Genel

E-Devlet Üzerinden Sefer Görev Emri Sorgulama Nasıl Yapılır?

E-devlet üzerinden yapılmakta olan sefer görev emri sorgulama, askerliğini tamamlamış olan vatandaşlara yönelik bir sorgulama olup devlet tarafından beyan edilen sefer durumlarında talep almaktadır.


Sorgulama yapabilmekte için öncelikle www.turkiye.gov.tr adresi olarak bilinen E-devlet sistemine giriş yapılması gerekmektedir. Bu sisteme giriş yapılabilmesi için ilk kullanımda PTT şubelerinden şifre alınması gerekmektedir.

Şifre alınmasının ardından E-devlet sistemine giriş yapanların güvenli bir şifre oluşturmalarının ardından sorgulama sekmesine geçmeleri gerekmektedir. Arama butonuna sefer görev emri sorgulama yazarak istenen sayfaya erişim sağlanabilmektedir.

Sefer görev emri için herhangi bir bilgi girişine gerek olmamaktadır. Kişilerin E-devlet sistemi üzerinden T.C kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılmasının ardından görev durumu vardır ya da yoktur şeklinde bir ibare ile sorgulama sonucuna erişebilmektedirler.

Sefer Görev Emri Kavramı Nedir?

Sefer görev emri, seferberlik ilanı ile birlikte verilmekte olan bir emir olarak bilinmektedir. Ülke genelinde milli seferberlik olarak yapılmakta olan ilan, askeri faaliyetlerle ilgili olmakla beraber personel ihtiyacına yönelik de sunulmaktadır.

Dış politikalarda yürütülmekte olan faaliyetlerin seferberlik gerektirmesi halinde askerliğini tamamlamış, sağlıklı bireylerin ikinci askerlik vazifelerini yapmaları üzere sefer görev emri verilmektedir. Bu emir e-devlet üzerinden ilan edilmekte olup başvuru işlemlerini sürdürmektedir.

Sefer Görev Emri Hangi Durumlarda Geçerlidir?

Sefer görev emrinin, ülke genelinde asker ihtiyacının olması durumlarında geçerli olmaktadır. Yurtiçi ve yurtdışında yapılmakta olan operasyonlar sonucu fazla şehit verilmesi ya da asker ihtiyacının karşılanmaması halinde sefer emri devlet tarafından verilmektedir.

Sefer görev emrinin çıkmasının ardından kişilerin en yakın askerlik şubesine taleplerini iletmeleri halinde değerlendirme yapılmaktadır. Askerliğini önceden tamamlamış olan kişilerin görev durumlarını E-devlet üzerinden takip etmeleri mümkün olmaktadır.

Sefer Durumuna İlişkin Takip Edilecek Adımlar Nelerdir?

Sefer görev emrine ilişkin başvuruların yapılmasının ardından takip edilmesi gereken adımlar şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Askerlik şubesinden alınan kağıt ile sağlık durumunun beyan edilmesine yönelik bir sağlık kuruluşuna başvurulması gerekmektedir.
  • Sağlık kuruluşlarından askerlik durumuna ilişkin herhangi bir sorun bulunmadığının belgelenmesi gerekmektedir.
  • Bu belge ile yapılan başvururların ardından E-devlet üzerinden hak durumunun sorgulanması gerekmektedir.

Sefer Görev Emrinde Gerekli Belgeler Nelerdir?

Sefer görev emrinin çıkmasının ardından kabul edilen kişilerin şu evrakları yanlarında bulundurmaları gerekmektedir:

  • Sefer görevinin kabul edildiğine ilişkin evrak
  • Nüfus cüzdanı
  • Künye levhası
  • Askeri sürücü belgesi

Bu evrakların bulundurulması ile birlikte kişilerin birliklerine teslim edilmesi ise mevcut personellerin aracılığıyla mümkün olmaktadır. Gerekli terminallerden teslim alma işlemleri askeri personeller ile yapılabilmektedir.

Sağlık Durumu İle Sefer Görev Emrinin İptali Mümkün Müdür?

Sefer durumuna ilişkin askerlik ilanı gelmesi halinde kişilerin sağlık durumlarının teyit edilmesi gerekmektedir. Önceden askerliğini yapmış olduğu halde mevcut durumda hastalığının engel olacağını düşünenlerin sağlık raporu almaları yeterli olmaktadır.

Sefer görev emri sorgulama yapılmasının akabinde görev durumunu vardır olarak gören kişilerin süreci ilgili sağlık kurumlarına bildirmeleri gerekmektedir. Alınan sağlık raporunun askerlik şubelerine teslim edilmesi halinde muafiyet söz konusu olabilmektedir.

Kardeşler İçin Sefer Görev Emri Nasıl İşler?

Sefer görev emrinin aynı hane içerisindeki kişilere uygulanması bazı durumlarda mümkün olmaktadır. Fakat bunun için gerekli başvuruların yapılması ve bununla birlikte sağlık durumlarının tespit edilmesi gerekmektedir.

Sefer görev emrinin E-devlet sistemi üzerinden kontrol edilmesi halinde kardeş olanların yedek durumunda olması halinde takip etmeleri gerekmektedir. Personel ihtiyacının tamamlanması durumunda ikinci kardeşin çağrılmasına gerek kalmayabilir.

Sefer Görev Emrinde Yaş Sınırı Nasıldır?

Sefer görev emrinin çıkmasının ardından belirlenen yaş sınırları rütbelere göre değişiklik göstermektedir. Rütbeler bazında belirlenmiş olan yaş sınırları şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Muharip sınıf asteğmen yaş sınırı: 41
  • Yardımcı sınıf asteğmen yaş sınırı: 51
  • Uzman Erbaş yaş sınırı: 57
  • Erbaş ve Er yaş sınır: 41

Bu yaş sınırları dahilinde göreve devam edilmesi mümkün olmaktadır. Farklı yaş grupları için ise görevlerin değerlendirilmesi Milli Savunma Bakanlığı tarafından yapılmaktadır. Bu nedenle mevcut kararların takip edilmesi gerekmektedir.

Seferberlik İlanında Memurlar Nasıl Değerlendirilir?

Seferberlik ilan edilmesi ile memurların görevlerine ara verilmesi söz konusu olabilmektedir. Ara verilen görevlerin akabinde memuriyetin aynı derecesine dönüş sağlanmaktadır. Bu nedenle herhangi bir hak kaybı meydana gelmemektedir.

Memuriyet durumu kanun üzerinde belirtilmekte olup seferberlik durumuna ilişkin de şerh düşülmüştür. Bu süreçte kıdem durumlarına ilişkin yıl kaybı da yaşanmayacağı kanun ile belirlenmektedir.

Seferberlik nedeniyle ikinci askerlik vazifesini yapmakta olan memurlar için herhangi bir maaş kesintisi uygulanmamaktadır. Askerlik süreci boyunca düzenli olarak memur aylıkları da ödenmeye devam etmektedir.

Seferberlik Görev Emri Emekliliği Etkiler Mi?

Seferberlik görev emri ile vazifelendiren vatandaşlar için emeklilik süreçlerinde de avantaj sağlanmaktadır. Emeklilik prim günleri hesaplanırken, askerlik süreçleri prim günleri için eklenmektedir.

Emeklilik primlerine eklenmekte olan günler, itibari hizmet olarak verilmekte olup bu vatandaşların herhangi bir hak kaybı yaşamalarını önlemeye yönelik sürdürülmekte olan bir hizmet olarak bilinmektedir.

İtibari hizmet süresi emeklilik günlerine eklenirken yarı yarıya bir hesaplama yapılmaktadır. Yani toplam gün sayısının yarısı kadar olacak şekilde prim gününe ekleme yapıldığı bilinmektedir.

Sefer Görev Emrinin Kaldırılması Neye Bağlıdır?

Sefer görev emri çıkan kişiler için bazı durumlarda görev emri kaldırılabilmektedir. Bu durumlardan bazıları şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Seferberlik durumunun ortadan kaldırılması halinde görev emrinin de iptali söz konusu olabilmektedir.
  • Görev emri çıkan kişilerin sağlık raporu ile sağlık durumlarının elverişli olmadığını beyan etmeleri de görev beyanını ortadan kaldırmaktadır.
  • Ağır hapis suçları bulunan kişilerin de aynı şekilde görev durumlarının ortadan kalkması söz konusu olmaktadır.

Bu durumların öğrenilebilmesi için başvurunun akabinde E-devlet sistemi üzerinden incelemelerin yapılması gerekmektedir. Görev emrinin kalkması halinde sistem üzerinden beyan edilmektedir.

Seferberlik Durumunda Özel İşçilerin Durumları Nasıldır?

Seferberlik durumunun belirlenmesinin akabinde memurlara verilen hakların aynı oranda özel iş yerlerine verilmediği bilinmektedir. Fakat iki aya varan bekleme süresi bulunmaktadır. Görev emrinin iki ayın sonunda kalkması halinde iş yerine dönülebilmektedir.

2 ay sonrası için özel işyerleri iş sözleşmelerini fes etme hakkına sahip bulunmaktadır. Fakat bu süreçte işveren tarafından bir fesih söz konusu olması nedeniyle işçinin hakları gerekli kurumlar tarafından sağlanabilmektedir.

Sefer Görev Emri Yıllık İzinden Sayılır Mı?

Özel kurumlarda çalışanlar için sefer görev emrinin çıkması ile yıllık izin üzerinden işverenlerin değerlendirme yapmaları mümkündür. Yapılan bu değerlendirmeler kapsamında yıllık izin 90 gün olarak belirlenmekte olup daha fazla izin kullanılması halinde ücretsiz izin yazılmaktadır.

Devlet kurumlarında ise herhangi bir ücretsiz izin söz konusu olmamaktadır. Yıllık izin süresi dolduktan sonra görevlendirme olarak yapılan uygulamalar gibi ücreti mukabilinde uygulanmaya devam etmektedir.

Sefer görev emrine yönelik incelemelerin yapılabilmesi için sefer görev emri sorgulama sayfasının E-devlet sistemi üzerinden kontrol edilmesi gerekmektedir. Bu ilan devlet tarafından verilmesinin hemen akabinde E-devlet sistemi üzerinden kolay bir şekilde görüntülenebilmektedir.

Ustalık Belgesi En Kısa Yoldan Nasıl Alınır?

Belediye’den Erzak Yardımı Nasıl Alırım?

TOKİ’den Konut Nasıl Alınır, Alma Şartları Nelerdir?

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu