ref: refs/heads/v3.0
emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

E-Devlet E-İmza Nasıl Alınır, Nasıl Kullanılır?

E-Devlet E-İmza Nasıl Alınır, Nasıl Kullanılır?
24.02.2020

E-Devlet E-İmza Nasıl Alınır, Nasıl Kullanılır? Vatandaşların günlük gereksinimlerinde, işletmelerinde birçok resmi işlemlerini ıslak imzanın sahip olduğu geçerlilik neticesinde yapmasına imkan tanıyan e-imza, yapılacak olan işlemlerin kolaylaştırılması ve hızlandırılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafınca onaylanmış Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları tarafından sunulmaktadır.

E-İmza Nedir?

E-İmza Nedir? Kanun sıralamasında belirtilen en genel ve basit anlamı ile e-İmza bir elektronik veriye eklenen ya da elektronik veriye mantıksal bağlantısı bulunan, kimlik doğrulama amacı ile kullanılan elektronik veri olarak tanımlanabilmektedir. Islak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahip olan elektronik imza, elektronik olarak yapılan işlemler sırasında gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garanti altına almaktadır. Diğer bir değişle elektronik ortamda gerçekleşen işlemler üzerinde, kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu teyit eder.

E-İmza Nasıl Alınır?

E-İmza Nasıl Alınır? E-İmza almak için yetkili kılınan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılara başvuruda bulunmak gerekmektedir. Gereken Nitelikli Elektronik Sertifikalar için başvuruda bulunulacak bu hizmet sağlayıcılar, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu gereğince Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na bildirimde bulunmuş olması gerekmektedir. Bu firmaların bulunduğu listeye tk.gov.tr adresinden ulaşım sağlayabilirsiniz.

E-İmza oluşturmak adına kimlik kontrollerinin yapılması zorunluluğu bulunmaktadır. Kimlik kontrolü adreste kurulum hizmeti ile birlikte de yapılabilir. Diğer yandan noter aracılığı ile kimlik kontrolü de yapılabilmektedir. Kurumsal başvuruda bulunulacak ise başvuru sözleşmesi ile kontrol sağlanabilir. Son kimlik kontrol yöntemi de hizmet alınacak olan ofise gidilerek kimlik kontrolÜ yapılabilir. Bireysel yapılacak olan başvurularda ise T.C. Kimlik numarasının yazılı olduğu nüfus cüzdanının fotokopisi ile noterde imzalanacak olan NES Kullanıcı Taahhütnamesinin hizmet sağlayıcıya ulaştırılması gerekmektedir. Nitelikli elektronik sertifika, alındığı tarihten başlayarak 3 yıla kadar geçerli olmaktadır.

Elektronik İmzanızı çalıştırabilmek için ilk olarak kart sürücü yazılımını kurmalısınız. Bu yazılım elektronik imza ile birlikte tarafınıza gönderilen araçlar içerisinde bulunabilir. Diğer taraftan e-imzanızı almış olduğunuz internet sitesinden talep edebilirsiniz. Bilgisayarınız üzerinde kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş ağlanıyor ise sertifikanız kullanıma harız olmaktadır.

E-İmza’nın Kullanıldığı Alanlar Hangileridir?

E-İmza’nın Kullanıldığı Alanlar Hangileridir? Oluşturmuş olduğunuz e-imza işlevinin kullanıldığı alanlar aşağıdaki gibi olmaktadır.

  • Kayıtlı Elektronik Posta Sisteminde,
  • e-Devlet uygulamalarında,
  • Elektronik arşiv e-imzalanmasında,
  • e-İmzanın zorunlu kılındığı kamu projelerinde,
  • MERSİS Projesi kapsamında ticari sicil işlemlerinde,
  • Gümrük ve dış ticaret işlemlerinde,
  • Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde,
  • Banka talimatlarının gönderilmesinde,
  • Genel Kurul, Ortaklar Kurulu ve Yönetim Kurulu kararların imzalanmasında,
  • Performans, izin fazla mesai ve masraf onay formlarında,
  • Bayi ağının iletişiminde sipariş sürecinde,
  • Islak imza gerektiren diğer tüm uygulamalarda kullanabilirsiniz.

E-İmzanın Özellikleri Nelerdir?

E-İmzanın Özellikleri Nelerdir? E-İmzanın sahip olduğu özellikler aşağıdaki gibi olmaktadır.

  • Elle atılan imza ile aynı hukuki sonucu doğurmaktadır.
  • Elle atılan imza ile aynı ispat gücüne sahiptir.
  • Usulüne göre oluşturulduğu zaman, elektronik imza ile oluşturulan elektronik veriler senet hükmünde olmaktadır.
  • Bu veriler aksi ispatlanıncaya kadar kesin delil niteliğindedir.

E-Devlet Miras Sorgulama Nedir Nasıl Yapılır?

E-Devlet İlk Giriş Nasıl Yapılır?

E-Devlet Cep Telefonu ve E Posta Doğrulaması

Yorumlar

Yorumu Cevapla [ Yoruma cevap yazmaktan vazgeç ]

  1. necati dedi ki:

    elektronik imzayı en kısa surede nasıl temin ederim