E-Devlet

Abonelik Sözleşme Fesih (İptal) İşlemlerini E-Devlet Üzerinden Yapın

Abonelik Sözleşmesi Fesih İşlemleri Artık e-Devlet Sistemi Üzerinden Yapılabilecek! Hizmet vermekte olduğu alanları her geçen gün arttırmaya devam eden e-Devlet Sistemi dijital platform üzerinden yapılabilen işlemlere bir yenisini daha eklemiş bulunuyor. Dijital ortam üzerinden yapılabilen işlemlere bir yenisi olan abonelik fesih işlemlerini de ekleyerek hayatımızı her alanda kolaylaştırma çalışmalarının sürdüğünü göstermektedir.

E-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilen en son uygulama işleminin hayata geçirilmesi halinde ise cep telefonu, internet aboneleri, kablo yayın, TV ve uydu gibi abonelikleri bulunan vatandaşlar gerekli bulmaları halinde sözleşmelerinin fesih işlemlerini buradan yapabilecekler.

Korona virüsü ile hazırlanan ve hayata geçmesi halinde de abonelik sözleşmesi fesih başvuru işlemlerinin e-Devlet sistemi üzerinden yapılabilirliği sağlanmaktadır. Hazırlanan taslak işleminin hayata geçirilmesi halinde de Turkcell, Türk Telekom, Superonline, Vodafone, D-Smart, Dijitürk, Türksat ve Kablo TV gibi şirketlerden hizmet alan kullanıcılar, sözleşmelerinin iptal talep işlemlerini e-Devlet sistemi üzerinden yapabileceklerdir.

Bu kapsamda Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bünyesinde yer alan Tüketici Hakları Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanan “e-Devlet Sistemi Üzerinden Abonelik Sözleşmesi Fesih Başvurusu yapılmasına yönelik Usul ve Esaslar Taslağı” kamuoyu görüşüne sunulmuş bulunmaktadır.

e-Devlet Sisteminden Fesih İşlemi Nasıl Yapılacak?

e-Devlet Sisteminden Fesih İşlemi Nasıl Yapılacak? Tüm dünya genelinde yaşanan korona virüsü salgını nedeni ile evden çıkamayan vatandaşlarımıza yönelik bu şekilde bir çalışma hazırlanılmasına gidilmiş bulunulmaktadır. Hazırlanan taslak ile elektronik haberleşme sektörü için abonelerin sözleşme fesih işlemlerini mevzuata uygunluk çerçevesinde e-Devlet sistemi üzerinden yapılabilmesini sağlamaktadır.

Hazırlanan taslak içeriğine göre aboneler, e-Devlet Kapısı üzerinden elektronik imza, ya da kimlik kartı ve internet bankacılığı gibi bu yöntemlerden herhangi birini kullanarak sisteme giriş yapmaları gerekmektedir. Belirtilen sisteme giriş şekillerinden herhangi birini kullanan vatandaşlar abonelik sözleşmeleri ile ilgili olarak fesih işlemi başlatabileceklerdir. Fesih başlatılması için yapılacak olan giriş şekilleri aşağıda belirtilmiş olmaktadır.

e-Devlet Sistemine Elektronik İmza İle Giriş

e-Devlet Sistemine Elektronik İmza İle Giriş, Abonelik fesih işlemini başlatmak için e-Devlet sistemine giriş yöntemlerinden birisine elektronik imza ile giriş şekli olmaktadır. Fesih başvurusunda bulunacak olan aboneler ilk olarak hizmet numarasını belirlemeleri gerekmektedir.

Daha sonra aboneler kimlik belgesini kontrolü için istenen bilgileri belirterek sisteme giriş sağlayabilmektedirler. Bu şekilde sisteme giriş yapan aboneler, sistem üzerinde kendilerine sunulmakta olan fesih başvuru belgesini doldurarak elektronik imza ile imzalamak şartı ile işletmecilere iletilmesini sağlayacaklardır.

e-Devlet Sistemine Kimlik Kartı İle Giriş

e-Devlet Sistemine Kimlik Kartı İle Giriş, diğer bir abonelik fesih işlemini başlatmak için belirlenen giriş şekillerinden olmaktadır. Abonelerin ilk işlemi ise fesih yapılacak olan hizmetin numarasını belirlemek olacaktır. Buna göre aboneler fesih başvuru formunu doldurana ve imzalama işleminin ardından elektronik ortam üzerinden resim ekleyerek, e-Devlet Sistemine aktarımını sağlamaları gerekmektedir. Böylece aboneler imzalı fesih başvurusunu elektronik ortama yüklenilmesini sağlayarak işletmeciye iletimini sağlamak zorundadırlar.

e-Devlet Sistemine İnternet Bankacılığı ile Giriş

e-Devlet Sistemine İnternet Bankacılığı ile Giriş, aboneler bu şekilde e-Devlet sisteme girişinin hemen ardından fesih başlatılacak hizmet numarasını belirlemek zorundadırlar. Aboneler kimlik belgelerini kontrol amaçlı belge üzerinde yer alan bilgileri gereken alanlara girmek zorundadırlar.

E-Devlet sistemi üzerinde yer alan örnek fesih belgesine göre, kendilerinin de fesih belgesi hazırlamaları gerekmektedir. Hazırlanan fesih başvuru belgesi imzalandıktan sonra elektronik ortamda hazırlanan fotoğraf eklenerek e-Devlet sistemine yükleme yapılması gerekmektedir. Bu şekilde aboneler fesih başvuru belgesini elektronik ortam üzerinden işletmeciye ileteceklerdir.

Bu şekilde işletmecilere gönderilen fesih başvuru belgelerini her şekilde işleme almak zorundadırlar. İşletmeci fesih işlemini başlatmakla yükümlü olmaktadır. Diğer taraftan işletmeciler, kendilerine e-Devlet sistemi üzerinden gönderilen fesih başlatma formunu, abonenin üzerinde yer alan beyan ve imzası dolayısı ile üzerinde bulunan diğer eksikleri gerekçe ederek red işlemi uygulayamayacaktır.

Kamuoyu onayı alınabilmesi için 10 gün süre ile BTK’nın internet sitesinde yayımlanacak olan taslağa göre bu usul ve esaslar, 15 Mayıs 2020 tarihinde yürürlüğe girecektir. Kullanıcılar tarafından ise e-devlet üzerinden sunulacak olan fesih başvuru işlemleri de 15 Eylül 2020 tarihinde başlayacaktır.

e-Devlet’ten Ücretsiz Maske Nasıl Alınır, Kimler Alabilir?

e-Devlet Seyahat İzin Belgesi Nasıl Alınır, Kimlere Veriliyor?

e-Devlet Adli Sicil Kaydı Sorgulama Nasıl Yapılır?

Shares:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir