Genel

İBB’den Nakdi Yardım, Para Yardımı ve Ayni Yardım Nasıl Alınır?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından sağlanan sosyal yardımlar, ailelerin maddi ve temel ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Maddi uyardım olarak farklı ödemeler yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, muhtaçlık durumu bulunan kişi ve ailelerin temel gıda ve yakacak gibi ihtiyaçlarını da temin etmektedir. Sosyal devlet anlayışıyla, Türkiye genelindeki tüm büyükşehir ve ilçe belediyelerinde, belli başlı uygulamalar yürütülmektedir. Kaymakamlık ve valilikler tarafından desteklenen bu yardım türleri, muhtaçlık belgesi ve muhtaçlık durumu bulunan kişilere sağlanacaktır. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı bünyesinde yürütülen destekler, ailelerin ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterecektir. İBB nakdi yardım ve ayni yardımlar hakkında merak edilenler, yazı içerisinde detaylı şekilde ele alınmıştır.


İBB Nakdi Yardımları Nelerdir?

İBB tarafından sağlanan maddi destekler, öğrenci bursları, şehit yakını aylıkları ve muhtaçlık aylıkları gibi kategorilere ayrılmaktadır. İBB maddi yardımlar, muhtaçlık belgesi karşılığında sağlandığından, maddi durumunu yerinde olan kişilerin desteklerden faydalanmasına izin verilmeyecektir. Nakdi yardım ödemeleri, ödeme türüne bağlı olarak ayda bir ya da birkaç ayda bir olacak şekilde sağlanabilir. İBB nakdi yardım başvurusu yapmadan önce, muhtarlıklardan fakirlik belgesi alınması ve Sosyal Yardımlaşma Dayanışma Vakfı müdürlüğüne gidilerek, gelir testi yaptırılması gerekir.

Gelir testi sonucunda maddi destek almaya uygun bulunan kişilere maddi ve ayni yardımlar sağlanacaktır. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından verilen maddi desteklerden faydalanan kişiler, ya da ilçe belediyelerinden aylık alan kişiler, büyükşehir belediyesinden destek talep edemezler. https://www.ibb.istanbul/CorporateUnit/Detail/67 bağlantısında, İBB tarafından verilen yardımlara dair kapsamlı bilgilendirme yapılacaktır.

İBB Ayni Yardım Türleri Nelerdir?

İBB kapsamında verilen ayni yardım türleri aşağıda sıralanmıştır:

  • Sosyal yardım kartları
  • Kumanya destekleri
  • Yakacak destekleri
  • Öğrenci destekleri
  • Eğitim malzemesi destekleri
  • Tıbbi destekler
  • Giyecek destekleri
  • Eşya destekleri

Kişilerin durumuna bağlı olarak, verilen desteklerin türleri değişecektir. Ayni yardımlar, maddi yardım almaya uygun bulunan ve fakirlik belgesine sahip olan kişilerin kullanımına sunulmaktadır. Sadece ayni yardım talebi yapan ailelere, temel ihtiyaçların giderilmesi için gerekli malzemeler temin edilecektir. Maddi para olarak verilmeyen desteklerin tamamı, ayni yardımlar kategorisine girecektir. Bebeği bulunan aileler için bez ve mama desteği, yatalak hastalar için bez ve tıbbi malzeme destekleri, okula giden çocuklar için okul malzemesi destekleri ve hane halkı için sağlanan kumanya destekleri, ayni yardımlar kategorisinde ele alınmaktadır.

İBB Yardımlarına Nasıl Başvurulur?

İBB sosyal yardımlarına başvuru yapmak isteyen kişiler, İBB Sosyal Hizmetle Binasına gitmeli ya da telefon üzerinden taleplerini bildirmelidir. Sadece kumanya desteği talep eden kişiler, telefon hattı üzerinden talep oluşturabilirler. Sosyal destek başvurusu için İBB Sosyal Hizmetler Müdürlüğüne gidemeyecek durumdaki kişiler, telefon üzerinden durumlarını bildirmelidir. İBB tarafından yönlendirilecek görevli ekipler, kişilerin ikamet adresine giderek gerekli evrak işlemlerini tamamlayacaktır. İBB tarafından belirtilen telefon numaraları 444 00 93 ve 0552 153 00 34 olarak sıralanmaktadır. İki hat üzerinden de İBB sosyal yardımları için başvuru oluşturulabilir.

İBB Yardım Başvurusu İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından verilen sosyal yardımlardan faydalanmak için kişilerin belli başlı şartlara uyum sağlaması gerekmektedir. Sosyal yardımlar için gerekli görülen başvuru koşuları, aşağıda detaylı şekilde ele alınmıştır:

  • İBB sosyal yardımları, sadece İstanbul ili sınırları içerisinde ikamet eden Türk vatandaşlarına verilmektedir. Yabancı uyruklu kişiler ve İstanbul sınırlarının dışında ikamet eden kişiler, İBB sosyal yardım başvurusu yapamazlar.
  • İlçe belediyelerinden, valiliklerden, kaymakamlıklardan ya da Sosyal Yardımlaşma Dayanışma Vakfı müdürlüklerinden maddi destek alan kişiler, aynı anda İstanbul Büyükşehir Belediyesinden destek talep edemezler.
  • Muhtarlıklar tarafından verilen fakirlik belgesi alınmalıdır.
  • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğüne gidilerek, güncel gelir testi yapılması gerekir.
  • Hane içindeki aylık gelirin, kişi başına asgari ücretin 1/3’ünden fazla olmaması gerekmektedir.
  • Belediyeler tarafından verilen sosyal destekler, kişilerin maddi geliri olmaması ve sosyal güvencesi bulunmaması karşılığında ödenmektedir.
  • Sigortalı olarak çalışan kişilerin İBB maddi ve ayni desteklerinden faydalanabilmeleri için bakmakla yükümlü oldukları kişilerin bulunması gerekir.
  • Şehit eşi ve şehitlerin birinci derece yakınlarına, muhtaçlık belgesi gerekmeden destek sağlanacaktır.
  • Engelli raporu karşılığında destek talep eden kişilerin, 2022 engel raporunda en az %40 engele sahip olmaları gerekecektir.
  • Kronik hastalık sebebiyle ya da farklı kazalar sebebiyle iş gücü kaybı yaşayarak çalışamayan kişilerin, %60 iş gücü kaybı bulunan sağlık raporu göstermesi gerekir.

İBB Destek Başvurusunda İstenen Belgeler Nelerdir?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi yardımları için gerekli görülen evraklar aşağıda listelenmiştir:

  • Başvuru yapan kişilere ait kimlik belgesi aslı ve bir adet fotokopisi
  • Hane içinde yaşayan kişilere ait kimlik belgesi örnekleri
  • Kişilere ait güncel ikametgâh kayıt belgesi
  • Muhtarlıklardan alınan fakirlik belgesi
  • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından alınan güncel gelir testi
  • Evlerin kira olduğunu gösteren kira kontratı örnekleri
  • Sigortalı çalışanlar için SGK hizmet dökümü örnekleri
  • İlk öğretim, orta öğretim ve üniversite eğitimi gören çocukların öğrenci belgeleri
  • Şehit yakını ve gaziler için verilen belgeler
  • Eşi vefat eden kadınlara ait ölüm belgesi
  • Hiçbir sigorta kaydı ya da gelirinin olmadığını gösteren belgeler
  • Hasta ve yatalak kişilere ait sağlık belgeleri
  • Engellilere ait 2022 sağlık raporu
  • Malulen emekli olanlara ait %60 iş gücü kaybı
  • İBB destek başvuru formu

İBB Sosyal Yardım Kartı Nedir?

İBB tarafından verilen sosyal yardım kartı, ailelerin gıda masraflarını karşılamak için kullanılmaktadır. Marketlerden alışveriş yapmak için hazırlanan sosyal yardım kartları, Türkiye’nin tüm bölgelerinde zincir sahibi olan birçok markette geçerlidir. Marketlerden gerekli gıda, temizlik ve kişisel bakım harcamaları için kullanılan sosyal yardım kartları, maddi duruma göre farklı limitlere sahip olmaktadır. Kartların limitlerini aşmamak şartıyla, istenen ürünlerin alınmasına izin verilmektedir. Sosyal yardım kartları, kişilerin maddi durumu düzelene kadar her ay yenilenecektir. Kartların içindeki bakiyeler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ay başında güncellenecektir.

İBB Sosyal Yardım Kartı Kimlere Verilir, Şartları Nelerdir?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından dağıtılan sosyal yardım kartlarının kullanımı için gerekli görülen şartlar, aşağıda detaylıca ele alınmıştır:

  • Sosyal yardım kartlarını kullanmak isteyen kişilerin, İstanbul sınırlarında ikamet etmesi gerekir.
  • Kartlar sadece maddi durumu kötü olan kişilere verilmektedir.
  • Kendi evi bulunan ya da üzerine kayıtlı farklı gayrimenkullere sahip olan kişiler, sosyal yardım kartlarından faydalanamazlar.
  • Sosyal güvencesi olmayan ve hiçbir işte çalışmayan ailelere öncelik verilirken, SGK kaydı olsa dahi aile halkının geçiminde yeterli gelire sahip olmayan kişilere de sosyal yardım kartı verilmektedir.
  • Muhtarlıklardan muhtaçlık belgesi alınması ve gelir testi yaptırılması gerekir.

İBB Sosyal Yardım Kartının Limitleri Ne Kadardır?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi kapsamında sosyal yardım kartı kullanan kişiler, maddi durumlarına göre kart limitine sahip olacaktır. 50 TL, 100 TL ve 200 TL olarak belirlenen sosyal yardım kartı limitleri, hane halkının maddi ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterir. Kartların ilk kullanımı esnasında, 200 TL’lik kart limiti verilmektedir. Bir sonraki aydan itibaren, belediye tarafından uygun bulunan limitlerde kart kullanımına devam edilir. Kartların içerisindeki paralar nakde çevrilemez ve sadece anlaşmalı marketlerde kullanılabilir. Sosyal yardım kartının limitleri, market kasalarında sorgulanmaktadır.

İBB Sosyal Yardım Kartı Başvurusu Nasıl Yapılır ?

Sosyal Yardımlaşma Para Yardımı Nasıl Alınır?

Devlet Elektrik Desteği Para Yardımı Nasıl Alınır?

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Merhabalar. Öncelikle içinde bulunduğumuz durum için herkese sağlık sıhhat dilerim. Benim 2 tane çocuğum var. Evim kira. Salgın sebebi ile garson olarak çalıştığım işimden çıkarıldım. 2 aydır kiramı yatıramıyorum ve ev sahibim evden cikarmak ile tehdit ediyor. Duyarlı olan ve durumu müsait olan vatandaşlardan yardım talep ediyorum numaram 05525782602. Sağlıklı günler dilerim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu