Milyonların Beklediği EYT Düzenlemesi Meclisten Geçti ve Yasalaştı
Pek çok kişinin hayalini kurduğu emekliliğe kavuşmasını sağlayacak olan EYT meclisteki tüm partilerin evet oyu ile birlikte yasalaştı. EYT, Meclis Genel Kurulu’nda kabul edildi. Yasanın onaylanması ile birlikte
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin, EYT ilgili uzun süredir çalışmalar yaptıklarını, 24 yıllık sorunun artık çözüldüğünü belirterek, “hayırlı olsun” mesajını paylaştı.
Başvuru süreci Resmî Gazete’de yayınlanmasının ardından başlayacağı bilinen EYT sayesinde Eylül 1999 öncesinde çalışmaya başlayan kişiler yaş şartını karşılamasa dahi emekli olabilecek. Düzenlemeden başlangıçta 2 milyon 250 bin kişinin yararlanması bekleniyor. Yaş şartı geçerli olmasa da kadınlar için 20 yıl, erkekler için 25 yıl hizmet şartı geçerli olacak. Prim günü eksiği olan kişiler doğum ve askerlik borçlanması ile prim günü eksiklerini tamamlayabilecek.
EYT Başvuruları Detayları
Resmî Gazete’de yayının ardından başlayacak olan EYT başvuruları e-Devlet üzerinden ve SGK’dan yapılabilecek. Şartları karşılayan bireyler süre sınırı olmaksızın emekliliklerine kavuşabilecek. Emeklilik başvuru dilekçesini veren kişiler EYT düzenlemesinden faydalanabilecek.
EYT İçin Hangi Şartları Karşılamak Gerekir?
Pek çok kişinin beklediği EYT düzenlemesinin yasalaşmasıyla birlikte 8 Eylül 1999 öncesinde sigortalı olup kadınlarda 20, erkeklerde 25 yıl sigortalılık süresini tamamlayanlar yaş şartı olmadan emekli olabilecek.
Emekli olabilmek için işe başlama tarihine göre 5 bin ile 5 bin 975 gün arasında değişen prim günü şartını da karşılamak gerekiyor. Bu 2 şartı karşılayan kişiler EYT’den faydalanabiliyor.
EYT Başvurusu E-Devlet’ten Nasıl Yapılır?
- e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra ‘gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi Belgesi’ne tıklayın.
- Ardından sayfada çıkan yeni başvuru sekmesine tıklayın.
- Tahsis talep türü olarak ise ‘yaşlılık aylığını” seçin.
- SSK kapsamında aylık talep edeceklerin ‘4A’, BAĞ-KUR kapsamına girenlerin ise ‘4B’ seçeneğini işaretlemesi gerekiyor. Seçim yaptıktan sonra ‘başvur’ butonu tıklayın.
- Maaş ödemesinin yapılacağı bankayı seçtikten sonra açıklama kısmına maaşınızı almak istediğiniz şubeyi yazın.
- Diğer iletişim bilgilerini de doldurun.
- ‘Aylık alıyor mu?’ sorusunu da “evet” ya da “hayır” olarak yanıtlayın.
- Son aşamada ‘ileri’ butonu ardından ‘başvur’ butonuna basın. Bilgileriniz SGK’ya iletilecektir.