E-Devlet

E-Devlet İlk Giriş Nasıl Yapılır?

E-devlet sistemine giriş için yapılması gerekenler, öncelikli olarak şifre almaktır. Kullanacağınız şifreyi, kullanacağınız e- devlet giriş yöntemine uygun şekilde almanız gerekir. Bunun yanında kullanacağınız yönteme bağlı olsa da, en güvenilir yöntem, PTT şubelerinden alınacak e- devlet şifreleridir. Bu şifrelerin kullanımı ile kişisel şifre oluşturulmasına imkan sağlanmaktadır.


E- Devlet Sistemine Giriş Seçenekleri Nelerdir?

E- devlet sistemine giriş alternatifleri şu şekilde sıralanabilir:

  • E- devlet şifresi ile giriş
  • Mobil imza kullanarak giriş
  • E- imza kullanarak giriş
  • İnternet bankacılığı seçeneklerini kullanarak giriş

E-devlet şifresinin PTT aracılığıyla alınması şeklinde işleyen sistem, en güvenilir ve maliyetsiz seçenekler arasında yer almaktadır. ayrıca sistemin yaygınlaşmaya ilk başladığı dönemden bu yana e-devlet şifresinin kullanımda olması da, halen daha güvenilir bulunmasında etkendir. Gerekli şifrenin alınmasının ardından giriş yapılır.

Girişte ana sayfa üzerinde kişi, e- hizmetler menüsü, kurumlar menüsü ve kategoriler bölümü sayesinde aradığı hizmeti kolayca bulur. Hizmetleri bulma konusunda sorun yaşayan kullanıcılar için, ‘Size nasıl yardım edebilirim’ adlı bir arama bölümü de yer almaktadır.

E-Devlet Sistemi Şifresi Nereden Alınır?

E-devlet şifresi alma mercii PTT vezneleridir. Yanınızda T.C. kimlik kartınız bulunuyorsa, PTT şubelerinden e- devlet şifrenizi kapalı bir zarfta alabilirsiniz. aldığınız şifre ile e- devlet sistemine girişinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Sponsorlu Bağlantılar


E-Devlet Şifresi Ücreti Ne Kadardır?

E-devlet şifresinin fiyatı ilk alım için 2 TL’dir. Ancak şifrenizi kaybetmeniz durumunda, PTT’ye zaten almış olsanız dahi, yeni bir şifre talebinde bulunursanız, alacağınız yeni şifrenin ücreti 4 TL olacaktır. her şifre kaybında, yeni şifrenin fiyatı 2 ile katlanarak artar.

Kaç Tane E- Devlet Şifresi Alabilirim?

En fazla alabileceğiniz e-devlet şifresi sayısı limiti bulunmamaktadır. Katlanarak artan işlem ücretlerini ödeme konusunda ne kadar istiyorsanız, o kadar şifre alabilirsiniz. bunun yanında aşırı e-devlet şifresi alımı ve kaybedilmesi durumunda, eğer bu durum alışılmışın dışında görülüyorsa, kişi hakkında yasal takip başlatılabilir.

E- Devlet Şifresi Aldıktan Sonra Sistem Girişi Gerçekleşir Mi?

E- devlet şifresi kullanımı sonrası anında işlem girişi gerçekleşmez. İşlem girişi için kişinin, aldığı kapalı zarftaki şifreyi sisteme girmesi gerekmektedir. www.turkiye.gov adresinin girişine yapılacak T.C. kimlik numarası ve şifre girişinin ardından sistem, sizin ilk defa giriş yaptığınızı anlayacaktır.

Bu nedenle karşınıza yeni şifre belirleme ekranı çıkar. Şifre belirlemeli ve sizden istenen bilgilerin girişini gerçekleştirmelisiniz. Bilgi girişiniz tamamlandıktan sonra sistem, girdiğiniz yeni şifreyi kabul eder.

E- Devlet Şifresi Aldıktan Sonra Yapılması Gereken İşlemler Nelerdir?

