• E-Devlet Adres Değişikliği Nasıl Yapılır, Gerekli Belgeler Nelerdir?

    E-devlet sistemi üzerinden ikametgah değişikliği işlemi yapmak, yaşanan yerde oy kullanmak ve okullara yazılma gibi ikamet adresi gerektiren işleri yapmakta sorun yaşayacaktır. İkamet adresi değişiklikleri, Nüfus Müdürlüklerinden yapılabileceği gibi e-devlet sistemi üzerinden de yapılabilmektedir. E- devlet adres değişikliği yapmak için bazı belgelerin hazırlanması, bazı onayların alınması gerekmektedir.


    E- Devlet Adres Değişikliği Yapmak

    E- devlet üzerinden adres değiştirmek için yapılması gereken, sisteme mobil imza ile giriş yapmaktır. Mobil imza ile yapılacak giriş için bu seçeneğin kullanılabilir olması gerekmektedir. bu seçeneği açtırmak ise operatörlere yapılacak başvurularla gerçekleşmektedir.

    Mobil imza ile yapılacak girişin ardından ana ekran üzerinde bulunan e- hizmetler bölümüne tıklanmalıdır. Bu bölüme giriş sonrasında İkamet Adresi Değiştirme seçeneğine tıklanmalıdır. Bu tıklamanın ardından size yeni ikamet adresinizi detaylı olarak girmeniz söylenir. Sokak, cadde, no, şehir seçeneklerini doldurduktan sonra Onayla seçeneğini tıklamanız yeterlidir. E- devlet adres değişikliği bu şekilde yapılabilir.

    E-Devlet Adres Değişikliği İçin Mobil İmza Almak

    E- devlet sistemine giriş için mobil imza kullanmak, operatörlere yapılacak başvurularla gerçekleşmektedir. Bu kapsamda kişilerin kullandıkları operatörlere ait başvuru merkezlerini kullanmaları gerekmektedir. Merkezlerden yapacakları başvuruların sonrasında kişilerin kullandıkları cep telefonuna bir aktivasyon indirilir. Sonrasında kişinin sanal ortamlarda kullanacağı mobil imzanın detayları, aktivasyona tanımlanır. Kişilerin kullanacağı bu hizmet ücretlidir ve aylık olarak kişilerden tahsil edilir. Ancak hizmetin, kullanılmakta olan cep telefonuna yüklü olmaması halinde e- devlet üzerinden adres değiştirme işlemi yapılamaz.

    İkamet Adresi Değişiminde Gerekli Belgeler

    İkamet adresi değiştirmede istenen evraklar şu şekilde sıralanabilir:

    Sponsorlu Bağlantılar


    • Beyan edilecek konutun boş olduğu, başvuru öncesinde Nüfus Müdürlüğü’ne iletilmişse, herhangi bir belgeye ihtiyaç duyulmamaktadır. Konutun boş olduğu, oturmakta olan kişinin ikametgah adresini başka bir konuta tanımlaması şeklinde yapılır. Oturmakta olan kişinin ikametgahı başka komuta geçtiğinde, konutun boş olduğu sisteme işlenir. Bu şekilde olan konutlar için ikamet adresi bildirimi e-devlet sistemi üzerinden yapılabilmektedir. Konutun dolu olması halinde mutlaka Nüfus Müdürlüğü il ve ilçe merkezleri ziyaret edilmelidir.
    • Beyan edilecek adresin dolu olması halinde, yanınızda bir adet telefon, doğalgaz ya da elektrik faturası ile Nüfus Müdürlüğü’ne gitmeniz gerekecektir. Bunun yanında abonelik sözleşmeleri ile yapılacak başvuruların da Nüfus Müdürlüğü için geçerliliği bulunmaktadır.
    • Birlikte oturmanın söz konusu olacağı durumlarda, ikametgah yine e- devlet üzerinden yenilenememektedir. E- devlet üzerinden yazılacak yeni ev adresinin dolu görülmesi halinde kişilerin Nüfus Müdürlüğü’ne gitmesi gerekmektedir. birlikte yaşama gerekçesi ile taşınacak kişilerin beyan edecekleri adresler dolu görülecektir.
    • Birlikte yaşama gerekçesi ile başvuru yapacak kişilerin Nüfus Müdürlüğü’ne, birlikte yaşayacağı kişi veya ailenin reisi ile başvuru yapmaları gerekmektedir. Bunun yanı sıra kişilerin, muhtardan, belirtilen adreste oturmakta olan kişi ile birlikte yaşanacağına dair belge alması gerekmektedir.

