Memur Haberleri

4/b Çalışanın Sözleşmesi Hangi Durumlarda İptal Olur?

Devlet Memurları Kanunu çerçevesinde 657 sayılı kanunun 4. Maddesinin B fıkrasında yer alan sözleşmeli çalışan kamu görevlilerinin sözleşmeleri bazı durumlarda iptal edilebilmektedir. Sözleşmeli memurun sözleşmesinin feshedilmesi durumu genel olarak tek taraflı bir şekilde ve çalıştıkları devlet kurumları tarafından gerçekleşmektedir. Sözleşmeler sadece kurumlar tarafından değil aynı zamanda da sözleşmeli memurların kendi istekleri doğrultusunda da feshedebilmesi ve sözleşmelerin süresi dolması itibariyle de kendiliğinden iptal olması durumu söz konusudur. Bu şekilde çeşitli sebeplerden ötürü 4/B çalışanlarının sözleşmesi iptal edilebilmekte ve bu yazıda da iptal edilme nedenlerine değinilmektedir.

Özellikle sözleşmeli personelleri çalıştırmaya yönelik görev ve sorumlulukların kapsamında hazırlanmış olan çeşitli usul ve esasların Bakanlar Kurulu tarafından sunulması, sözleşmeli personeller için hizmet sözleşmelerinin iptal edilme durumu hangi koşullarda gerçekleşir sorusuna cevap niteliği taşımaktadır.

Sözleşmeli Personel Sözleşme Fesih Nedenleri Nelerdir?

  • Öncelikle sözleşme fesih işleminin gerçekleşmesi çalışan kamu personellerinin kurum ya da kuruluşları tarafından söz konusu olmaktadır.

-Kamu personelinin sahip olduğu iş pozisyonuna alınmasına aracı olan niteliklerinin aslında var olmadığını kurumların sonradan fark etmesi sebebiyle sözleşmeleri iptal edilmektedir.

-Yine kamu personeli işe alınma sürecinde sahip olduğu niteliklerden birinin kaybını yaşaması sonucu kurumlarca sözleşmelerinin feshedilmesine tanık olmaktadır.

-Kurumlar tarafından belirli bir pozisyonda işe alınmış kamu personelinin sözleşmeleri, o pozisyonlara belirli bir süreden sonra ihtiyaç kalmaması halinde iptal edilmektedir.

-Kamu personeli genel olarak çalışma süresi boyunca herhangi bir mazeret göstermeden ya da izin belgesi ya da rapor sunmadan aralıksız 3-10 gün süreyle görevine gitmemesi sebebiyle kurum tarafından sözleşmesi feshedilir.

– Eğer kamu personeli belirli bir görev ve proje için işe alınmışsa, o görev veya projenin önceden belirlenmiş sözleşmede yer alan süresinden daha önce bitmesi durumunda personelin sözleşmesi kurumlar tarafından feshedilir.

  • 4/b sözleşme fesih nedenleri arasında yer alan bir diğer husus sözleşmelerin kurum veya kuruluşlar tarafından değil personeller tarafından feshedilmesidir.

-Kamu personelleri genel olarak çalıştıkları kurum veya kuruluşlara yaklaşık olarak bir ay öncesinden haber vermek şartıyla sözleşmelerinin feshedilmesini gerçekleştirmektedir.

-Çeşitli sağlık sebepleri ya da eş durumlardan kaynaklı olarak çalışma birimlerinin yerinin değiştirilmesini istemeleri sebebiyle sözleşmelerini tek taraflı bir şekilde feshedebilmekteler.

  • Son olarak 4/b kamu personellerinin sözleşmelerinin feshedilmesi sözleşmelerinin kendiliğinden sona ermesi durumunda da gerçekleşmektedir.

-Kurumlarda kesintisiz olarak en az iki yıl boyunca görevini yerine getiren personellerin sözleşme süreleri kendiliğinden dolmaktadır.

-Personellerin vefat etmesi durumunda sözleşmeler kendiliğinden feshedilir.

Shares:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir