emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

E-Devlet Çalışma İzin (Muhafiyet) Belgesi Nasıl Alınır?

E-Devlet Çalışma İzin (Muhafiyet) Belgesi Nasıl Alınır?

E-Devlet’ten çalışma izin belgesi alma uygulaması, 17 günlük tam kapanma döneminde hayatımıza girdi. Yeni gelen sokağa çıkma yasağı kapsamında yasaktan muafiyeti belirlenen herkesin, muafiyetini gösterir belgelerini temin etmesi gerekiyor.

Covid-19 tedbirleri kapsamında girilen tam kapanma döneminde İç İşleri Bakanlığı tarafından yasaktan muaf olan ve olmayan işletmeler belirlendi. Muaf olan işletmeler ve çalışanları da bu süreçte E Devlet çalışma izni alma işlemlerini tamamlayarak, muafiyet belgelerini almakla yükümlü tutuldu.

E DEVLET ÇALIŞMA İZNİ ALMA İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?

E-Devlet’ten alınan çalışma izin belgeleri Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve İç İşleri Bakanlığı hizmet sayfaları üzerinden yapılır. Covid-19 çalışma izin belgesi alınabilmesi için cep telefonunuza e-Devlet Kapısı uygulamasını indirebilir, masaüstü tarayıcınızdan https://www.turkiye.gov.tr/ adresine giriş yaparak işlemlerinize devam edebilirsiniz.

E-Devlet Mobil Uygulama Üzerinden Çalışma İzni Nasıl Alınır?

E-Devlet mobilden çalışma izni almak için ilk olarak cep telefonunuza “e-Devlet” uygulamasını indirmeniz gereklidir. Cep telefonunuzun işletim sisteminin desteklediği uygulama market üzerinden e-Devlet Kapısı’nı indirin ve çalıştırın. İndirme işlemi için Google Play Store üzerinden örnek görsel aşağıda paylaşılmıştır.

Yukarıda gösterildiği şekilde uygulamayı indirerek çalıştırmanız ardından, işleme devam edebilmek için kimlik doğrulama yapmanız gereklidir.

E-Devlet Kapısı Android Uygulaması İndir

E-Devlet Kapısı IOS Uygulaması İndir

E-Devlet resmi uygulamasını çalıştırmanız ardından aşağıda gösterildiği şekilde, “T.C. Kimlik Numarası” ve “e-Devlet Şifresi” bilgilerini uygun alanlara girin ve “Giriş Yap” butonuna dokunun. Mobil imza ile giriş yapmak için “Giriş Yap” butonu altında yer alan “Mobil İmza ile Giriş Yap” seçeneğine dokunmanız yeterlidir.

Yapılan giriş ardından açılan ana ekranın alt köşesinde, arama butonunu açarak işleme devam edin. Sokağa çıkma yasağı izin belgesi almak için arama kutusuna, “Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi Sorgulama” yazmanız gereklidir. Çıkan ekranda ilgili hizmete dokunarak sorgulama işlemine geçebilirsiniz. Bahsedilen arama işlemine ait görsel anlatım aşağıda paylaşılmıştır.

Turuncu çerçeve ile gösterilen alana giriş yapmanız ardından sorgulama işlemi tamamlanır. Sorgulama işlemine ardından üretilen çalışma izni kağıdınızı aşağıda kırmızı çerçeve ile gösterilen ikona dokunarak görüntüleyebilirsiniz.

Yapılan görüntüleme işlemi ardından, aşağıda gösterildiği şekilde SGK kaydınızı gösterir yazıya ulaşabilirsiniz. İç İşleri Bakanlığı tarafından muafiyet kapsamına alınan meslek kollarına dahil olmanız halinde, aşağıdaki belge ile tam kapanma döneminde sokağa çıkabilirsiniz.

Belge ile birlikte kimlik belgenizin ibraz edilmesi gereklidir. 17 günlük tam kapanma döneminde her çıkışınızda, aşağıdaki belgeyi ve kimliğinizi yanınızda taşımayı ihmal etmeyin.

E-Devlet Web Sitesi Üzerinden Çalışma İzni Nasıl Alınır?

E-Devlet internet sitesinden çalışma izin belgesi almak için https://www.turkiye.gov.tr/sosyal-guvenlik-kayit-belgesi-sorgulama linkini kullanarak doğrudan sorgulama sayfasına ulaşabilirsiniz. Link aracılığı ile yapılan giriş ardından, ilk olarak aşağıda gösterildiği şekilde “Kimliğimi Şimdi Doğrula” butonuna tıklayarak e-Devlet giriş işlemlerinizi tamamlamanız gereklidir.

Yapılan işlem sonrası kimlik doğrulama aşaması seçerek giriş işleminin tamamlanması gerekir. Sizi doğrudan korona çalışma izin belgesi sayfasına yönlendirecek olan giriş işlemi için e-Devlet şifresi, mobil imza, e-imza, T.C. kimlik kartı ve İnternet Bankacılığı giriş yöntemlerinden herhangi birisini tercih edebilirsiniz.

Aşağıda örnek olarak e-Devlet şifresi ile giriş tercih edilmiştir. Uygun alanlara gösterildiği gibi “TC Kimlik Numarası” ve “E-Devlet Şifresi” girişi yapılarak; “Giriş Yap” butonuna tıklamanın ardından sorgulama sayfasına yönlendirme yapılır.

Yukarıda anlatıldığı şekilde tamamlanan giriş ardından, sigorta bilgilerinizi içeren çalışma izni yazınızı alabilirsiniz. Sorgulama sonrası tarafınıza gönderilen belge, bir üst başlıkta anlatılan e-Devlet uygulaması ile covid-19 izni belgesi alma işlemlerindeki sonuçla aynıdır.

E Devlet çalışma izni belgesi alma işlemlerini web üzerinden tamamladığında, dilerseniz belgeyi barkodlu olarak yazdırabilirsiniz.

İç İşleri Bakanlığı Çalışma İzni Nasıl Alınır?

İç İşleri Bakanlığı’ndan çalışma izni alma işlemleri e-Devlet üzerinden yapılır. İşlemin yapılabilmesi için https://www.turkiye.gov.tr/icisleri-e-basvuru linki üzerinden ilgili sayfaya giriş yapılması gereklidir. Link üzerinden açılan sayfaya giriş yapmak için kimlik doğrulamayı tamamlayarak çalışma izni başvuru sayfasına erişim sağlayabilirsiniz.

Açılan sayfada başvuru işlemlerini tamamlamak için “Yeni Başvuru” sekmesine tıklamanız gereklidir. Aşağıda kırmızı çerçeveye alınan “Yeni Başvuru” butonuna tıklayarak başvurunu hazırlamaya başlayın.

Yukarıda anlatılan işlemi tamamlamanın ardından “Başvuru Türü” ve “Alt Başvuru Türü” açılır menüleri üzerinden izin işlemlerinin tamamlanması gereklidir. İlk olarak aşağıda gösterildiği şekilde “Başvuru Türü” açılır menüsüne tıklayarak, muafiyetiniz için nedeninizi seçin.

Yukarıda gösterilen menüden 11 adet belirtilen muafiyet başvuru türünü seçin. Menüdeki seçimi tamamlamanın ardından “Alt Başvuru Türü” seçimini yapmanız gereklidir. Yukarıdaki görselde takip edilebileceği gibi “Çalışma Muafiyet İzin İşlemleri” seçimini yapın.

Yukarıda gösterildiği şekilde seçilen başvuru türü ardından, alt başvuru türü de “Çalışma Muafiyet İzin Belgesi Verilmesi” olarak seçilir ve “Devam Et” butonuna tıklanır. Tamamlanan işlem sonrası açılan başvuru ekranında ilgili bilgilerin doldurulması gereklidir.

İlk olarak “İletişim Bilgileriniz” doldurulmalıdır.  Aşağıda gösterildiği şekilde ilgili bilgiler otomatik olarak dolmuş şekilde ekrandan takip edilebilir.

İkinci olarak başvuru bilgilerinizin konusu ve başvuru metninin yer aldığı bölüme geçilir. İlgili bölüm otomatik olarak doldurulmuş şekilde aşağıdaki gibi ekrana gelecektir.

Üçüncü aşamada, muafiyetinizi gösterecek ek dosyaları sisteme yüklemeniz için uygun alan yer alır. Aşağıda gösterildiği şekilde “Dosya Ekleyin” butonu ya da dosyalarınızı kutuya sürükleyerek ekleme işlemini tamamlayabilirsiniz.

Dördüncü aşamada mevcut bulunduğunuz adresi, il ve ilçe seçimini yapmanız gereklidir. Bahsedilen işlemler şu şekilde tamamlanmalıdır.

Son olarak başvuruyu onayladığınızı belirten matbu metni yazarak, aşağıda gösterildiği şekilde “Başvur” butonunuza tıklamanız yeterlidir. Başvuru tamamlamak için kutucuğa “EVET” yazmanız yeterlidir.

Yukarıdaki işlemi tamamlamanız ardından İç İşleri Bakanlığı tarafından kayıtlı cep telefonunuza bilgilendirme yapılır. Başvurunuzun değerlendirmesi tamamlanarak onay geldiğinde ise bu durum, yine belirttiğiniz iletişim kanalları üzerinden tarafınızla paylaşılır.

Muafiyet nedeniniz kabul edildiğinde tam kapanma dönemlerinde sokağa çıkma kısıtlamasına takılmadan işletmenizde çalışmaya devam ederek işlerinizin aksamasını önleyebilirsiniz.

ÇALIŞMA İZNİ GEÇERLİLİK TARİHİ NEDİR?

Çalışma izin belgelerinin geçerliliği 2 Mayıs olarak belirtildi. Tam kapanma döneminde muafiyetinize yönelik aldığınız ve tarafınıza iş yerinizdeki göreviniz doğrultusunda verilen belgeler; 29 Nisan – 2 Mayıs 2021 tarihleri arasında geçerli olacak. 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24:00’te belge geçerliliği son bulacak.

E DEVLET ÇALIŞMA İZNİ BELGESİ SORGULAMA NASIL YAPILIR?

Çalışma izin belgenizi E-Devlet’ten sorgulamak için https://www.turkiye.gov.tr/icisleri-e-basvuru linki üzerinden ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz. İç İşleri Bakanlığı E-Başvuru sayfası üzerinden sorgulanabilen çalışma izinleri, linke tıklanarak yapılan kimlik doğrulama ardından sayfada otomatik olarak görüntülenir.

Yeni başvuru yapmadan önce izninizi görüntüleyebilir, dilerseniz belgenin barkodlu olarak çıktısını alabilirsiniz. Aldığınız çıktıyı yanınızda taşımanız ve polis kontrol noktalarında kimlik belgenizle birlikte ibraz etmeniz gerektiğini unutmayın.

MEMURLAR ÇALIŞMA İZNİ BELGESİ NASIL ALACAK?

Memurların çalışma izin belgeleri çalıştıkları kamu kurumları üzerinden verilecek. Kesintiye uğramaması gereken kollarda kamu görevi yürüten herkese işyerleri üzerinden İdari Amir imzalı çalışma izni düzenlenecek. Kamu personelleri işyerlerine gelirken belgeleri yanlarında taşıyacak.

İşyeri ve ev ikameti dışında ise belge geçerli olmayacak. Kamu kurumu tarafından verilen belgelerin ardından memurlar, yeniden E Devlet çalışma izni belgesi alma işlemleri yapmadan işyerlerindeki görevlerine gidebilecek.

Yorumlar

  1. nino dedi ki:

    gurcistan vatandaşiyim.turkiyede 5 senedir çalişma izinli skortali eve bakici oralak çalişiyorum.turk vatandaş nasil olabilirim