Genel

Koronavirüsüne Karşı Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir ?

Koronavirüsüne Karşı Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir? Tüm dünyada son hızla yayılmaya devam eden korona virüsüne karşı güçlü bir bağışıklık sistemine ihtiyacımız bulunmaktadır. Yayılma hızı oldukça süratli olan korona virüsüne karşı, bağışıklık sistemi düşük olan ve kronik hastalığı bulunan kişileri en çok etkilenen kişiler olmaktadır. Bu bireyler için verilen yasaklara uymak, evde kalmak ve hijyen kurallarına uymak son derece önem taşımaktadır. Fakat bir diğer durum da mevcut ki belirtilenlere karşı daha da önemli olmaktadır.


Tabi ki beslenme şeklimiz bağışıklık sistemimizi etkileyen en önemli unsurlardan olmaktadır. Günlük olarak yeterli ve dengeli beslenme bu kapsamda oldukça önem taşımaktadır. Ayrıca bağışıklık sisteminizi güçlendirecek olan ekstra besinleri de gerektiği kadar alarak bu salgını mümkün olan en az hasarla atlatmamız mümkündür. Bağışıklık sistemimizi güçlü tutmak adına her gün muhakkak tüketmemiz gereken yiyecek grubu neler olmaktadır, hep birlikte göz atalım.

D Vitamini Eksikliğine Dikkat; D vitamin eksikliği kış aylarında ağırlıklı olarak gözlemlenmektedir. D vitamin eksikliği özellikle yaş açısından ileri yaşta bireylerde kışın ortaya çıkmaktadır. D vitaminin bağışıklık sisteminin destekleyicisi ve vücut direncini arttırıcı özellikleri bulunmaktadır. Viral enfeksiyona karşı koruyucu özelliği bulunmaktadır. D vitaminini yiyecekler ile almak oldukça zor olduğu için hekim denetiminde gerekli görülmesi koşulunda destek olarak kullanabilirsiniz.

Bağışıklık Sisteminin Direği A Vitamin İhtiyacını Unutmayın; Vücutta A vitamini eksikliği bağışıklık sisteminin bozulmasına neden olduğu belirtilmektedir. Bu durum enfeksiyon hastalıklarının rahatlıkla vücudu ele geçirmesine sebep olacaktır. Bağışıklık sistemimiz için oldukça önemli olan ve mikro besin olarak adlandırılan A vitamini bu süreç için oldukça gerekli olmaktadır. A vitamini zengini besiler şöyle olmaktadır.

  • Süt,
  • Süt Ürünleri,
  • Yumurta,
  • Havuç

Sofranızdan Antioksidan Zengini Besinleri Eksik Etmeyin; Vücudumuzun dış etkenlere karşı en önemli savaşçımız antioksidan olmaktadır. Virüse karşı Antioksidan zengini besinleri sofranızdan eksik etmezseniz bağışıklığınıza oldukça destek vermiş olursunuz. Antioksidan zengini besinler ise şöyle olmaktadır.

  • Yaban Mersini,
  • Nar,
  • Kırmızı Lahana,
  • Pancar

Günlük C Vitamini İhtiyacınızı Karşılayın; Bağışıklık sistemini güçlendirmeye ve direncimizi arttırmak için hücre ve doku onarımlarında oldukça etkili olan C vitaminini salgına karşı her gün tüketmelisiniz. C vitamininden oldukça zengin olan besinler aşağıdaki gibi olmaktadır.

  • Limon,
  • Portakal,
  • Mandalina,
  • Ispanak,
  • Maydanoz,
  • Kivi,
  • Yeşil Biber

Çinko Depolarını Dolduralım; Çinko eksikliği bağışıklık sistemimiz için merkezi bir konumda bulunmaktadır. Çalışmalar gösteriyor ki çinko eksikliği olan kişilerde çeşitli patojenlere karşı duyarlılıkların arttığı gözlemlenmektedir. Bu durumda çinko için tüketilmesi gereken besinler ise aşağıdaki gibi olmaktadır.

  • Tam Tahıllar,
  • Kabak Çekirdeği,
  • Yulaf,
  • Çiğ Badem

Zencefili Hayatınıza Alın; Taze ya da toz bir şekilde zencefil hayatınızda bulunsun. Zencefil artrit ve romatizma gibi dejeneratif tarzı hastalıklardan, sindirim sistemi hastalıklarına kadar pek çok kronik hastalığa tedavi edici rolü üstlenmektedir.

Probiyotik ve Prebiyotik Ürünlerle Beslenin Bağışıklığınızı Güçlendirin; Yapılan bilisel çalışmalar gösteriyor ki sağlıklı bağırsak yapısı, zararlı olan mikroorganizmaların bağırsaklardan dolaşım sistemine geçişine izin vermediği için bu ürünler ile beslenmenin önemi artıyor. Bağırsak floramızın güçlenmesi için sağlıklı ve dengeli beslenmek, vücudumuzda yararlı bakterilerin gelişmesine prebiyotik lifler vermek gerekmektedir. Probiyotik ve prebiyotik ürünler de şu şekilde olmaktadır.

  • Kefir,
  • Peynir,
  • Yulaf,
  • Tam Tahıllar,
  • Kurubaklagiller

Kilo Kontrolü Sağlayın; Sağlık açısından kilo kontrolü oldukça önemlidir. Obezite bağışıklık sisteminde yer alan yapıların üretimini ve dengesini bozmaktadır. Bu durum enfeksiyon hastalıklarına yakalanma riskini arttırmaktadır. Bu sebeple sağlıklı kiloda olmanız son derece önem taşımaktadır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu