• Elektronik İşyeri Bildirgesi Nasıl Verilir?


    SGK İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Düzenlenir?

    İş yeri; işin yapıldığı yere verilen addır. Daha resmi bir tanım yapmak gerekirse, İş Kanunu’nun maddesinde “işveren tarafından mal ya da hizmet üretmek amacı ile maddi ya da maddi olmayan unsurlar ile işçinin birlikte örgütlendiği birim” olarak açıklamak mümkün olacaktır. Maddenin geri kalan kısmında, “İşverenin iş yerinde ürettiği mal ya da hizmet ile nitelik yönden bir bağlılığa sahip olan ve aynı yönetimin altında örgütlenen yerler ile çocuk emzirme, uyku, yemek, muayene ve bakım, dinlenme, yıkanma, mesleki eğitim ve avlu gibi diğer eklentiler ve araçların da iş yerinden sayılacağı” belirtilmiş, “Araçlar ve eklentiler, iş yerine bağlı yerler ve iş yeri ile oluşturulmuş olan iş organizasyonu kapsamında bir bütün olduğu” belirtilmiştir. İş yeri sıfatına sahip olmak için iş yerinde ki işin niteliği pek önemli sayılmamaktadır. Yalnızca o iş yerinde çalışan işçi olması gerekmektedir, işçilerin sayısının da önemi yoktur.

    İşveren ise; bir hizmet sözleşmesine dayalı işçi çalıştıran gerçek ya da tüzel kişiye verilen addır. Bir işveren olarak, ilk kez sigorta kapsamında işçi çalıştırmak isteyen gerçek/tüzel kişi iş yeri bildirgesi düzenlemekle yükümlüdür. Bu belge aynı şekilde iş yerinin nakli, iş yerinin devri, iş yerinin birleşmesi, işverenin ölümü gibi nedenlerle de düzenlenmek zorunda tutulmaktadır.

    İş yeri bildirgesi elektronik ortamlardan da elde edilebilmektedir. SGK kuyruklarına girmeden internet üzerinden kolayca başvuru imkanı sağlanmıştır. Başvuru sonrası istenen belgeleri de yine elektronik ortamdan sağlayıp teslim etmek mümkün olmaktadır. Sosyal Güvenlik Kurumu’nun resmi web sitesine giriş yapmak yeterli olacaktır. Siteye girildiğinde T.C. Kimlik Numarası ile istenen bilgiler girilerek sisteme giriş sağlanmaktadır. Daha sonra doldurulması gereken belgeler kuruma gidip dolduracağınız belgelerle aynı niteliği taşımaktadır. Tüm belgeler doldurulduktan sonra ek olarak başvurunuzda bulundurmanız gereken belgeler istenmektedir.

    Reklam

    Elektronik İşyeri Bildirgesi İçin Gereken Belgeler

    -İş yeri adresi de üzerinde bulunan yerleşim belgesi

    -İş yeri ya da işveren vekili tarafından imzalanmış olan İş Yeri Bildirgesi Formu

    -Online olarak doldurulmuş olan formun çıktısı

    -İmza sirküleri

    -Ticaret Sicil Gazetesi (Tüzel kişi için geçerlidir.)

    -Noter onaylı Ortaklık Sözleşmesi (Adi ortaklıklar için geçerlidir.)

    -İşi ispat eden belgeler (İhale ve inşaat işlerinde)

    Yukarıda belirtilen formların tümü tamamlandıktan sonra yapılması gereken tek şey belgelerin verilmesi olacaktır. Peki elektronik işyeri bildirgesi nasıl verilir?

    Elektronik İşyeri Bildirgesi Nasıl Alınır?

    İşverenlerin işlemlerini kolaylaştırmak amacı ile e-Sigorta aracılığıyla internet üzerinden iş yeri bildirgesi gönderilebilmektedir. Belgelerin elektronik ortamda düzenlenmesinden sonra en geç bir hafta (7 gün) içerisinde ilgili Sosyal Güvenlik Merkezi’ne müracaat edilmesi gerekmektedir. İş yeri bildirgelerinin gönderilmesi ve gerekli belgelerin tamamlanmasıyla başvuruda bulunulduktan sonra, ilgili merkez tarafından kontrol edilerek uygun bulunduğu takdirde işyeri tescil işlemleri gerçekleştirilmeye başlanacaktır.

    İş yeri bildirgesinin Sosyal Güvenlik Kurumu’na e-Sigorta aracılığı ile gönderilmesi için, bildirgeyi düzenleyecek kişinin yazımızın sonunda yer alan linke tıklaması gerekiyor. Ardından karşınıza şöyle bir görüntü gelecektir.

    T.C. Kimlik Numarası, nüfusa kayıtlı olduğu il, cilt numarası ve doğum yılı bilgileri verilerek sisteme giriş yapması gerekmektedir. Daha sonra beş seçenekten birini uygun olduğu duruma göre işaretleyecektir. (Gerçek Kişi İşyeri Bildirgesi, Tüzel Kamu İşyeri Bildirgesi, Tüzel Özel İşyeri Bildirgesi, Adi Ortaklık/İş Ortaklığı İşyeri Bildirgesi, Apartman Yönetimi İşyeri Bildirgesi) Uygun seçenek seçildikten sonra, iş yeri hangi il sınırlarında ve hangi ilçeye bağlı ise sosyal güvenlik merkezi konuma göre seçilir. Bu bilgilere göre sisteme bilgiler kayıt edilir. Daha sonra açılan sayfada, iş yeri adresi, NACE kodları ve yönetici hakkında bilgiler istenmektedir. Bu bilgiler de doldurulduktan sonra, telefon numarası ve faks numarası da girilerek Telefon yazan boşluğun altındaki EKLE butonuna basılmalıdır. Tüm girilmiş olan bilgiler ekranda açılır ve son kontrol için sisteme giriş yapan kişiye imkan tanınır. Gerekirse Geri tuşuna basılarak değişiklik yapılabilir, bilgi eklenebilir ya da çıkarılabilir. Hiç bir değişiklik yapılmayacaksa, ya da gerekli değişiklikler yapıldıysa, Kaydet butonuna basarak bildirge Sosyal Güvenlik Merkezine gönderilir. Sistem otomatik olarak bir referans numarası verir. Bu numara ile işleminiz ne durumda rahatlıkla öğrenebilme imkanınız olmuş olur.

    Elektronik İşyeri Bildirgesi Sayfasına Ulaşmak İçin BURAYA TIKLAYINIZ!



    tıkla sorunu sor

    Elektronik İşyeri Bildirgesi Nasıl Verilir? İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    Henüz yorum yapılmamış.

    Sorunuzu Yazın

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.