Genel

Kamu Çalışanları İdari izinleri Nasıl Alacak?

Kamu Çalışanları İdari izinleri Nasıl Alacak? Sağlık Bakanlığı kamu çalışanları için genelge düzenlemiş bulunmaktadır. Sağlık Bakanlığı korona virüsü hastalığı için düzenlediği, Koronavirüs adlı genelgesinde, bundan sonraki süreç için kamu çalışanlarının idari izin nasıl alacakları ile ilgili çalışma düzenlemiştir.  Sağlık Bakanlığı korona virüsü hastalığı risk grubunda olan kronik hastalıklar konulu genelgesinde aile hekimleri üzerinden Covid-19 İdari İzin Tanısı raporu alma durumunun iptal edildiğini açıklamış bulunmaktadır. Korona virüsü idari izin raporu nasıl alınacak ile ilgili sorularınıza yönelik olarak da cevaba yazımızdan ulaşabileceksiniz.


Türkiye genelinde korona virüsü salgını dolayısı ile kamu çalışanlarının aile hekimlerinden Covid-19 idari izin raporu alınabilmekteydi. Sağlık Bakanlığı tarafından yayımlanan yeni genelge kapsamında risk grubunda bulunan kronik hastaların idari izin süreçlerini e-nabız sistemi üzerinden alınabileceğini duyurmuş bulunmaktadır. Yayımlanan genelgeye göre kamu çalışanları 8 Haziran 2020 Pazartesi gününden itibaren sadece e-nabız sistemi üzerinden idari izin alabileceklerdir.

İdari izin Alınabilecek Kronik Rahatsızlıklar Nelerdir?

İdari izin Alınabilecek Kronik Rahatsızlıklar Nelerdir? İdari izin alabilecek kamu çalışanlarının kronik rahatsızlık sayılacak durumları şu şekilde olmaktadır.
  • Hala immünsüpresif tedavi görenler,
  • Metastatik ya da kemoterapi,
  • Radyoterapi alan kanser hastaları,
  • Kornea nakli hariç solid organ nakli,
  • Kemik İliği,
  • Kök hücre nakli yapılan hastalar,
  • Kronik obstrüktif,
  • Akciğer hastalığı,
  • Status astmatikus,
  • İnsüline bağlı diyabet ve komplike,
  • İnsüline bağımlı olmayan diabetes mellitus hastaları,
  • Komplike hipertansiyon,
  • Dekompanse kalp yetmezliği akut kroner sendrom geçiren hastalar,
  • Kronik karaciğer ve böbrek yetmezliği olan hastalar
  • Serebrovasküler hastalığı geçirenler vakalar.

Yukarıda Bakanlıkça belirtilen hastalıklardan 1 Haziran 2020 tarihinden önceki iki yıl içerisinde, en az iki kez aynı tanıyı almış bulunan kamu çalışanlarına artık Bakanlık tarafından e-nabız sistemi üzerinden “İdari izine esas Covid-19 hastalığı için risk grubunda olan kronik hastalık durum belgesi” üretilecektir.  Kamu Çalışanları için İdari izinlerini rahatlıkla alabilmeleri açısından e-nabız sitemi üzerinden gerekli çalışmalar tamamlanmış bulunmaktadır. Bu kapsamda idari izinli sayılacak kamu çalışanları söz konusu olan belgeyi 8 Haziran 2020 Pazartesi gününden itibaren sadece e-nabız sistemi üzerinden alabileceklerdir.

Erhan KAÇAR

20 yıllık muhasebecilik ve sgk uzmanlığı, 10 yıllık mali müşavirlik deneyimi ile yıllardır SGK, Emeklilik, Bağkur, Engelli Hakları ve diğer kategoriler için deneyimlerimi sizlerle paylaşarak içerikler üretmeye çalışıyorum. Siz değerli okurlarımızın doğru bilgiye ulaşması için Editör ve Danışma ekibimizle kaliteli ve en güncel içeriklerle yolumuza devam ediyoruz. Sitemizi takip edin ve doğru bilginin adresinde kalın.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu