Emeklilik

SGK Emekli Maaşı Avans Başvuru Rehberi

SGK emekli maaş avansı başvurusu, kuruma dilekçe ile başvurularak yapılır. Emekli avans maaş başvurusu hakkında Alo 170 üzerinden de başvuru yapılması mümkündür. SGK emekli maaş avansı başvurusu yapmanın bazı şartları vardır. Bu şartları sağlamayanlar, avans alamaz.

SGK emekli maaş avansı başvurusu yaparak emekli ödemeleri yatırılana kadar ihtiyaç duyulan tutara ulaşılabilir. Maaş avansı, maaş ödemelerinin gecikmesi durumunda talep edilir. Maaş avansı vermekle yetkili olan kurum, Sosyal Güvenlik Kurumudur.

Sosyal Güvenlik Kurumunun yanı sıra bankaların kredili mevduat hesabı sistemi de kullanılabilir. Bu sayede hesabınızda para olmasa bile kredili mevduat hesabından para çekebilirsiniz. Çektiğiniz tutar, maaşınız yatırıldığında maaşınızdan düşer.

SGK emekli maaşı avans başvurusu için belirli bir süre sınırı vardır. Maaşın belli bir süre boyunca yatırılmaması halinde avans verilir. Avans almak isteyenler, kurumun maaş ödeme birimine yazılı olarak başvuru yapar.

SGK’dan emekli maaş avansı alma hakkından EYT’liler de yararlanabilir. EYT’liler, maaş ödemelerinin gecikmesi halinde avans talebinde bulunabilir. Böylece emekli, belli bir miktar ödeme alabilir.

Sigorta Avansı Nedir?

Sigorta avansı, emeklilerin aylıklarının gecikmesi halinde yapılan bir ödemedir. Bu ödeme emeklilerin gelir yoksunluğunun giderilmesi amacıyla verilir. Sigorta avansı sayesinde emeklilerin aylıkları yatana kadar ödemeden yararlanılır.

Emeklilere, belirli şartlar sağlandığı takdirde aylık bağlanır. Ancak aylık bağlama işlemleri, belirli nedenlerle gecikebilir. Aynı anda çok sayıda emekli başvurusu yapılması nedeniyle aylık bağlama süreci gecikebilir. Aylık almak isteyenler, Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuru yapmalıdır.

Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuru yapanlar, aylık bağlama işlemlerinin tamamlanmasını bekler. İşlemlerin gecikmesi halinde avans başvurusu yapılabilir. Sigorta avansının verilmesi için belli bir sürenin tamamlanması gerekir.

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından aylık bağlama işlemleri, 90 günde tamamlanmazsa aylık talebinde bulunulabilir. Avans talebinin Sosyal Güvenlik Kurumuna iletilmesi gerekir. Talep iletildikten sonra kurumun başvuruyu sonuçlandırması beklenir. Kurum, başvuruyu inceleyerek ödemeyi yapar. Uygun koşulların sağlanmaması halinde ödeme yapılması mümkün değildir.

SGK Emekli Avansı Nasıl Alınır?

SGK emekli avansı almak için Emekli Hizmetleri Genel Müdürlüğüne başvuru yapılmalıdır. Avans talebinin yapılabilmesi için 90 günlük sürenin tamamlanması gerekir. Yani emeklilik başvurusu yapılmasının üzerinden en az 90 gün geçmelidir.

90 gün boyunca emekli aylığı bağlanmazsa avans talebi yapılabilir. Emekli avans başvurusu EYT’liler tarafından da yapılabilir. Mart ayında EYT Yasası çıkarıldı. Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında aylıkları bağlanmayanlar, avans talep edebilir.

SGK emekli avansı almak isteyenlerin, yazılı taleplerini iletmesi gerekir. Alo 170 üzerinden de avans talebinin iletilmesi mümkündür. Yakın zamanda e-Devlet üzerinden de başvuru linkinin açılması bekleniyor.

Yazılı dilekçelerin kurum tarafından 15 günde yanıtlanması gerekir. Yazılı dilekçede emekli sicil numarası, sigorta sicil numarası gibi bilgiler verilmelidir. Aynı zamanda telefon ve adres bilgileri de paylaşılmalıdır. Dilekçede IBAN bilgisi de yer almalıdır.

Dilekçe, yukarıdaki gibi hazırlanabilir. Dilekçe hazırlandıktan sonra ad-soyad yazılmalı ve belge imzalanmalıdır.

EYT’liler Nasıl Avans Alacak?

EYT’lilerin avans alması için Sosyal Güvenlik Kurumuna başvurması gerekir. Kurum, başvuruları inceledikten sonra karar verir. EYT’liler, Mart ayında emeklilik başvurularını yapmaya başladı. EYT’lilerin sayısının iki milyona ulaşmasından dolayı bazılarının ödemeleri gecikti.

İki milyona yakın emeklinin bir kısmı halen ödeme alamadı. Başvurduğu tarihten itibaren 90 gün geçen EYT’liler, avans alma hakkı elde eder. EYT’lilerin avans alması için Sosyal Güvenlik Kurumuna başvurusunu iletmesi gerekir.

SGK emekli maaş avansı başvurusu, 2 Haziran tarihinde yapılabilir. Ancak bunun için emeklinin yasanın ilk çıktığı tarihte başvuru yapılması gerekir. Emekli maaşı bağlandıktan sonra avans başvurusu yapılmaz.

EYT’lilere asgari ücretin üç katı tutarında avans verilebilir. Bu sayede yüksek tutarda bir ücret almak mümkün olur. Ödemenin ne zaman yapılacağı konusunda net bir bilgi yoktur. Kurum başvuruları değerlendirir. Ardından ödeme yapar.

Emekli Maaş Avansı, Hangi Şartlarda Verilir?

Emeklilere maaş avansı verilmesinde istenen şartlar arasında 90 gün şartı vardır. 90 gün şartını yerine getiren emekli avansı alabilir. Avans sayesinde gelirden yoksun kalan emekliler, rahat eder.

Maaş bağlama işlemleri geciktikçe emekliler, ciddi bir gelir sıkıntısı yaşar. Emekli olmak için işten ayrılmak gerekir. İşten ayrılanların geliri kalmaz. Bu nedenle emekli aylığının bir an evvel yatırılmasını isterler.

Emekli aylığının yatırılması uzadıkça emeklilerin problemleri daha da artar. Bu nedenle emekliler, avans talebinde bulunur. Avans talebinde bulunmak isteyenlerin, 90 gün süresini beklemesi gerekir.

Emekli maaşları, genellikle takip eden ayda ödenir. Ancak başvuru sayısının çok olması gibi durumlar nedeniyle aylık bağlama işlemler uzar. Aylık bağlama işlemleri tamamlanmadığı takdirde hem maaşlar hem de ikramiye gibi ödemeler yatırılmaz.

Emeklilerin aylık bağlama işlemleri nadir görülen bir durumdur. Ancak EYT gibi yasal düzenlemeler, aylık bağlama sürecinin uzamasına yol açar. EYT nedeniyle 2 milyon kişi emekli olduğu için işlemler uzamıştır.

Emeklilere 3 Maaş Avans Veriliyor Mu?

Emeklilere üç maaş avans verilmesi, henüz hayata geçirilmemiş bir uygulamadır. Sadece aylıkları henüz bağlanmayanlara ödeme yapılır. Ancak normal emekli olmuş ve aylıklarını almaya başlayanlar için de bir düzenleme planlanıyor.

Eğer düzenleme yasalaşırsa normal emekliler de maaşlarının üç katına kadar avans alabilecek. Bunun için de emeklilerin Sosyal Güvenlik Kurumuna başvurması gerekecek. Emekliler aldıkları avansları 12-24 ve 36 ay vade ile ödeyecek.

Emeklilerin kullanabileceği avans miktarı, maaşın üç katına kadar çıkabilecek. Bu sayede emekliler, nakit ihtiyaçlarını banka kredisine ihtiyaç duymadan karşılayacak.

EYT Avans Başvurusu, E Devletten Nasıl Yapılır?

EYT avans başvurusu, e-Devlet’ten yapılmaz. Avans başvurusunun yapılması için Sosyal Güvenlik Kurumuna müracaat edilmelidir. Başvuru, dilekçe ile yapılır. Dilekçede ad-soyad, adres, telefon yer almalıdır.

Avans başvurusu için verilen dilekçede sigorta sicil numarası belirtilmelidir. Avans başvurusu yapmak isteyenlerin ilk olarak e-Devlet’ten emeklilik başvurusu yapması gerekir. Bunun için turkiye.gov.tr adresine girilmelidir.

  • E-Devlet sitesine girdikten sonra sağ kısımdan “Giriş Yap” seçeneğine tıklanır.
  • Ardından ekranda belirtilen alana kimlik numarası girilmelidir. Sonrasında e-Devlet şifresinin girilmesi gerekir.
  • Tüm bilgiler, son olarak kontrol edilmelidir. Ardından “Giriş Yap” yazan alana tıklanır.

Emeklilik başvurusu için arama alanına ödenek yazılmalıdır. “Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi” seçeneğine tıklamak gerekir.

Ardından “Yeni Başvuru” seçeneğine tıklanmalıdır. Gelen ekranda gösterilen adımlar takip edilmelidir.

  • İlk olarak “Tahsis Talep Türü” seçilmelidir.
  • Tahsis talep türü kısmından “Yaşlılık Aylığı” seçeneği tercih edilir.
  • Ardından 4/A SSK ya da 4/B BAĞ-KUR seçeneği tercih edilmelidir.
  • Ardından son olarak “Başvur” seçeneğine tıklanır.

Emekliye Ne Kadar Avans Verilir?

Emekliye verilecek avans tutarı, 3 aylık asgari ücret kadardır. Bu sayede emeklinin eline yüksek bir meblağ geçer. Emeklilerin avans alabilmesi için aylık başvuru tarihinden bu yana en az 90 gün geçmelidir. Bu sayede başvuru yapılması mümkün olur.

Emeklilerin avans alabilmesi için Sosyal Güvenlik Kurumuna yazılı olarak başvurunun iletilmesi gerekir. Başvuru sonrasında Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından değerlendirme yapılır. Ardından ödemeler gerçekleştirilir. SGK emekli maaş avansı başvurusunun 90 gün tamamlanmadan yapılması mümkün değildir.

Shares:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir