ref: refs/heads/v3.0
emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

Pasaport Ne Zaman Gelir Sorgulama Nasıl Yapılır?

Pasaport Ne Zaman Gelir Sorgulama Nasıl Yapılır?
29.08.2022

Pasaport ne zaman gelir sorgulamasını yapmak için E-Devlet sistemini kullanmalısınız. Pasaport süreci ile ilgili birçok bilgiye E-Devlet üzerinden erişebilirsiniz. Bu sayede yurt dışına çıkmak istediğinizde, hızlı bir şekilde işlemlerinizi hallederek tam vaktinde pasaportunuza erişebilirsiniz. Pasaport ne zaman gelir sorgulaması sırasında net bir tarih öğrenerek ona göre diğer evraklarınızla ilgili işlemleri yürütebilirsiniz.

Pasaport başvurularında size belirli süre alternatifleri sunulur. Aynı zamanda öğrenciler ve memurlar gibi birtakım gruplar için özel seçenekler söz konusudur. Tek seferlik yurt dışına çıkanlar, kısa süreli seçeneklere yönelebilir. Sık sık seyahat edenler ise 10 yıllık seçenekleri tercih edebilir.

Pasaport Sorgulama Neden Yapılır?

Pasaport sorgulama nedeni seyahat amaçlıdır. Yurt dışına çıkmak için pasaport zorunluluğu olması nedeniyle en azından birkaç ay öncesinden başvuru yapmak gerekir. Başvuru süreci eskiden emniyet birimleri tarafından yürütülürken sonrasında nüfus müdürlüklerine aktarılmıştır. Randevu sistemi ile herkes gereken belgeleri sağlayarak başvuru yapabilir.

PASAPORT NE ZAMAN GELİR SORGULAMA YÖNTEMLERİ NELERDİR?

Pasaport ne zaman gelir sorgulama yöntemleri arasında turkiye.gov.tr adresi üzerinden gerekli işlemleri yapmak ve mobil uygulamayı indirmek sayılabilir. Bunların yanı sıra Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü aracılığıyla da gerekli işlemleri yapmak mümkündür. Dileyen başvuru sahipleri, bizzat il ve ilçe merkezlerinde yer alan müdürlüklere giderek işlemlerini gerçekleştirebilir.

İnternet üzerinden yapılacak işlemlerde ilk önce turkiye.gov.tr adresine giriş yapılması gerekir.

E-Devlet kapısından giriş yaparak kullanıcı bilgilerinizi gireceğiniz ekrana ulaşabilirsiniz. E-Devlet şifresi olmayan kullanıcılar, herhangi bir PTT şubesine giderek şifre alabilir. Bu sayede tüm işlemler kolay bir şekilde yapılır.

E-Devlet İnternet Sitesi Üzerinden Pasaport Sorgulama

E-Devlet internet sitesi üzerinden pasaport sorgulama yapmak için ilk önce ulaşmanız gereken ekran aşağıda yer alır.

Kimlik numaranız ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra arama kısmından pasaport sorgulama alanına erişebilirsiniz.

Arama alanına “Pasaport” yazdığınızda sorgulama ekranına giriş yapabilirsiniz. Sorgulama aşamasında sizden bazı bilgiler talep edilir.

Sorgulama işlemini hem kendiniz hem de vasisi ya da velisi olduğunuz kişiler için yapabilirsiniz. Seçiminizi yaptıktan sonra “Sorgula” alanına tıklayarak sonucu öğrenebilirsiniz. Sonuçlar arasında basım öncesi kontrol, basım, posta gibi farklı aşamalar yer alır. Bunun yanı sıra size ekranda bir posta takip numarası da verilir. Bu sayede pasaportunuz PTT’ye teslim edildikten sonra dağıtım sürecini takip edebilirsiniz.

E-Devlet Mobil Uygulama Üzerinden Pasaport Sorgulama

E-Devlet mobil uygulama üzerinden pasaport sorgulama işlemi yapabilirsiniz. İşlem için E-Devlet mobil uygulamasının telefonunuzda yüklü olması gerekir.

Yükleme işlemini yukarıda gösterildiği biçimde yapabilirsiniz. Play ya da App Store üzerinden yükleme işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Yükleme sonrasında kimlik numaranız ve şifreniz ile sisteme erişim sağlayabilirsiniz.

Sisteme girdikten sonra karşınıza arama çubuğu çıkar. Bu kısma “Pasaport” yazarak pasaport sorgulama ekranına ulaşabilirsiniz.

“Pasaport Başvuru Durumu Sorgulama” kısmına tıkladığınızda ilgili ekran karşınıza gelir.

Pasaport başvuru durumu sorgulama ekranı yukarıdaki gibidir. Buradan kendiniz ve velayetiniz altında bulunan kişiler adına sorgulama işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden Pasaport Sorgulama

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürüğünden pasaport sorgulama işlemi yapmanız mümkündür. Kurumun internet sitesine girerek sorgulama ekranına ulaşabilirsiniz. Bu ekrana girdiğinizde sistem sizi otomatik olarak E-Devlet sayfasına yönlendirir.

Yukarıdaki ekrandan “Pasaport Başvuru Durumu Sorgulama” seçeneğine tıklayarak E-Devlet’teki ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

Pasaport Kaç Günde Gelir?

Pasaport gelme süresi başvurunun nerede yapıldığına göre farklılık gösterir. Pasaportun çıkarılma süresi genellikle 2 iş günüdür. Bu süre tamamlandığında il merkezlerine ulaşma süresi 3, ilçe merkezlerine ulaşma süresi ise 4 gündür. Köylere teslim süresi ise 7 gün olarak belirtilebilir.

