Trafik

En Ucuz Trafik Sigortası 2018

Her araç sahibi tarafından yaptırılması kanunen zorunlu olan sigortaya trafik sigortası denilmektedir. Yaptırılacak olan trafik sigortası ile karşı tarafa verilecek olan maddi ya da bedeni zararlar güvence altına alınmaktadır. Çıkarılan 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu kapsamında trafik sigortasının her yıl düzenli olarak yenilenme koşulu ile yaptırılması zorunludur.

Trafiğe çıkan her sürücü trafik kurallarına uymamaktadır. Bu da kazaları beraberinde getirir. Bununla beraber hem can kaybı hem de mal kaybı yaşanabilmektedir. Bu durumda zorunlu trafik sigortası, araç sahiplerinin karıştıkları kazalarda aracın kusuru kapsamında zarar verdikleri karşı tarafın zararlarını karşılamaktadır. Bununla beraber, yaptırılan zorunlu trafik sigortası, işlemi yaptıran kişinin kendi aracının zararını karşılamamaktadır. Yalnızca karşı tarafa verilen zarar karşılanmaktadır.

Zorunlu trafik sigortasının yaptırılması kanunen şart olduğu için, bu kurala uymayan araçlar görüldüğü anda bağlanarak trafiğe çıkması engellenir. Bu nedenle bütün araç sahiplerinin zorunlu trafik sigortasını yaptırması ve günü geldiğinde de uzatması gerekmektedir.

Zorunlu trafik sigortalarında ödenilen primle eş değerde olan üst limitler belirlenmektedir ve karşı tarafın zararı da bu üst limitler neticesinde ödenmektedir. Eğer sigortanın ödeyeceği miktarı aşan bir zarar var ise, kalan zarar tutarı araç sahibinin hukuki olarak sorumluluğunda devam etmektedir.

Zorunlu trafik sigortası için belirlenen limitler, zararın türüne göre değişmektedir. Örnek olarak azada can kaybı yaşanması durumunda, ölen kişinin yakınlarına verilecek olan tutar, yaralanma gibi durumda hastaneye ödenen masraflardan ya da maddi hasarın masraflarından tamamen farklıdır. Belirlenen bu rakamlar her yıl değişmektedir. Ayrıca prim sistemi de bu değişmelere göre yeniden belirlenmektedir.

Zorunlu trafik sigortasının sağlamış olduğu güvenceler şunlardır:

  • Kişi başına ölüm ve tedavi için yapılan masraflar
  • Kaza başına ölüm ve tedavi içi yapılan masraflar
  • Kaza başına maddi anlamdaki zararların tutarları

Sigorta şirketleri, talep edilecek olan prim hesaplamalarında aracın trafiğe kayıtlı olduğu il, sigorta yapılacak olan aracın modeli ve markası gibi bilgilerin tamamını kullanmaktadır. Çok önem verilen zorunlu trafik sigortasının yaptırılmaması halinde, araç bir otoparka çekilir ve trafiğe çıkması yasaklanır.

Otoparka çekilen araç sahibi hem otopark ücreti öderken hem de zorunlu trafik sigortasını yaptırmamanın cezasını ödemektedir. Ayrıca aracın sigortası yaptırılmadan da trafiğe çıkması engellenir. Bu durum araç sahibini maddi ve manevi anlamda yıpratmaktadır. Bu nedenle zorunlu olan trafik sigortasının en kısa zamanda yaptırılması gerekmektedir. Poliçenin yenilenmesi de bu anlamda çok önemlidir. Her yıl bir kere düzenlenmesi ve yenilenmesi zorunlu olan Zorunlu trafik sigortası yenilenmeden trafiğe çıkıldığında da maddi yaptırımlar uygulanmaktadır.

Araç sahibini koruyan bir sigorta olan zorunlu trafik sigortası, kaza gibi talihsiz bir duruma karışılması durumunda, karşı tarafta yer alan kişilerin hem maddi hem de manevi zararlarını sürücü yerine ödemektedir. Bu sayede sürücü suçlu dahi olsa hasar masraflarını kendisi değil sigorta şirketi ödemektedir.

Büyük çaplı meydana gelen hasarlarda, çoğu insan bu hasarların masraflarının altından kalkamamaktadır. Ancak zorunlu trafik sigortası böyle durumlarda imdada yetişerek her türlü masrafı limitler dahilinde karşılar.

ZORUNLU TRAFİK SİGORTASI LİMİTLERİ NASIL BELİRLENİR?

Zorunlu olarak yapılan trafik sigortasının limitleri ve teminatları standarttır. Ayrıca bu limit ve teminatlar, Hazine Müsteşarlığı’nın belirlemesi ile ortaya çıkmaktadır. Zorunlu trafik sigortasının fiyatı ya da ödeme koşulları gibi durumlar da her sigorta şirketine göre değişkenlik göstermektedir.

Zorunlu Trafik Sigortası’nın fiyatlarını etkileyen bazı etmenler vardır. Örnek olarak, aracın kaydının bulunmuş olduğu ilde araç yoğunluğu çok fazla ise ve o il trafik kazalarının çok fazla yaşandığı bir yer ise sigorta fiyatları da buna bağlı olarak yüksek olmaktadır. Bunun temel nedeni de, çok sık kaza yaşanan ilde sigorta yapılacak olan aracın da kazaya karışma ihtimali çok yüksektir.

Araçların modeli de fiyatı etkilemektedir. Sigorta yaptırılacak olan aracın modeli yüksek ise sigorta ücreti de buna bağlı olarak artmaktadır. Bunun nedeni de pahalı olan bir aracın kazaya karışması durumunda ödenecek olan hasar bedeli, aracın modeline eşdeğer olacağından yüksek olmaktadır.

Kasko ile sık sık karıştırılan Kasko, zorunlu trafik sigortasından farklıdır. Trafik sigortası zorunluluğudur ve isteğe bağlı değildir. Ancak kasko tamamen isteğe bağlı olarak yapılan bir işlemdir. Zorunlu sigorta, yalnızca karşı tarafın hasarını öderken, kaskoda kazaya karışan aracın masrafları da ödenmektedir.

ZORUNLU TRAFİK SİGORTALARININ 2018 BEDELLERİ

2018 yılına yaklaştıkça yenilenecek olan zorunlu trafik sigortalarının bedelleri merak edilmektedir. Bu durumda Hükümetin talepleri çok önemlidir. Son dönemlerde bazı araçlar için ödenen zorunlu trafik sigortaları için ödenen poliçe bedelleri, araç fiyatına çok yaklaşacak kadar yüksektir. Trafik sigortaları için uygulanan tavan fiyat uygulaması sayesinde, her sene ödenen trafik sigortalarında her sene ortalama % 42 oranında düşüş yaşanmaktadır. Tavan fiyat uygulamasında Türkiye 8 ayrı il grubuna ayrılmıştır. Her ile ve her aracın modeline göre belirlenen fiyat, sigorta şirketlerine göre değişmektedir.

PTT Sigorta Teklifi İçin TIKLAYINIZ

Shares:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir