• İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır, İş Kazası Bildirim Süresi Nedir?


    Çalışanların iş hayatı boyunca karşılaşabileceği iş kazalarına dair düzenleme 5510 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu kanununda açıklanmıştır. Söz konusu kanunda bahsedilen tanıma göre bir kazanın iş kazası sayılabilmesi, maruz kalan çalışanın işyerinde olduğu esnada ve işin yürütülmesi sırasında gerçekleşmiş olması gerekmektedir. Buna göre vuku bulan olay mesai saatlerinde fakat çalışılan yerin sınırları dışında gerçekleşmişse kanunun belirlediği tanımın dışında değerlendirilmesi gerekecektir. Demek oluyor ki tanımda belirtilen koşulların aynı zaman dilimi içerisinde ve birlikte gerçekleşmesi şarttır. Konu ile ilgili tanımdan bahsettik peki İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır? şimdi de ona bakalım.


    Karşılaşılan İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır, İş Kazası Bildirim Süresi Nedir?

    Bildirim öncesinde İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır? konusunda kanunda belirtilen koşulların karşı karşıya kalınan olayda tam olarak bulunup bulunmadığının tespit edilebilmesi için aşağıdaki maddeleri gözden geçirmek önemlidir.

    • Olay iş yerinde mi gerçekleşti?
    • İş yerine bağlı olan alan içerisinde mi gerçekleşti?
    • Çalışma konusu çerçevesinde bulunan bir hadise sonucu mu ortaya çıktı?
    • Sürdürülen bir çalışma ile ilgili mi?
    • Kazaya maruz kalan kişi kayıtlı olarak çalışan statüsünde mi?

    Yukarıdaki sorulara verdiğiniz cevap eğer evet ise o zaman bir iş kazası geçirmişsiniz demektir ve İş Kazası Bildirim Süresi Nedir? sorusuna geçilebilir. Bahsedilen maddelerin yanı sıra aşağıda yer verilen kişiler de bir kaza durumu ile karşılaşılıyorsa mevzuata göre burada da bir iş kazasından söz edilebilir.

    • Doğum yapmış olan çalışan bir kadın süt iznini kullandığı zaman diliminde meşum olayla karşılaşmışsa
    • İşyeri ya da işyeri sahibi tarafından karşılanan ve işe gidip gelmede kullanılan araçta vuku bulan hadise
    • Sözü edilen araçta olmakla birlikte işe gitme ya da gelme esnasında karşılaşmış olma
    • Patron ya da yetkili tarafından bir görevlendirme sonucu orada bulunuyor fakat henüz herhangi bir işe başlanmamış olma durumu

    Hadisenin gerçekleştiği bu ve benzeri yerler işyeri sınırları dışında olduğu halde iş yeri gibi değerlendirilerek mevzuatta işyerinde yaşanmış hadiseler gibi sonuç doğuracağı açıklanmış olup İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır sürecine katılabilecekleri öngörülmüştür.

    İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır, İş Kazası Bildirim Süresi Nedir? Kimler Yararlanır?

    Her ne kadar ücretle çalışanlar temel olarak düşünülüp mevzuat çalışması yapılsa da kendi adına ve hesabına çalışanların da meslek hayatları boyunca kaza geçirme olasılıkları vardır. Hatta bazı sektörlerde risk derecesi oldukça yüksektir. Eğer insanları ücretli – ücretsiz, iş veren – iş gören vb şeklinde ayırarak bir kısmının haklardan yararlanmasının önünü açıp bir kısmının kapatılırsa bu durum anayasanın eşitlik ile ilgili maddelerine aykırılık teşkil edecektir. Peki bu durumda sadece ücretli olarak başkası adına ve hesabına iş görenler mi bu kanundan ve ön gördüğü haklardan yararlanacak yoksa tüm iş dünyası İş Kazası Bildirim Süresi Nedir? kapsamındaki haklardan yararlanabilecek mi gelin hep birlikte okuyalım.

    Sponsorlu Bağlantılar

    • Eski adı ile SSK olan kurum kapsamında 4a statüsünde aktif bir halde çalışanlar
    • Kendi adına yürüttüğü mesleğini Bağ Kur kapsamında sürdürenler
    • Tarım sigortası (ek 5) çerçevesinde prim ödemesi yapanlar (isteğe bağlı)
    • Hüküm giymiş olanlar
    • Tutukluluk kapsamında bulunanlar
    • İŞKUR’un açmış olduğu kurs kapsamındakiler
    • İntörn statüsündekiler
    • Vazife malulluğu maaşı alıp da 4a veya 4b çerçevesinde çalışmaya prim ödeyerek devam edenler
    • Staj yapan meslek lisesi öğrencileri ve üniversiteliler

    İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır, İş Kazası Bildirim Süresi Nedir?

    Meydana geliş tarihinden itibaren 3 iş günü içinde bildirimin yapılması gerekir. İş yeri belirli bir yapı içinde olmayıp da geniş bir alanda gezmek suretiyle icra edilen işlerin yapımı anında vuku bulan kazalarda İş Kazası Bildirim Süresi Nedir? diye sorulacak olursa verilecek cevap iş verenin hadiseyi öğrenmesi sonrasındaki günden başlamak üzere 3 gündür. Söz konusu bildirim Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı olarak hizmet veren Sosyal Güvenlik İl müdürlüklerine, Sosyal Güvenlik Merkezlerine elektronik sistem üzerinden ulaştırılır. Süre hesaplamasında sadece iş günleri hesaba katılırken hafta sonu tatilleri ve diğer resmi tatiller hesaba katılmaz. Süre işletilirken araya giren tatiller süreden sayılmaz.

    İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır, İş Kazası Bildirim Süresi Nedir? Kısa Bilgiler

    Son güncel bilgiler ışığında İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır konusunda aşağıdaki bilgileri de öğrenmekte yarar vardır.

    • 4a statüsünde faaliyet gösterenlerin SGK bildirimlerini ve sisteme girişlerini işverenleri yapar
    • 4b statüsünde yani Bağ Kur’lu olarak kendi işini yapmakta olanların konu hakkındaki SGK bildirimleri için bizzat başvuru gerekir
    • Başvuru esnasında bildirimin yapılacağı merkezden alınacak form doldurularak teslim edilmelidir
    • İşe yeni başlamış olan 4a’lıların sistemde bilgileri görünmezse 4a’lı adına düzenlenecek prim ve hizmet belgesinin ibrazı yapılmalıdır
    • Eğer Hizmet belgesi ibrazı ile sonuç alınamaz ise sigortalıya ait hesap fişinin de girişi yapılmalıdır

    Konu itibariyle İş Kazası Bildirim Süresi Nedir? araştırmalarını sadece ücretle çalışanların değil, iş kazasına maruz kalabilecek herkesin yapabileceğini ve eğer şartlarını taşıyorsa kanundan yararlanabileceğini bilmek gerekir.

    Rapor Parası Nereden Alınır?

    SGK Hastalık Rapor Parası Nasıl Alınır?

    SGK Eksik Gün Nedenleri Eksik Gün Bildirim Formu



    tıkla sorunu sor

    İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır, İş Kazası Bildirim Süresi Nedir? İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    Henüz yorum yapılmamış.

    Sorunuzu Yazın