İş Kazası Gelir Başvurusunda İzlenecek Yol | SSK | SGK | Sorgulama | Hizmet Dökümü | Gün Sayısı
  • İş Kazası Gelir Başvurusunda İzlenecek Yol



    is-kazasi-logosu-1

    İş hayatında bazen istenmedik durumlar meydana gelmektedir. İş kazası adı verilen bu durumların sonunda işverene de işçiye bazı görevler düşmektedir. Bildirimlerin zamanında yapılması ve gereken belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir. Bu kısımlardan birisi de gelir başvurusudur. İş kazası gelir başvurusunda izlenecek yol dikkatle incelenmeli ve gelir başvurusunda dikkat edilmelidir.

    İlk olarak iş kazasının tanımına bakalım. İş kazası, çalışma hayatında çalışanların karşısına çıkan risklere verilen isimdir. İş yerinde işin yürütülmesi sırasında meydana gelen, ölüme sebebiyet veren ya da kişinin vücut bütünlüğünü etkileyecek derecede etki bırakan, kişiyi ruhen ya da bedenen özre uğratan durumlardır.

    Kişi iş kazası geçirdikten sonra malul durumunda sayılmaktadır. İş kazası geçiren kişinin, sürekli iş göremezlik oranının tespiti için priminin yattığı Sosyal Güvenlik İl ya da Merkez müdürlüğüne başvurması gerekmektedir. Sosyal Güvenlik Merkezlerindeki iş kazası servisleri bu durumlarla ilgilenen bölümdür.

    Burada önemli olan diğer bir konu da iş kazası sonrasında meslekte kazanma gücü kaybı oranının yani sürekli iş göremezlik derecesinin tespitidir.

    Sosyal Güvenlik Merkezleri tarafından oluşturulan iş kazası dosyası, sigortalının geçirdiği iş kazası sonrasında meslekte kazanma gücü kaybı oranının tespit edilmesi için Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Kuruluna gönderilir. Sosyal Güvenlik Kurumunda bulunan Sağlık Kurulları tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda da oranlarla birlikte, sigortalı kişinin meslekte kazanma gücü kaybı oranı hesaplanır.

    İş Kazası Gelir Başvurusunda İstenen Evraklar

    İş kazası gelir başvurusunda kurum tarafından istenen bazı evraklar bulunmaktadır. Bu evrakları gerekli kurumlara teslim ettikten sonra incelemeler sonucunda iş kazası geçiren kişiler gelir almaya hak kazanırlar. Bu evrakları şöyle sıralayabiliriz:

    • Yaşanan olayın iş kazası olup olmadığını net olarak belirten tahkikat raporu ve gerekli olan tutanaklar.
    • İş kazası geçiren kişinin iş kazası sonrasında başvurduğu hastanelerde almış olduğu tedavi bilgileri, ameliyat bilgilerini içeren çıkış özeti belgeleri ve ameliyat notları.
    • İş kazası geçiren sigortalının tedavileri tamamlandıktan sonra son durumunu gösteren “Çalışır / Çalışamaz” tarihini bildiren sağlık kurulu raporu.

    Bu belgelerle birlikte iş kazası gelir başvurunuzu, gereken kurumlara yapabilirsiniz. İş kazası gelir başvurusunda izlenecek yollar sırayla takip edilmelidir. Belge eksikliği durumunda ya da yanlış bilgilendirmeler sonucunda kişilerin gelir alma ihtimalleri yok olabilmektedir.

    Diğer bir önemli konu da iş kazası sonucunda kişinin sürekli iş göremezlik geliri alabilmesi için meslekte kazanma gücü kaybı oranıdır. Bu iş göremezlik geliri belirli bir oranda meslekte kazanma gücü kaybı oranına sahip olanlara verilmektedir. İş kazası geçiren kişinin Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Kurulu tarafından iş göremezlik oranı % 10 ve daha fazla olan kişiler iş göremezlik gelirine başvurabilmektedir.

    İş kazası geçirmiş olan kişi, iş göremezlik gelirine bağlandıktan sonra iş göremezlik oranında artış olabilmektedir. Böyle durumlarda iş kazası geçirmiş olan kişi bakıma muhtaç olduğunu ileri sürerek gelirinde değişiklik olmasını isteyebilmektedir. Bunun için de Sosyal Güvenlik Merkezlerine başvurulmalıdır.

    Kişiler iş kazası oranlarına da itiraz edebilmektedirler. İş kazası geçiren kişi Sağlık Kurulu tarafından belirlenen iş göremezlik oranına itiraz ederse bu itiraz sonucu belgeler Sosyal Sigorta Yüksek Kurulu tarafından tekrar değerlendirilir ve bir karara bağlanır.



    tıkla sorunu sor

    İş Kazası Gelir Başvurusunda İzlenecek Yol İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    Henüz yorum yapılmamış.

    Sorunuzu Yazın

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.