• SGK Çıkışı Nasıl Yapılır?


    SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Düzenlenir?

    Bugün Türkiye’de çalışan herkesin sigortası diğer bir değişle sosyal güvencesi olmak zorundadır. Ancak çalışanların kendilerine tanınan hakları kullanmasını sağlayan sigortadan işten çıkma durumunda çıkış yapılması gereklidir. İşten çıkış, bireylerin çalışmadıkları halde haksız bir şekilde sağlık hizmetlerinden yararlanmalarının önüne geçmek için yasal bir zorunluluk olarak yapılması gereklidir. İşçinin SGK çıkışının yapılması işverenin sorumluluğunda olmakla birlikte bu yazımızda “SGK Çıkışı Nasıl Yapılır?” sorusunun cevabını bulabilirsiniz.

    SGK Çıkışı

    Çalışanların işten çıkışı halinde SGK çıkışlarının yapılması için belirlenen yasal süre 10 gündür. İşverenin bu süreyi aşması halinde cezai yaptırım göreceğini de belirtmekte fayda var. Eskiden çalışanların çıkışı çeşitli belgeler toplanıp direkt Sosyal Güvenlik Kurumuna başvurularak yapılıyorken bugün hemen her şeyde olduğu gibi SGK çıkış işlemi de elektronik ortama aktarılmış durumda. “SGK işten çıkış bildirgesi” olarak da bilinen bu işlem için SGK’nın geliştirdiği uygulamayı kullanacağız.

    SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Düzenlenir?

    SGK çıkışı yapmak için öncelikle Sosyal Güvenlik Kurumunun bunun için geliştirdiği uygulamaya giriş yapmanız gerekiyor. Yazımızın sonunda linkini bulabileceğiniz bu uygulamanın giriş ekranı aşağıdaki gibidir.

    Resimde de görüldüğü gibi istenen “Kullanıcı Adı”, “Sistem Şifresi” ve “İş yeri Şifresi” bilgilerini girdikten sonra güvenlik anahtarını yazarak “Giriş” butonundan siteme giriş yapıyoruz. Bu defa karşımıza böyle bir ekran gelecek:

    Bu menüler içerisinden resimde kırmızıyla işaretli olan “Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi” menüsüne tıklıyoruz.

    Bu menüye tıklamanızla birlikte eskiden kağıt üzerinde yapılan “Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi”ni elektronik ortamda düzenlemeye başlıyoruz. “İş yeri Sicil No”,”İş yeri Unvanı”, “İş yeri Adresi” ve “Vergi Numarası” şeklinde aslında işverenle ilgili bilgileri girdikten sonra hemen altındaki “Sigortalı TC Kimlik No” ve “İşten Çıkış Tarihi”ni de giriyoruz.

    Sigortalının T.C. kimlik numarasını girmemizle birlikte bu defa karşımıza sigortalının bazı kişisel bilgilerinin ve hizmet bilgilerinin istendiği bir ekran gelecek. Bu ekranda istenen işten çıkacak sigortalının mesleği, aldığı maaşı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından belirlenen iş kolu ve işten ayrılış nedenini giriyoruz. Ardından “İLERİ” butonuna tıklayarak SGK çıkışını tamamlamış, diğer bir değişle SGK işten çıkış bildirgesini doldurmuş oluyoruz.

    Ancak bu noktada son ekrandaki bilgilerin tutarlı ve doğru olması önem arz ediyor çünkü sigortalının kişisel bilgileri birbirini tutmadığında ya da hizmet bilgileri Sosyal Güvenlik Kurumundaki kayıtlarla uyuşmadığında sistem otomatik olarak işten çıkış bildirgesini reddediyor ve onaylamanıza engel oluyor.

    SGK Çıkış Sorgulama

    Daha önce çıkışını yaptığınız çalışanları görüntülemek için yine yukarıda anlattığımız uygulamayı kullanabilirsiniz. Bu defa ikinci menüdeki “Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi” menüsü yerine o seçeneğin hemen altında bulunan “İşten Ayrılış Görüntüleme” menüsüne tıklayarak SGK çıkış sorgulama işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

    Bu işlemlerin dışında ayrıca işten ayrılış bildirgesini güncelleyebilir ya da iptal edebilirsiniz.

    SGK Çıkış İşlemi İçin TIKLAYINIZ!





    tıkla sorunu sor

    SGK Çıkışı Nasıl Yapılır? İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    Henüz yorum yapılmamış.

    Sorunuzu Yazın

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.