Pasaportun baskı işlemi bir gün içerisinde yapılır. Baskı işlemleri Ankara’da gerçekleştirilir. Dileyen kişiler, Ankara’dan belgesini elden teslim alabilir. Pasaport ne zaman gelir sorgulaması neticesinde bir gecikme tespit ederseniz elden teslim alma yoluna gidebilirsiniz.

Pasaportun Gelmemesi Halinde Nereyi Aramak Gerekir?

Pasaport gelmemesi halinde aramanız gereken yer ALO 199’dur. Bu numarayı sadece acilen yurt dışına çıkmanız gereken durumlarda aramalısınız. Yolculuk tarihinize az kaldıysa bu numarayı arayarak pasaportunuzun daha hızlı bir şekilde size ulaştırılmasını sağlayabilirsiniz.

Baskı süreçlerindeki aksaklıklardan dolayı da pasaportunuzun size teslim edilmesi gecikebilir. Bu nedenle seyahat tarihiniz netleşir netleşmez başvurunuzu yapmanızda fayda vardır.

Pasaportumun Nerede Olduğunu Öğrenebilir miyim?

Pasaportunuzun nerede olduğunu öğrenmek için sorgulama işlemi yapabilirsiniz. Sorgulama sırasında size gönderinizin nerede olduğuna dair bilgi verilir. Gecikme söz konusu olması halinde başvurunuzu yaptığınız nüfus müdürlüğü ile iletişime geçebilirsiniz.

Pasaport Elden Teslim Edilir mi?

Pasaportun elden teslim alınması da mümkündür. Baskı işlemleri Ankara’da bulunan Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden yapılır. Buradan elden teslim talebinde bulunabilirsiniz. Belgeyi elden teslim alarak süreci hızlandırabilirsiniz.

Pasaport İşlemleri Nasıl Hızlandırılır?

Pasaport işlemlerinizi hızlandırmak için çok fazla bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Bunun nedeni hali hazırda sürecin hızlı bir şekilde tamamlanacak olmasıdır. Bazı aksaklıklar söz konusu olmadığı müddetçe pasaportunuzu en geç bir hafta içerisinde teslim alabilirsiniz.

Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır

Pasaport başvurusu yapmak için ilk önce ücret yatırılması gerekir. Ücret yatırıldıktan sonra başvuru sırasında biyometrik fotoğrafa da ihtiyacınız olur. Bu nedenle fotoğraf çektirerek nüfus müdürlüğüne gitmelisiniz. Nüfus müdürlüğüne gitmeden önce E-Devlet üzerinden randevu almalısınız.

Başvuru sırasında ilk önce size verilen bilgilendirme metnini okumalı ve ardından yanındaki kutucuğa tik koymalısınız. “Devam et” seçeneğini tercih ederek bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Devamında gelen ekranda pasaport türünü seçmelisiniz. Burada size üç alternatif sunulur. Umuma mahsus, hizmet ve hususi olarak sınıflandırılan pasaportlar arasından size uygun olanı tercih edebilirsiniz.

Pasaport Randevusu Nasıl Alınır?

Pasaport randevusu almak için E-Devlet’ten gerekli işlemleri yapabilirsiniz. Yapacağınız işlemler sırasıyla il ve ilçe seçimi ardından cep telefonu numaranızı girmektir.

Yukarıdaki ekranda görüldüğü üzere il ve ilçe seçimini kolayca yapabilirsiniz. Cep telefonunuzu girdikten sonra “Devam Et” seçeneğine tıklamanız gerekir. Son aşamada yapmanız gereken randevu saatini belirlemektir. Planlarınızda değişiklik olması halinde randevunuzu iptal etmenizde fayda vardır.

Pasaport Randevusu Sırasında Hangi Belgeler Gerekir?

Pasaport randevusu sırasında sizden istenilen belgeler şunlardır:

  • 2 adet biyometrik standartlara göre çekilmiş fotoğraf
  • Nüfus cüzdanı
  • Mevcut kullandığınız pasaportunuz(Varsa)
  • Harçsız pasaport başvurusunda bulunacakların öğrenci belgesi ibraz etmesi gerekir.
  • Muvakafat belgesi(kısıtlılar için)

Bu belgeleri başvuru sırasında yanınızda bulundurmanız gerekir. Biyometrik fotoğrafınız son altı ay içerisinde çekilmiş olmalıdır. Havalimanlarında sorun yaşamamak için bu detaya mutlaka dikkat etmelisiniz.

Hangi Pasaport Türünü Almalıyım?

Almanız gereken pasaport türü kullanım amacınıza göre değişiklik gösterir. Her pasaport türünü almanız mümkün değildir. Hizmet pasaportu almanız için devlet görevlisi ya da yakını olmanız gerekir. Bu tür belgeler beş yıl süre ile verilir. Diplomatik tür ise yurt dışındaki organizasyonlara katılmak için giden devlet yetkililerine verilir.

Hizmet pasaportu, devlet adına görevlendirilen kişilere verilir. Umuma mahsus pasaport, gerekli şartları sağlayan tüm vatandaşlara verilir. Bu belgeyi almak için yurt dışına çıkış yasağınızın olmaması da gerekir. Pasaport ne zaman gelir sorgulaması yaparak farklı türlerdeki belgelerinizin hangi tarihte elinizde olacağını öğrenebilirsiniz.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.