Genel

Kamu Kurumlarında Yeni Dönem O Belgeler Artık Başvuru Sahibinden İstenmeyecek!

Kamu Kurumlarında Yeni Dönem O Belgeler Artık Başvuru Sahibinden İstenmeyecek! Gelen son dakika haberine göre kamu kurumlarında yeni dönem başlıyor, o belgeler artık başvuru sahibinden istenmeyecek. Vatandaş beyanına dayalı güveni esas alan bir kamu yönetimi anlayışının ve hizmet sunumunun hızlandırılması amacı güdülerek bu şekilde bir karar alınmış bulunuyor. Cumhurbaşkanlığı tarafından yürütülen çalışma kapsamında, idarede var olan belgeler başvuru sahibinden istenmeyecek ve Dijital Türkiye Platformları üzerinden alınana barkodlu belgeler resmi belge sayılacak. Cumhurbaşkanı Yardımcısı başkanlığında Dijital Dönüşüm Ofisi ve Hukuk ve Genel Müdürlüğü’nün katılımı ile yürütülmekte olan çalışma sonucunda kamu hizmetler için yeni dönem geliyor.

Buna göre kamu hizmetlerinin hızlı, kolay, erişilebilir, memnuniyeti esas alan ve maliyet açısından da oldukça düşük maliyet çalışması kapsamında, kamu hizmetlerinin sunumunda başvuruların alınması, sonuçlandırılması, izlenmesi ve değerlendirilmesi bakımından “sıfır belge” esasına dayanarak kamu yönetim tesis edilmesi planlanmaktadır. Gerçekleştirilen çalışma doğrultusunda Dijital Türkiye Platformları üzerinden alınan barkodlu belgeler resmi nitelikli belge kabul edilecek. Buna bağlı olaraktan kamu hizmetlerinde başvuru gerektiren tüm süreç ile mahiyeti itibarı ile fiziksel olarak sunumu gereken hizmetler dışındaki tüm hizmetlerin dijital ortamda sunulması zorunlu hale getirilecek.

Vatandaşın Beyanı Esas Alınacak!

Vatandaşın Beyanı Esas Alınacak! Kamu hizmetlerinin Dijital Türkiye Platformlarına entegrasyonu ile işlemlerin tüm aşamalarının takip edilebilmesine imkan tanınması ve başvuru merci ile karar merci arasında birden fazla kademe oluşturulması hedeflenmektedir. Kamu hizmetine başvurusuna yönelik düzenlemeler başvuru sahibinin beyanı esas alınacak şekilde hazırlanacaktır. Başvuru esnasında istenen belgeler arasında “idare tarafından istenecek diğer belgeler “ ya da “benzeri belgeler” gibi ibarelere yer verilmeyecektir. Bu şekilde başvuruda bulunan ve idare kendisinde bulunan, mevzuat içinde yer almayan ve Hizmet Envanteri Yönetim Sistemi’nde başvuru sahibinden isteneceği belirtilmeyen hiçbir belge istenmeyecektir.

Kamu Kurum ve Kuruluşları Bilgi ve Belge Paylaşımı Yapabilecek!

Kamu Kurum ve Kuruluşları Bilgi ve Belge Paylaşımı Yapabilecek! Kamu kurum ve kuruluşları arasında bilgi, belge ve veri paylaşımının usul ve esaslarının da belirlenen çalışmaya göre idareler arası paylaşılması ya da kamu hizmetinden faydalananlardan istenilmesi öngörülen basılı ortamdaki bilgi ve belgeler dijital ortama taşınacaktır.

Kamu hizmetinin gereği olarak ihtiyaç duyulan, milli güvenlik ve kamu düzeni açısından paylaşılmasında sakınca bulunmayan tüm bilgi, belge ve veriler herhangi bir protokol ya da benzeri işleme gerek kalmadan diğer kamu kurum ve kuruluşlar ile paylaşabilecektir. Bu veriler asıl veri sahibi idarenin bilgisi dışında paylaşılamayacak.

Paylaşılan bilgi, belge ve veri üzerinde yapılacak sorgulama ve benzeri işlemler sadece somut olaya uygun şekilde ve söz konusu kamu hizmetinin yerine getirilmesinde yapılacak. Yapılan paylaşım, ilgili idarenin dijital ortamda sunacağı servis ve benzeri yöntemler ile gerçekleştirilecek ve tüm aşamalarında kişisel verilerin korunması dikkate alınacaktır. Bilgi, belge ve veriler bunlara erişim yetkisi verilecek personele yönelik kimlik bilgilerinin de bildirilmesiyle asıl veri sahibi kamu kurum ya da kuruluşundan talep edilecek.

Sağlık Bakanı Koronavirüs Sayısında Alarm Veren 7 İli Açıkladı!

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Valiye Toparlayın Götürün Talimatı Verildi!

2020 – 2021 Yılı Okulların Açılacağı Tarih Belli Oldu!

Shares:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir