ref: refs/heads/v3.0
emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

EŞME SGM | SGK İLETİŞİM BİLGİLERİ

EŞME SGM | SGK İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres: ŞEHİTALİBEY MAHALLESİ MANİFATURACILAR CADDESİ NO:16 EŞME/UŞAK

Telefon: 0(276) 414 10 60

Fax: 0(276) 414 10 59

E-mail: esmesgm@sgk.gov.tr

Yorumlar

Yorumu Cevapla [ Yoruma cevap yazmaktan vazgeç ]

  1. Bulent Dundar dedi ki:

    daha önce iki kew gelgiğim halde eşme sgk de yardımcı olamadılar.yurt dışıyım ve benden yupasnumarası ıstediler oysa bu işlemlemlerin tamamını sgk yapması gerekiyormuş lutfen aşagıdaki maddeleri okuyun ben yarın yıne geleceğim kırık kolumla ortada kaldım y<rdımcı olursanız sevınırım

    ÖNEMLİ-YUPASS YURT DIŞI ÜLKELER-Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda'nın YUPASS'a entegrasyonu
    Yurtdışı Provizyon, Aktivasyon ve Sağlık Sistemi (YUPASS) 01/04/2014 tarihi itibarıyla işletime açılmış olup Türkiye – Almanya Sosyal Güvenlik Sözleşmesi kapsamında Kurumumuzca sağlanan sağlık hizmetlerinden yararlananlar, sistem tarafından üretilen YUPASS numarası ile sağlık hizmeti almaya başlamıştır.
    Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda Sosyal Güvenlik Sözleşmesi kapsamında sağlık yardımlarına müstahak olanlar da YUPASS’a tanımlanmış olup Sistemin tescil, aile tescil ve hak sahiplilik ekranları 30/12/2016 tarihinde gerçek ortamda, taşra birimlerinin kullanımına açılmıştır. Bu 4 ülke sigorta kurumları adına sağlık yardım hakkı elde etmiş sigortalılar, aylık gelir sahipleri ile bunların bakmakla yükümlü oldukları kişiler, kimlik belgesi veya pasaportunu ibraz ederek, 01/02/2017 tarihinden itibaren, Sağlık Provizyon ve Aktivasyon Sistemi üzerinden “Yurtdışı Provizyon, Aktivasyon ve Sağlık Sistemince” üretilen YUPASS numarası ile Kurumla anlaşmalı sağlık hizmeti sunucularından sağlık aktivasyonu almaya başlayacaklardır. Uygulamaya ilişkin iş ve işlemler aşağıda açıklanmıştır:

    1) Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda adına 30/12/2016 tarihi itibarıyla sağlık yardımlarından yararlanmaya devam edecek kişilerin tescil ve hak sahiplilik işlemleri bu tarih itibarıyla yapılacak olup, sistem tarafından tescil aşamasında üretilen YUPASS numarası sigortalı veya aile bireylerine bildirilerek 01/02/2017 tarihinden itibaren YUPASS numarası ve resimli kimlik belgesi veya pasaportlarını ibraz ederek sağlık yardımlarından yararlanacakları yönünde bilgi verilecektir.
    2) Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda adına sağlık yardımlarından yararlanma hakkına sahip kişilere 01/02/2017 tarihinden itibaren “Sosyal Güvenlik Sözleşmesine Göre Sağlık Yardım Belgesi” düzenlenmeyecektir. Ayrıca, bu kişiler daha önce düzenlenmiş belgeler ile 01/02/2017 tarihinden itibaren sağlık yardımlarından yararlanamayacaklardır.
    3) Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda adına sağlık yardımlarından yararlanma hakkına sahip kişiler 01/02/2017 tarihinden itibaren “adreslerine en yakın sosyal güvenlik il müdürlüğüne/sosyal güvenlik merkezine müracaat ederek YUPASS numarasını alacaklardır.
    4) Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda tescil ve hak sahiplilik işlemleri tüm sosyal güvenlik il müdürlüklerince/sosyal güvenlik merkezlerince yapılacaktır. Hesaplaşma işlemleri ise daha önce olduğu gibi yurtdışı işlemleri servisi bulunan sosyal güvenlik il müdürlüklerince/sosyal güvenlik merkezlerince yapılmaya devam edilecektir.
    5) Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda Gelen Ay Girişi İşlemleri, İtiraz İşlemleri, İşgöremezlik İşlemleri ve Protez İşlemleri” ekranları henüz tamamlanmadığından bu işlemler ekranlar tamamlanıncaya kadar yurtdışı işlemleri servislerince manuel olarak yapılmaya devam edilecektir.
    6) YUPASS’ta hangi ülkenin işlemi yapılacak ise o ülke bayrağı seçilerek işlem yapılacaktır.
    7) YUPASS Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda ekranında IK numarası alanı olmadığından bu alan yerine kasa adı ve kasa adresi alanı oluşturulmuş olup, diğer tüm işlemler Almanya ekranlarındaki gibi yapılacaktır.
    8) Tescil işlemini yapan sosyal güvenlik merkezleri sicil numarası ile birlikte sağlık yardım belgesini (ilgili formüleri) dosyasına konulmak üzere en kısa sürede illerindeki yurtdışı işlemleri servisi bulunan sosyal güvenlik il müdürlüğüne/sosyal güvenlik merkezine gönderecektir.
    9) Tescil ve aile tescil ekranına kimlik bilgileri ile yakınlık kodu, hak sahiplilik ekranlarında ise formülerde belirtilen bilgiler özellikle kasa adı ve kasa adresi tam ve doğru olarak yazılacaktır.
    10) Sigortalılar tarafından ibraz edilen formüler hangi ülkeye ait ise o ülke seçilerek hak sahiplilik ekranlarına kaydedilecektir. Başka bir ülkeye kesinlikle kaydedilmeyecek olup, bu hususa mutlaka dikkate edilecektir.
    11) YUPASS Almanya işlemlerini yapan personel mevcut yetkileri ile Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda işlemlerini de YUPASS üzerinden yapabilecektir. Yetkisi olmayan personel ise Şef Çetin YILDIZcyildiz6@sgk.gov.trV.H.K.İ Nuray ERKILINÇnerkilinc@sgk.gov.trMemur Hülya DEĞİRMENCİhdegirmenci4@sgk.gov.trV.H.K.İ Figen YILDIRIMfyildirim4@sgk.gov.tre-posta adreslerine; adını, soyadını, kullanıcı adını ve çalıştığı üniteyi yazarak e-mail göndererek yetki talebinde bulunacaktır. Ancak, sosyal güvenlik merkezlerinde çalışan ve YUPASS yetkisi isteyecek personelin öncelikle illerindeki yurtdışı işlemleri servisinde uygulamalı YUPASS eğitimi alması gerekmekte olup bu hususa hassasiyet gösterilecektir.
    12) 01/02/2017 tarihi itibarıyla YUPASS numarası ile Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda adına hizmet alanların sağlık hizmeti sunucularında oluşan giderleri, MOSİP tarafından, MEDULA’dan alınacak verilere göre ilgili formülere aktarılarak fatura haline getirilecektir.
    13) Sağlık sosyal güvenlik merkezlerince inceleme işlemi tamamlanan, 01/02/2017 tarihi dahil sonraki Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda sigortalılarına ait faturalar sosyal güvenlik il müdürlüklerine/sosyal güvenlik merkezlerine gönderilmeyecektir.
    14) Avusturya, Belçika, Fransa ve Hollanda adına sağlık yardımlarından yararlanan kişilerin 01/02/2017 tarihinden önceki sağlık hizmet sunucularınca oluşturulan ve sağlık sosyal güvenlik merkezlerince inceleme işlemi tamamlanan faturaların tamamı yurtdışı işlemleri servislerince ilgili formülere manuel olarak aktarılarak 31/03/2017 tarihine kadar Genel Müdürlüğümüze gönderilecektir.
    15) 2017 yılından itibaren Avusturya Sigorta Kurumunca gönderilen ve Genel Müdürlüğümüzce iller itibariyle tasnifi yapılarak yurtdışı işlemleri servisi bulunan sosyal güvenlik il müdürlüklerine/sosyal güvenlik merkezlerine gönderilen Avusturya sigortalısının Türkiye’de daimi ikamet eden aile bireyleri ile Avusturya emeklileri ve bakmakla yükümlü aile bireylerinin ay sayılarına ilişkin bilgileri Almanya’da olduğu gibi “Gelen Ay Girişi İşlemleri” ekranına girilecektir.

    ARA ÖDEME KAPSAMINDAKİ İLAÇLAR HAKKINDA DUYURU

    Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) "4.3 – Yurt dışından ilaç getirilmesi" maddesinin 8 inci fıkrası kapsamında Kurumumuzca yapılacak ödemelere ilişkin başvurularda bulunması gereken belgeler ve dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır:

    – Fatura (fatura hasta adına düzenlenecek, Perakende Satış Fiyatı üzerinden ilgili fıkrada tanımlanan kamu kurum iskontosu oranları ve kademeli eczane iskontosu uygulanacaktır)

    – Reçete (elektronik ya da kağıt),

    – Sağlık raporu (İlacın etken madde kodunu (YDI ile başlayan kod) içeren elektronik rapor veya başhekimlik onaylı (mühür, kaşe, imza) kağıt rapor)

    – İlaç kutusu (karekod bölümünü ve ilaç ismini içeren)

    – Medula Manuel Reçete Kaydı (karekod sonlandırma)

    – Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumundan (TİTCK) alınan endikasyon onayı

    – Mevzuat gereğince bulunması gerekli olabilecek diğer belgeler

    Bu kapsamda en fazla 1 aylık dozda ilaç bedeli ödenebilecek olup; başvurular iletişim bilgileri aşağıda yer alan İbn-i Sina Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezine yapılacaktır.

    Tüm ilgililere önemle duyurulur.