emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

Otomobil Sektörüne Yatırım Pandemiye Rağmen Hız Kesmiyor

Otomobil Sektörüne Yatırım Pandemiye Rağmen Hız Kesmiyor

2020 Mart ayında yaşanmaya başlanan salgın nedeni ile üretime ara verme krizi yaşayarak zor bir döneme giriş yapan ancak ardından hızla toplanan otomotiv sektörü, ihracatta yaşanan Avrupa kaynaklı düşüşe rağmen 26 milyar dolar ile lider olmayı başardı.

Çarklar durmazken, yeni model yatırımları ve istihdam artışını 2020 senesi sununda yakalayan otomotiv sektörü, 2021 yılına daha büyük yönde gelişme beklentileri ile adım attı. Otomotiv sektörü için zorlu geçen 2020 yılı ortası ardından 2021 başında olumlu gelişmeler gündeme geliyor.

2020 Yıl Kapanışı Nasıldı?

Otomotiv Sanayii Derneği 2020 sonunda sene geneli verilerini açıklayarak, 26 milyar dolarlık ihracat rakamı ile yılın kapatıldığını ifade etmişti. İhracatta %15’lik pay elde eden Türkiye, Volkswagen gibi önemli bir markanın yatırım işlemlerinden vazgeçmesine rağmen başarıyı yakaladı. Hedeflene rakamların elde edilmesi ise otomotiv sektöründe gerekli istihdam alanlarının açılabilmesine temel sağladır. Bu kapsamda 2021 yılı Ocak ayı içinde otomotiv sektöründeki çalışan sayısı yükseldi.

OSD Başkanı Haydar Yenigün yaptığı açıklama kapsamında ‘’Avrupa otomotiv sektöründe 2019’dan 2020 Ocak ayına kadar yaşanan büyük gerileme ardından 2020 yılda büyüme rakamlarını hedefledik. 2021 senesine yansıyacak büyüme rakamımızın %16’yı aşmasını bekliyoruz. En büyük ihracat pazarımız olan Avrupada’ki gelişim, otomotiv ihracatına %16 üzeri büyüme yansıtacaktır.’’ İfadelerine kullandı.

2021 Ortası İçin Beklentiler Ne Yönde?

Ekonomik büyüme beklentisine dikkat çeken Yenigün, ‘’2020 senesinde Çin’in ikinci yarıdaki ilerlemesi haricinde hiçbir ülkede yüksek bir başarı yok. Türkiye ise bu ülke listesinde en az geri gidenler arasında yer alıyor. Türkiye için 2.9 ve 2021 senesi başında 3.2’lik rakamları aşan büyüme beklentisini savunuyoruz. Ben ise bu rakamın 2021 sonunda daha fazla olacağını öngörüyorum.’’ ifadelerini kullandı.

Volkswagen Neden Yatırımı Çekti?

Alman üretici Volkswagen’in adından çok söz edilen Türkiye’deki şirketini tasfiye alması kararı ile ilgili detayları da ele alan OSD Başkanı Yenigün, ‘’Volkswagen tarafından verilen bu kararın altında başka bir durum yatıyor. Passat’ın yeni bir modelinin diğer markası ile birlikte Manisa’da 300 bin adet üretim yapılacağı söylenmişti. Ancak bu modelin yatırımından vazgeçildi. Çünkü pandemiye bağlı olarak pazar olmayacağını öngörüyorlar. Pandemi döneminde kayıpları önlemek için 2020 ve 2021 seneleri kapsamında 1 milyar Euro kar elde etmek için elektrikli yatırımlara yönelme hedefindeler.’’ sözlerini kullandı.

Otomotiv sektöründe yer alan diğer önemli kurumlar ve ekonomistler de bu açıklamaya paralel yorumlamalar getirerek, şuanda dünya üzerinde Çin ile otomotiv alanında çalışmak istemeyecek hiçbir ülke olmadığını, bu açıdan kararın beklenmedik olmadığını ifade ettiler.

Türkiye otomotivi 2021 senesi Ocak ayı girişi ile hem kapasite artırımında hem de yeni modellere ilişkin yatırımlarda dikkat çekti. 477 milyon dolarlık bir yatırım işleminin yansımalarının 2020 sensinden 2021 senesine yansıdığı biliniyor. 2021 senesinde en önemli adımlar ise markalar tarafından elektrifikasyon kapsamında atılıyor. Otomotiv sektörünün en öneli kısımlarından biri olan tedarik sanayi kapsamında elektrikli cihazlara yönelik hızlı adımlar atılması hedefleniyor.

Mercedes Benz Açıklaması

Mercedes Benz Türk ise 2020 senesi sonunda Türkiye’deki faaliyetleri için toplamda 1.3 milyar Euro’yu aşan yatırım değerine ulaştı. Bu değer ile 2021 Ocak ayında adından söz ettirmeyi başaran marka, pandemiye rağmen otobüs ihracat alanında 422 milyon Euro, kamyon ihracatından 479 milyon Euro, Ar-Ge ve diğer alan hizmetlerinden ise 41 milyon Euro ihracat gelirine ulaştı. Mercedes Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün ‘’ 2021’de şehirlerarası otobüs ve kamyon pazarında liderliğimiz sürdüreceğiz.’’ dedi.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.