Genel

2021 E-Pasaport Harç Bedelleri Ne Kadar, Randevu Nasıl Alınır

2021 yılında e-pasaport harç bedelleri, pasaport sürelerine göre değişmektedir. Pasaport defter bedeli ise pasaport sürelerine göre sabit kalmaktadır ve 178.94 TL’dir. Hususi ve hizmet damgalı pasaportlar, harç bedelinden muaf tutulmaktadır. Pasaport başvurusu yapıldıktan sonra pasaport başvuru sahibinin adresine teslim edilmektedir. Ortalama 5 ile 7 iş günü arasında pasaport teslim alınabilmektedir.


Belirtilen adreste bulunulmaması durumunda, aynı adresteki daha önceden belirlenmiş olan kişilere de pasaport teslim edilebilmektedir. Türkiye’de yapılacak olan hususi ve hizmet damgalı pasaportların başvuruları İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerine yapılmalıdır. Umuma mahsus pasaportların başvuruları için ise İl veya İlçe Nüfus Müdürlüklerine gidilmelidir. Yurt dışına yapılacak olan pasaport başvuruları ise dış temsilciliklerden yapılabilmektedir.

2021 E-Pasaport Harç Bedelleri Ne Kadar Oldu ?

TÜİK’in verilerine göre vergi, harç ve cezaların arttırılması ile beraber e-pasaport harç bedelleri de artış göstermektedir. 1 Ocak 2021 tarihi ile beraber harç bedellerine %9.11 oranında zam geleceği açıklanmaktadır. Pasaportların mevcut ve zamlı fiyatları sürelerine göre aşağıdaki gibi değişiklik göstermektedir:

  • 6 aylık pasaport için 2020 ücreti 208 TL olurken 2021 yılı ile beraber 227 TL olarak tahsil edilmesi planlanmaktadır.
  • 1 yıllık pasaport harç bedeli 304 TL’den 332 TL’ye çıkartılmıştır.
  • 2 senelik e-pasaport harç bedeli zam ile beraber 497 TL’den 542 TL’ye çıkartılmıştır.
  • 3 yıllık pasaport alınabilmesi için ödenmesi gereken harç bedeli 705 TL’den 770 TL’ye çıkartılmıştır.
  • 4 yıl ve üzeri pasaportlar için istenen harç bedeli 994 TL’den 1.085 TL’ye zamlanmıştır.

Kaç Çeşit Pasaport Vardır, Özellikleri Nelerdir?

Pasaport türleri ve bu pasaportların sağladığı haklar, aşağıda detaylı şekilde ele alınmıştır:

  • Umumi Pasaport / Bordo: Standart pasaport türüdür ve Türkiye Cumhuriyeti olan tüm vatandaşların kullanımı için hazırlanmıştır. Devlet memuru, bürokrat ya da özel görevli olmayan kişiler, bordo renkli umumi pasaport kullanmaktadır.
  • Hizmet Pasaportu / Gri: Siyah pasaportu olmasa da resmi kurumlar adına yurt dışına çıkması gereken kişilerin kullanımına sunulan pasaport türüdür.
  • Hususi Pasaport / Yeşil: Vizesiz seyahat hakkı tanıyan yeşil pasaportlar, Avrupa ülkelerinin büyük bir kısmı dahil olmak üzere, toplamda 130 ülkeye vizesiz şekilde girme hakkı verilmektedir. Üst düzey kamu personellerinin kullandığı pasaport türüdür. 1, 2 ve 3. dereceden kadroya sahip olan kişilere verilmiş pasaport türüdür. Eski bürokratlar ve devlet memurları, hizmet pasaportu kullanacaktır.
  • Diplomatik Pasaport / Siyah pasaport: TBMM meclis üyeleri, başbakan, cumhurbaşkanı, milletvekilleri, valiler, orgeneraller, bakanlar, müsteşarlar, büyükşehir belediye başkanları ve üst düzey devlet personelleri, siyah pasaportla seyahat etmektedir.

Belirtilen pasaport türlerinin haricinde, pembe renkli geçici pasaport ve Göç İdaresi Tarafından yabancı uyruklu kişilere verilen yabancılara özgü pasaport bulunmaktadır. Toplamda 6 farklı kategoride ele alınan pasaportlar, kullanım haklarına göre tercih edilebilir.

Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?

Pasaport başvurusu yapacak kişilerde aranan temel şartlar, aşağıda sıralanmıştır:

  • Pasaport başvurusu yapmak isteyen kişilerin, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaları gerekir.
  • 18 yaşından küçük kişiler, kendi adlarına pasaport başvurusu yapamazlar. Kişilerden sorumlu olan ebeveynleri ya da vasileri, pasaport işlemlerini gerçekleştirmelidir.
  • Akli dengesi yerinde olmayan engelliler ve kendilerine vasi atanmış kısıtlılar, kendi adlarına pasaport başvurusu yapamazlar. Kısıtlı ve engellilerin pasaport başvurusu, mahkeme tarafından atanmış vasiler tarafından gerçekleştirilmelidir.
  • Daha önce alınan pasaportun süresi dolmadan, yeni pasaport başvurusu yapılamayacaktır. Pasaportların çalınması ya da kaybolması durumunda, kayıp/çalıntı belgesi alınmalıdır.
  • Pasaport randevusunun alınmasının ardından, belirlenen tarihler içerisinde pasaport harcının yatırılması gerekir. Pasaport harcı için sadece anlaşmalı bankalardan işlem yapılmalıdır.
  • Pasaportta kullanılan fotoğrafların, en fazla 6 aylık olması gerekir.

Pasaport Başvurusunda Hangi Belgeler Talep Edilir?

Pasaport başvurusu için gerekli görülen evraklar şunlardır:

  • Eski nüfus cüdanı, kimlik belgesi veya sürücü belgesinin orijinali ve 1 adet fotokopisi
  • Pasaport için çekilmiş, son 6 aya ait 2 adet biyometrik fotoğraf
  • Pasaport defter bedeli ve harç bedelinin ödendiğini gösteren makbuzlar
  • Eski pasaportlar
  • 18 yaşından küçükler, engelliler ve kısıtlılar için alınan muvafakatname belgeleri
  • Harçsız pasaport alımı için öğrenci belgesi
  • Kamuda çalışan kişiler, avukatlar ve ihracatçılar için hazırlanmış, damgalı hususi pasaport talep beyannamesi
  • Emeklilerin kadro görevlerini gösteren ıslak imzalı belge
  • Kısıtlılar adına pasaport başvurusu yapmak için mahkeme onaylı vasilik belgesi
  • Ebeveynlerin hakkıyla hususi damgalı pasaport kullanacak engelli çocuklar için alınmış, güncel sağlık kurulu raporu
  • Engelli bireyler adına talep edilen pasaportlar için sağlık kurulu raporu

Belirtilen evraklar hazırlandıktan sonra, İlçe kaymakamlık binasında yer alan nüfus müdürlüğüne gidilmesi ve evrakların kuruma teslim edilmesi gerekir.

E-Pasaport Başvurusu ve Randevusu İnternet Üzerinden Nasıl Alınır?

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün web sitesinden randevu alınabilmesi için öncelikle resmi web sitesine girilmesi ve ardından aşağıdaki adımların izlenmesi gerekmektedir:

  • Ana sayfada bulunan Pasaport Randevu Al butonuna tıklanmalıdır.
  • Bilgilendirme kutusu açılmaktadır. Alınan randevuya gidilmeyecek olduğunda randevunun iptal edilmesi gerektiği, aksi takdirde 24 saat içerisinde tekrar randevu almaya izin verilmeyeceği belirtilmektedir. Kabul Ediyorum butonuna tıklanmalıdır.
  • Umuma mahsus pasaport, hizmet pasaportu ve hususi pasaport seçeneklerinden biri tercih edilmelidir.
  • İsim, soyisim, T.C. kimlik numarası, doğum tarihi, telefon numarası ve güvenlik kodu girilmelidir. Ardından Devam Et butonuna tıklanmalıdır.
  • Hangi şehirdeki Nüfus Müdürlüğü’ne gidilecek ise o şehir tercih edilmelidir.
  • İlçe seçildikten sonra İleri butonuna tıklanmalıdır.
  • Aynı hane içerisindeki bireyler için de e-pasaport randevusu alınacak ise; bu kişiler eklenebilmektedir.
  • Randevu alınacak ilçedeki kurum tercih edildikten sonra randevu tarihi ve saati seçilmelidir.
  • Ardından randevu oluşturulmuş olmaktadır.

Pasaport Randevusu İçin TIKLAYINIZ

E-Pasaport Harç ve Cüzdan Bedelleri Nerelere Yatırılmalıdır?

E-pasaport harç bedellerinin yatırılabileceği anlaşmalı bankalar aşağıda listelenmiştir:

  • PTT
  • Akbank
  • Aktif Yatırım Bankası
  • Albaraka Türk Katılım Bankası
  • Alternatif Bank
  • Garanti BBVA
  • Ziraat Bankası
  • ICBC Turkey Bank
  • Ziraat Katılım Bankası
  • Fibabanka
  • QNB Finansbank
  • Vakıfbank
  • İş Bankası
  • Halk Bankası

Pasaportların Geçerlilik Süresi Nasıl Belirlenmelidir?

Pasaport tercihi yapılırken, geçerlilik süreleri dikkate alınmalı ve uygun süre üzerinden pasaport başvurusu gerçekleştirilmelidir. Yurt dışı eğitimi için pasaport çıkarmak isteyen kişilerin, eğitim süresine göre 1 ila 5 yıl aralığında pasaport çıkarması uygun olacaktır. Sürekli yurt dışı seyahati yapmak zorunda olan kişilerin, 10 yıllık pasaportları tercih etmesi gerekir.

Türkiye vize uygulamalarında, pasaportun en az 6 aylık geçerlilik süresinin bulunması gerekmektedir. Pasaport sürelerinin 6 aydan az kalması, vize işlemlerinin iptal edilmesine yol açacaktır. Pasaportların geçerlilik süresinin, ülkeden dönülen tarihlerde de devam etmesi gereklidir. Tek seferlik yurt dışı seyahatine çıkacak kişilerin, 6 aylık pasaportları tercih etmesi yeterli olacaktır.

Umuma Mahsus E-Pasaport Başvurusu İçin Gereken Belgeler Nelerdir?

Umuma mahsus pasaport alımı için istenen evraklar aşağıda belirtilmiştir:

  • Üzerinde T.C. kimlik numarası bulunan bir kimlik belgesi istenmektedir.
  • Son 6 aya ait olan 2 tane biyometrik fotoğraf talep edilmektedir.
  • Kullanım süresi dolmuş olan eski pasaport istenmektedir.
  • Pasaport defter harcının ödendiğine dair makbuz sunulmalıdır.

Hizmet Pasaportu İçin İstenen Evraklar Nelerdir?

Hizmet pasaportu almak isteyenlerin sunmaları gereken belgeler aşağıda verilmiştir:

  • Kimlik belgesinin aslı ve fotokopisi gerekmektedir.
  • Memurların görev yaptıkları kurumdan onaylanmış olan e-pasaport talep formu ve imza sirküleri almaları gerekmektedir.
  • Güncel biyometrik fotoğraf istenmektedir.
  • Eski pasaport iade evrakları ve eski pasaportlar gerekmektedir.
  • Harcın ödendiğini gösteren makbuz istenmektedir.

Diplomatik Pasaport Başvuru Belgeleri Nelerdir?

Yeşil pasaport başvuru evrakları şunlardır:

  • Kimlik belgesi sunulmalıdır.
  • Eski pasaport iade belgeleri istenmektedir.
  • Güncel biyometrik fotoğraf gerekmektedir.
  • E-pasaport başvuru cüzdan bedelinin ödendiğine dair evrak sunulmalıdır.

Pasaport Yenileme İşlemi Nasıl Yapılır, Ücreti Ne Kadar?

Engelli Pasaport İşlemleri ve Fiyatları Ne Kadar?

Erhan KAÇAR

20 yıllık muhasebecilik ve sgk uzmanlığı, 10 yıllık mali müşavirlik deneyimi ile yıllardır SGK, Emeklilik, Bağkur, Engelli Hakları ve diğer kategoriler için deneyimlerimi sizlerle paylaşarak içerikler üretmeye çalışıyorum. Siz değerli okurlarımızın doğru bilgiye ulaşması için Editör ve Danışma ekibimizle kaliteli ve en güncel içeriklerle yolumuza devam ediyoruz. Sitemizi takip edin ve doğru bilginin adresinde kalın.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu