İş Kazası Çalışmazlık Bildirimi | SSK | SGK | Sorgulama | Hizmet Dökümü | Gün Sayısı
  • İş Kazası Çalışmazlık Bildirimi



    is-kazasi-kader-mi-216939

    Kişi çalıştığı zamanlar içerisinde zaman zaman kazalara uğramaktadır. Uğranılan bu kazaların birçoğu iş kazası olarak nitelendirilmektedir. İş kazası olarak nitelendirilen bu kazalar belirlenen kurumlara iş kazası olarak bildirilmelidir. Bu yazımızda iş kazası çalışmazlık bildiriminin genel ayrıntılarını inceleyeceğiz.

    İlk olarak iş kazasının ne demek olduğuna ve bir olayın iş kazası sayılması için geçerli olan nedenlere bakalım. İş kazası, bir işçinin işini yaparken, işini yapmış olduğu iş yerinde gerçekleşen ve işçiyi bedence ya da ruhça etkileyen kazaya verilen isimdir. Bir olayın iş kazası sayılabilmesi için ilk olarak kazayı geçiren kişinin sigortalı olması gerekmektedir. Ayrıca iş kazasının işçinin çalıştığı iş yerinde ya da kurum tarafından iş yeri kapsamına giren yerlerde gerçekleşmiş olması gerekmektedir. İş kazası sayılabilmesi için olayın işveren tarafından yürütülmesi ve kaza-sonuç arasında bağ olması lazımdır. Ayrıca bunların hepsine ek olarak kaza sonucunda, kişi bedence ya da ruhça özre uğramış olmalıdır.

    İş kazası bildirimlerinin kurumlara bildirilmesi önemlidir. 5510 sayılı Kanuna göre hizmet akdi ile bir ya da birden fazla işveren tarafından çalıştırılmakta olan sigortalı işçilerin iş kazası geçirmeleri halinden kişilerin ne yapması gerektiği belirlenmiştir. İş kazası meydana geldiğinde, işverenler derhal iş yerinin kaydının bulunduğu Sosyal Güvenlik Kurumuna en geç kazadan üç gün sonra bildirim yapması gerekmektedir.

    Ayrıca iş kazası bildirimi sadece yurt içinde değil yurt dışında çalışan işçilerimiz içinde düzenlenmiştir. Türkiye ile Sosyal Güvenlik Sözleşmesi imzalamamış olan ülkelerde iş üstlenmiş olan işverenlerin götürdükleri Türk işçiler yurt dışında iş kazası geçirirlerse de iş kazası bildirimi yapılmalıdır. Bu durumda işveren tarafından kuruma en geç kazadan sonraki ilk üç iş günü içinde bildirilmelidir.

    Kendi hesabına çalışan bağımsız sigortalıların yani Bağ-Kurluların da iş kazası bildirimleri düzenlenmiştir. Bu kişilerin iş kazası geçirmeleri halinde, bir ayı geçmemek şartı ile kendisi tarafından geçirdiği iş kazasına dair bildirimine engel olmayan ilk üç iş günü içerisinde kuruma bildirim yapmalıdır.

    İş Kazası Bildirimi Nereye Yapılır?

    İş kazalarının bildirimi Sosyal Güvenlik Kurumuna yapılmaktadır. Bu kurum dışında yapılan bildirimler geçersiz sayıldığından hiçbir işlem görmeyecektir, bu yüzden iş kazası çalışmazlık bildiriminin nereye yapıldığı önemlidir.

    İş Kazası Bildiriminde Gerekli Olan Belgeler

    İş kazası çalışmazlık bildirimi için gerekli olan bazı belgeler vardır. Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği Ek-7’de yer alan iş kazası ve meslek hastalığı bildirgesi gereken bilgilerle doldurularak ya e-sigorta yoluyla kuruma bildirilmelidir ya da elden veya posta ile belirlenen süre içerisinde Kuruma gönderilmelidir.

    İş kazasının zamanından bildirilmemesinin para cezası bulunmaktadır. Bu bildirimi geç yapan işverenler idari para cezasına maruz kalmaktadırlar. Ayrıca iş kazası çalışmazlık bildirimini geç yapanlara verilen bu idari para cezası iş yerinin ve çalışılan işin niteliklerine göre artmakta ve azalmaktadır. Örneğin çok tehlikeli bir sınıfta yer alan bir iş yerinde bir sigortalı kaza geçirmişse ve yetkili işveren bu iş kazası bildirimini yapmazsa idari para cezası 7400 TL’ye kadar çıkabilmektedir.

    Ayrıca işverenin iş kazası çalışamazlık bildirimini geç yapması halinde, bildirimin yapıldığı tarihe kadar ödenmesi gereken iş göremezlik ödeneği yani diğer bir deyişle rapor parası, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından o iş yerinin işvereninden tahsil edilmektedir.



    tıkla sorunu sor

    İş Kazası Çalışmazlık Bildirimi İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    Henüz yorum yapılmamış.

    Sorunuzu Yazın

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.