    Adres Değişikliğine Bağlı İkamet Bildirimi Zorunlu Mudur?

    Adres değişikliği durumunda bildirimde bulunmak, zorunludur. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’na göre, kişilerin adres değişikliği durumunda en fazla 20 gün içerisinde bildirimde bulunması gerekmektedir. Bildirimde bulunulmaması  durumunda kişilerin ödeyecekleri ceza, 71 TL’dir. Kişiler için bildirimde bahsedilen 20 gün, iş günü bazındadır. Resmi tatiller ve hafta sonları haricinde 20 iş günü içerisinde bildirimin yapılması gerekmektedir.

    E- Devlet Sisteminden Gerçek Dışı Adres Bildirimi

    E- devlet sisteminden yapılacak adres bildiriminin sahte olması durumunda ödenmesi gereken ceza 1.469 TL olarak belirlenmiştir. Çocuklarının farklı bir okula gitmesi için bu tarz sahte ikamet bildirimleri yapan kişiler de bu bedeli ödemek zorunda olacaklardır.

    Eski bilgilere göre kanunen belirtilen yanlış ikamet bildirim tutarı 963 TL olarak söylenmektedir. Ancak güncel bilgilerde bu miktara zam getirilmesine bağlı olarak tutar 1.463 TL’ye yükselmiştir. Tutar, Ocak 2019 yılından itibaren geçerlidir. Bunun yanında yanlış bildirimin bu tarihten önce yapılması, ancak bu tarihten sonra ortaya çıkması halinde de ödenmesi gereken tutar 1.463 TL olacaktır.

    E- Devlet Sistemi İkamet Adresini Geç Bildirme Bedeli

    E- devlet sistemine yapılacak bildirimin geç yapılması halinde ödenmesi gereken tutar 50 TL olarak belirlenmiştir. Yasal ikamet bildirim süresi 20 gün olarak belirlenmiştir. Bu sürenin aşılması halinde kişilerin 50 TL tutarındaki cezayı ödemeleri gerekmektedir.

    E-Devlet Sisteminden İkametgah Alma İşlemi

    E-devlet üzerinden ikametgah çıktısı almak için kişiler,yerleşim yeri bilgilerini kullanmalıdır. Bu kapsamda alınacak ikametgahın resmi kurumlarda kullanılabilmesi için kişilerin e- devlet üzerinden ikamet güncelleme işlemlerini yapmış olmaları gerekmektedir. yapılacak ikametgah güncelleme işleminin ardından kişiler, alacakları çıktıları resmi dairelerde kullanılmalıdır. Resmi ikametgah adresinin e- devlet sistemine işlenmesinin ardından gerçekleştirilecek adımla şu şekilde açıklanabilir:

    • İlk önce E-Devlet sitesini açmanız gerekiyor. https://giris.turkiye.gov.tr/Giris/gir
    • Açılacak sayfada sizden T.C. kimlik numarası ve e- devlet sistemi şifresi istenecektir. Bahsedilen e- devlet sistemi şifresi, PTT şubelerinden alınmakta olup, kapalı zarfta alınmış şifrenin sonradan sistem üzerinden değiştirilmesi sağlanmalı, belirlenecek yeni şifre ile sisteme giriş yapılmalıdır.
    • Girişin ardından ekranda e-hizmetler, firmalar, hızlı çözüm gibi seçenekler görülecektir. Buradan yapmanız gereken, e-hizmetler butonuna tıklamak olmalıdır.
    • Girişte yaptığınız T.C. kimlik numarası ve e- devlet şifresi beyanı doğrultusunda ikametgah için size ikinci bir form ya da iletişim adresi sorgusu verilmeyecektir. Bu nedenle direkt olarak ikametgahınıza ulaşabilirsiniz.
    • E- hizmetler butonundan ‘Kişisel Bilgiler’ bölümüne tıklamanız gerekecektir.
    • Bu butona tıklamanızın ardından ekranda ‘Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ seçeneğine tıklanmalıdır. İkametgah, Nüfus Müdürlüğü kapsamında verilen bir belgedir. Bu nedenle, bu seçeneğin kullanılması ile ikametgah belgesine ulaşılır.
    • Müdürlüğün seçilmesinin ardından, Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Bilgileri Sorgulama butonu tıklanmalıdır.
    • Bu seçeneği işaretlemeniz halinde ekranda ikametgah adresinizin barkotlu bir ön izlemesini göreceksiniz.
    • Yazdırdığınızda sayfanın şekli, görüldüğü gibi çıkacaktır. Sayfanın üzerinde ‘Yazdır’ seçeneğinin hemen yanında ‘Barkotlu yazdır’ seçeneği bulunmaktadır. Eğer resmi daireler için bu belgeyi talep ediyorsanız, yazdırma işlemini barkotlu olarak yapmanız gerekmektedir. barkotlu yazdırarak belgenin resmiyetini onaylatmış olursunuz.

    E-Devlet İkametgah Çıktısı Nerelerde Kullanılır?

    E- devlet ikametgah çıktısı kullanılabilecek yerler şöyle sıralanabilir:

    • Eğitim alanında: hem kendi eğitiminiz hem de çocuğunuzun eğitiminde ikametgah belgesi kullanılmaktadır. Belgeye göre okul seçimleri yapılmakta, çocuklar evlerine en yakın okullara gönderilmektedir.
    • İşe başlamada ikametgah kullanılır. İşe başlamalarda kullanılan belge, sigorta başlangıcı yapılabilmesi açısından gereklidir.
    • Yüklü eşya alımlarında: Showroomlardan yüklü eşya alımı yapılması durumunda kişilerin ikametgah bildirmeleri gerekmektedir. Bunun nedeni, olası bir icra durumunda gerekli belge ve kağıtların doğru adrese ulaşmasını sağlamaktır. Bunun yanı sıra e- devlet üzerinden ikametgah doğrulaması yapılmaması durumunda kişilerin aldıkları beyaz eşya gibi kayda geçen ürünler, onay alamamaya bağlı olarak adrese ulaştırılamayacaktır.

    Sigorta işlemleri alanında gerekli olan ikametgah, e- devlet adres değişikliği sonrasında alınmalıdır. Sigorta işlemleri, itirazlar ve borç kapatma gibi işlemlerin yanında banka hesabı açma gibi durumlarda da ikametgah kullanılır.

    PTT’e Gitmeden Edevlet Şifresi Nasıl Alınır ?

    E-Devlet İcra Dosyası Sorgulaması, İcra Takibi

    E-Devlet Üzerinden Plaka ile Borç Sorgulama Nasıl Yapılır?



    tıkla sorunu sor

    E-Devlet Adres Değişikliği Nasıl Yapılır, Gerekli Belgeler Nelerdir? İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    1. Yusuf dedi ki:

      Merhaba,

      Ben 10 temmuzda evlendim.Vardiyalı çalıştığım için Tüm faturaları babam üzerine aldım. Tapu da babamın üstüne. E-İmza yada M-imza da yok bende. Bu arada babam da şuan şehir dışında. Velhasılkelam.Ben adres değişikliğini en kısa yoldan nasıl yapabilirim. Şimdiden teşekkürler.

    Sorunuzu Yazın