E-Devlet şifresinin alımından hemen sonra yapılacaklar şu şekilde sıralanabilir:

  • İlk olarak e-devlet sistemine kimlik numaranız ve aldığınız PTT şifresi ile giriş yapın.
  • Bilgilerimi güncelle bölümünden kendinize ait cep telefonunu, e- mail adresini ve ikamet adreslerini sisteme işleyin.
  • Yapacağınız işleme kapsamında e- posta adresinize bir bağlantı gelecektir. Bu bağlantıya tıklayarak e- posta adresinizi doğrulayın.
  • Ekranda forma beyan ettiğiniz cep telefonuna gönderilen şifreyi boşluklara girin.
  • Tüm bilgileri girdikten sonra ekranda bir başka form göreceksiniz. bu, e- devlet şifrenizi özelleştireceğiniz formdur.
  • Şifrenizi kendiniz belirleyiniz. Belirleyeceğiniz şifrenin durumu, şifre bölümünün hemen yanında yer alan kolay, orta, zor seçenekleri ile değerlendirilmektedir. Bu bölümler aracılığıyla şifrenizin güvenliğini de test edebilirsiniz. Sistemi girdiğiniz şifre zor imlece ulaşana kadar girdiğiniz şifreleri kabul etmez.
  • Şifrenizde bir harf, bir sayı olmak zorundadır.
  • Şifreniz zor imlecine ulaştıysa, onay tuşundan sisteme şifreyi kaydedin.
  • Kaydettiğiniz şifre ile ekranı yenileyerek giriş yapın.

E- Devlet Şifresi Aldıktan Sonra Telefon Güncelleme Nasıl Yapılır?

E-devlet şifresi almanızın ardından telefon bilgisi ekleme işlemi zorunludur. Telefon numarası eklemezseniz, yeni şifre kaydedemezsiniz. Yeni şifre kaydedemezseniz de sisteme giriş yapamazsınız.

Yeni şifrenizi cep telefonu ile özelleştirmek için yapmanız gereken, ilk girişte bilgiler kısmına cep telefonu eklemek olmalıdır. Kullanacağınız cep telefonunuzun sizin üzerinize olması önemli değildir.

Sadece hattın tarafınızdan kullanılması ve o an yanınızda olması önem taşır. hattınıza gelen şifreyi ekrana girerek işleminizi tamamlayabilirsiniz.

E- Devlet Şifresi Almanın Alternatif Yöntemleri Nelerdir?

Alternatif e- devlet şifresi yöntemleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Kişi Türk vatandaşı olup, geçici bir süreliğine yurt dışındaysa, kişi Türkiye konsolosluklarından e- devlet şifresi alabilir.
  • Mobil imza uygulamasının kullanılabilmesi için, operatör ile anlaşma yapılmalıdır. Böylelikle mobil cihazınızı kullanarak da şifrenizi oluşturabilirsiniz.
  • E- devlet uygulamasının cep telefonuna indirilmesi ile E- imza dönemi başlamıştır. Bu sayede direkt olarak sistem girişi mümkün olmaktadır.
  • İnternet bankacılığı ile giriş durumunda sizden istenen, kullandığınız bankanın e- devlet sistemi ile anlaşmasının bulunmasıdır. Bu durum söz konusu ise, internet bankacılığı aracılığıyla yapılacak işlemlerde, işlem menüsünde e- devlet girişi de yer alacaktır.

E- Devlet Şifresi Unutulursa Nasıl Giriş Yapılır?

E- devlet şifresinin unutulması durumunda yapılacaklar kişinin daha önceki bilgilerinin güncelliğine bağlıdır. Bilgileri güncel ise, yeni bir şifre oluşturabilir.

Bu durumda işlem basamakları şu şekilde sıralanabilir:

  • Giriş ekranının hemen altında bulunan ‘ Şifremi Unuttum’ seçeneğine tıklanır.
  • Bu seçeneğin karşınıza getireceği menüden ‘Şifremi Hatırlamıyorum’ seçeneğine tıklanır.
  • Açılan sayfada kimlik bilgileriniz talep edilecektir. Kutucuklara T.C. kimlik numarasını giriniz. Ardından devam butonuna tıklayınız.
  • Sonraki sayfanın üzerinde kimlik detayları girilmelidir. Aile sıra numaranızdan seri numaranıza kadar tüm detayları giriniz.
  • Yeni şifrenizin size gelme kanalını seçiniz. Hangi bilginiz güncel ise, o kanalı seçmelisiniz. Dilerseniz e- posta ile, dilerseniz cep telefonu ile yeni şifreniz size ulaştırılır.

