E-Devlet Üzerinden İŞKUR İşsizlik Maaşı Başvurusu

E-devlet üzerinden işsizlik başvurunda bulunmak için başvuruda yapacak kişinin T.C. kimlik numarasının ve E-Devlet şifresinin olması gerekmektedir. Şifresi bulunmayan kişiler en yakın PTT şubesinden T.C. kimlik numarası ile E-Devlet parolası temin edebilir. E-Devlet sistemi üzerinden işsizlik maaşı başvurusu yapmanın adımları şöyle sıralanmaktır: İşsizlik maaşı başvuru İŞKUR tarafından değerlendirildikten sonra işsizlik ödeneği alıp alamayacağı kişiye bildirilir. İşsizlik maaşının ödenme süresi hizmet akdinin feshinden önceki son 3 yıl içindeki sigortalı gün sayılarına göre belirlenmektedir. İşsizlik maaşı miktarı ise sigortalı olarak çalışılan son 4 aylık esas kazançlar üzerinden hesaplanır. Ödenen işsizlik maaşında damga vergisi dışında bir kesinti yapılmaz. Ödenekler PTT şubelerinden veya anlaşmalı bankalardan T.C. kimlik numarası ile alınabilir. İşkur işsizlik maaşı başvurusuna başlamanız için ilk önce “Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum, anladım ve kabul ediyorum” seçeneğini işaretleyip “Devam Et” butonuna tıklamanız gerekiyor İşsizlik maaşı başvursunun 2nci adımına geldiğimiz de sizden ilk önce “SSK Sicil No” istenmektedir. Bu bilgiyi “SGK Hizmet Dökümü” konumuzu inceleyerek öğrenebilirsiniz. Daha sonra il ve ilçe bilgilerinizi seçtikten sonra en son adımda ise “İşten Ayrılış Tarihi” seçeneğini de doldurup “Başvur” butonuna tıklamanız yeterli olacaktır. İşsizlik Maaşı Nedir? İşsizlik ödeneği, daha önce sigortalı olarak çalışan kişilerin 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu kapsamında belirtilen şartlara uyum sağlamış ise, kendi isteği dışında işsiz … E-Devlet Üzerinden İŞKUR İşsizlik Maaşı Başvurusu okumayı sürdür