenen adaylar, üç farklı şekilde belgeyi temin etme şansına sahiptir.

    • İŞKUR İl Müdürlüğü’ne gidilerek, bağlı bulunulan danışmandan belgeyi talep edebilirsiniz. Danışmanınız tarafından oluşturulan belge onaylı ve imzalı bir şekilde tarafınıza teslim edilecektir.
    • https://esube.iskur.gov.tr/ adresine giriş yapılarak İŞ-KUR kayıt belgesi internetten alma işlemi gerçekleştirilebilir.
    • Bilindiği gibi E-Devlet sistemi içerisinde pek çok kamu kurumunun işlemleri gerçekleştirilebilmektedir. İŞKUR, E-Devlet içerisinde pek çok işleminin gerçekleştirilmesine olanak tanımaktadır. İŞKUR kayıt belgesi alınması da İŞKUR’un E-Devlet üzerinden gerçekleştirilen işlemleri arasındadır. Dileyen kişiler belgelerini E-Devlet üzerinden kolayca görüntüleyerek çıktısını alabilmektedir.

    İşverenlerce sorulması zorunlu tutulan belgenin pek çok temin edilme şekli bulunmaktadır. Kendilerinden bu belgenin istenmesi halinde istenilen başvuru kanalı aracılığı ile belge talebi iletilerek temin etmek oldukça kolaydır. Temin edilmesi sonrasında iş başvurusu evrakları ile birlikte işverenlere teslim edilebilir.

    E-Devlet Üzerinden İŞ-KUR Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

    T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesinde hizmet vermeye devam eden e-Devlet kapısı, 2006 yılında faaliyete girerek her geçen gün bünyesinde gerçekleştirilen işlemlerin sayısını artırmıştır. Bünyesinde pek çok kamu kurum ve kuruluşlarının işlemlerinin gerçekleştirilebildiği E-Devlet Kapısı içerisinde ayrıca GSM operatörleri, faturalı hizmet veren kuruluşlar ve üniversiteler de yer almaktadır. E-Devlet Kapısı aracılığıyla talep edilen işlemin gerçekleştirilebilmesi için vatandaşlarımızın E-Devlet şifresine sahip olunması gerekmektedir. E-Devlet şifresi PTT şubeleri aracılığı ile 2 TL ücret karşılığında verilmektedir. E-Devlet şifresine sahip olunduktan sonra sisteme https://www.turkiye.gov.tr/ adresi üzerinden giriş yapılarak dilenilen kamu kurumunun işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Türkiye İş Kurumu, E-Devlet kapısı üzerinden birtakım işlemlerin yapılmasına olanak tanımıştır. E-Devlet üzerinden İŞKUR’un;

    • İşsizlik ödeneği ve iş kaybı tazminatı başvurusu,
    • İşsizlik ödeneği ve iş kaybı tazminat sorgulaması,
    • İŞKUR danışmanından randevu alınması,
    • İŞKUR’un düzenlediği kurslara başvuru iletilmesi,
    • İŞKUR kayıt belgesi temin edilmesi,
    • İŞKUR’da yayınlanan iş ilanlarının incelenerek başvuru gerçekleştirilmesi,
    • İŞKUR üzerinden gerçekleştirilen iş başvurularının sorgulanması

    Hizmetleri gerçekleştirilebilmektedir. İŞKUR kayıt belgesi alma e devlet kapısı kullanılarak yapılabilmesi için;

    • E-Devlet web sitesi üzerinden TC Kimlik Numarası ve E-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapılmalıdır.
    • Sisteme giriş yapıldıktan sonra Kurumlar menüsüne giriş yapılır.
    • Türkiye İş Kurumu(İŞKUR) sayfasına giriş yapılarak açılan sayfadan İŞKUR Kayıt Belgesi sekmesine giriş yapılarak sahip olunan kayıt belgesi görüntülenebilir.
    • Görüntülenen kayıt belgesinin çıktısı Yazdır komutu kullanılarak bilgisayara bağlı olan yazıcıdan temin edilir.

    Temin edilen kayıt belgesi barkotlu olarak basılacak olup bu belgenin talep edildiği işletmelerce kabul edilecektir. İŞKUR kayıt belgesi temin etme yöntemleri arasında en hızlı ve pratik olan yöntem E-Devlet kapısı olup, belgeyi temin etmek şifre sahibi tüm başvuru sahiplerince kolayca alınabilecektir.

    İŞKUR Kursiyer Ücretleri (Maaşları) Ne Kadar Oldu ?

    İşbaşı Eğitim Programından Ayrılmak – İstifa Etmek

    İşbaşı Eğitim Programı Nedir ve Nasıl Başvurulur?



    tıkla sorunu sor

    İş Arayan Kayıt Belgesi Nedir, Nasıl Alınır ve Ne İşe Yarar? İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    Henüz yorum yapılmamış.

    Sorunuzu Yazın