E-Devlet Şifresi Unutulursa Yeni Şifre Alınması Hangi Durumlarda Gerekir?

E- devlet şifresini yenilemeyi gerektiren durumlar, kişinin sadece e- devlet şifresi ile giriş seçeneğini kullandığı hallerdir. Eğer sadece bu seçenek kullanımda ise, kişi, şifreye ihtiyaç duyacaktır. Bu durumda şifre almanın tek yolu, iletişim adreslerine gönderilecek kodu girmek olmalıdır.

Ancak eğer sistemde kayıtlı cep telefonunu ve e- mail adresini kullanmıyorsa, gönderilecek şifre kişiye ulaşmayacaktır. Bu nedenle PTT ‘den yeni şifre alınması gerekir.

E-Devlet Uygulama Seçenekleri Nelerdir?

E-devlet uygulamasında verilen hizmetler, kişilere belirli başlıklarla ulaştırılmaktadır. Sistemde 400’den fazla hizmet verildiği bilinmektedir. Ancak başlıklar halinde toplanmış hizmetlerden yararlanmak için kullanacağınız menüler, ana ekranda yer almaktadır.

Bu menüler, Önerilen Hizmetler, Arama ve Kurum- Hizmet Bilgisi bölümleridir. Arama bölümünden istediğiniz işlemi yazarak site içi arama yapabilirsiniz. ilk girişinizi gerçekleştirdiğiniz andan itibaren, tüm hizmetler çevrimiçi kullanıma uygun olarak düzenlenmiştir.

Telefonla E- Devlet Şifresi Değiştirmek Mümkün Müdür?

Telefondan e- devlet şifresi değişimi, sadece telefon kullanarak mümkün değildir. Ancak kişiler, cep telefonu numaralarını sistem üzerinden onaylatmışlarsa, yanlış giriş durumunda hatta gelen mesaj ile giriş mümkündür. Ancak e- devlet şifresi veya ilk e-devlet girişi konusunda aranacak bir telefon numarası bulunmamaktadır. Bunun yanında olası sorunlar, en yakın PTT şubelerinden çözülebilmektedir.

E-Devlet İşsizlik Maaşı Sorgulama Nasıl Yapılır ?

E-Devlet Adres Değişikliği Nasıl Yapılır, Gerekli Belgeler Nelerdir?

PTT’e Gitmeden Edevlet Şifresi Nasıl Alınır ?

İlgili Makaleler

16 Yorum

    1. Merhaba,

      Fazladan ödenen bağkur veya ssk primleri iade edilmemektedir. Ancak emeklilik yaşı geldiği halde emekli olması mümkün olmayacak kadar prime sahip olanların uzun vadeli yani emeklilik için ödedikleri primler iade edilebiliyor.

  1. Merhaba 23/01986 yılında 399 sayılı kararname ile sigortalı olarak işe başladım 1990 yılında tüm haklarımız emekli emekli sandığına devredilerek aynı kurumda memur olarak çalışmaya devam ettim emekli olurken ilk işe başladığımda ki 4 yıllık SSK kesintisi ikramiyeleri nasıl yansıyacak lütfen?

  2. ssg dan benimbir sorum olacak
    ben evin çatısını kendim yaptığım halde benden ceza talep ettiler
    buna istinaden ben ssg kurumuna bir yazı yazdım cevabını alamadım

  3. Emekli ikrramiyemin 30 yılın üzerinde olmasına hak kazanıp kazanmamış olduğumu nasıl öğrenebilirim.
    Teşekkürler.

    1. E-Devletten hizmet dökümünüze bakabilirsiniz. 30 yıllık süre boyunca aralıksız prim yatması gerekir.

  4. Merhabalar ben E-devlet şifremi unuttum ve gidip yenisini aldım ama bi türlü giriş yapamıyorum sisteme kayıtlı değilsiniz diyor daha önce. Kayıtlıydımda şimdimi değilim anlamadım Nasıl kayıt olacağım Onur’da bilmiyorum lütfen yardım edermisiniz

    1. Şifrenizi internet üzerinden değiştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için Alo 160 E-Devlet hattını arayabilirsiniz.

    1. Karakterleri tam olarak girmeniz gerekir. Hata devam ediyorsa Alo 170 SGK hattını arayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı