ref: refs/heads/v3.0
emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

Cimer Başvuru Sorgulama Şikayet Hattı

Cimer Başvuru Sorgulama Şikayet Hattı
11.08.2023

Cimer başvuru sorgulama işlemi, e-Devlet üzerinden ya da CİMER’in kendi sayfasından yapılabilir. Sorgulama yaparak daha önce yaptığınız başvuruların sonucunu öğrenebilirsiniz. CİMER’in açılımı, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezidir. Kamu kurumları ve belediyeler ile yaşadığınız anlaşmazlıklarda, CİMER’e şikâyetlerinizi iletebilirsiniz. CİMER başvuru sorgulama işlemi ile bu şikâyetlerinizin sonuçlarını öğrenebilirsiniz.

CİMER, sadece şikâyetlerinizi iletebileceğiniz bir merkez değildir. CİMER üzerinden iletebileceğiniz talepler şu şekilde sıralanabilir:

  • Deprem Acil
  • İstek
  • Teşekkür
  • Yönetime Katıl
  • Bilgi Edinme Hakkı
  • Görüş Öneri

CİMER’in sorun çözme şekli şu şekilde özetlenebilir:

  • CİMER talebinizi inceler.
  • Talebinizi yetkili kuruma iletir.
  • İlgili kurum sorunun çözümü için gerekli adımları atar.
  • Eğer konu başka bir kurumun yetki kapsamındaysa oraya iletilir.
  • Şikâyeti yapan kişiye konuyla ilgili gerekli bilgilendirme yapılır.

Cimer’e Nasıl Giriş Yapabilirim?

CİMER’e giriş yapmak için e-Devlet sistemini ya da CİMER internet sayfasını kullanabilirsiniz. E-Devlet sistemine girmek için daha önce şifre almış olmanız gerekir. E-Devlet şifrenizi PTT şubelerinden alabilirsiniz. Şifrenizi aldıktan sonra daha güvenli bir şifre belirleyerek e-Devlet sistemini sorunsuz bir şekilde kullanabilirsiniz.

E-Devlet sistemine giriş yapmak için e-imza kullanabilirsiniz. Aynı zamanda mobil imza ve T.C. kimlik kartı da giriş yöntemi olarak kullanılabilir. CİMER’e giriş yapmak için www.cimer.gov.tr adresini de kullanabilirsiniz. E-Devlet üzerinden yaptığınız tüm işlemleri buradan da gerçekleştirebilirsiniz.

CİMER, kamu kurumları ile yaşadığınız sorunların en kısa sürede çözümü için size destek olur. Aynı zamanda isteklerinizin yerine gelmesi için de CİMER müracaatında bulunmanız son derece önemlidir. CİMER, acil durumlarda da vatandaşlara destek olur. Deprem gibi doğal afetler sırasında acilen çözülmesi gereken sorunlar için CİMER’de ayrı bir başvuru ekranı açılır.

Cimer Başvuru Sorgulama E-Devlet Üzerinden

E-Devlet’ten Cimer başvuru sorgulama yapmak için turkiye.gov.tr adresine giriş yapmalısınız. Bu adrese giriş yaptıktan sonra sizden kimlik numarası ve şifre bilgileri istenir. Bu bilgileri girerek sisteme erişebilirsiniz.

Yukarıdaki ekranda daha önce yaptığınız başvuruların tarihi ve saati yer alır. Bunun yanı sıra başvurunuza ilişkin sayı numarası da gösterilir.

Başvuruya ilişkin “Detay” yazan kısma tıkladığınızda, başvuru metnini görüntüleyebilirsiniz. Aynı zamanda bu başvuruyu ne zaman yaptığınız, başvurunun türü gibi bilgiler de “Detay” kısmında görüntülenir.

Başvuru metninin altında yapılan işlemler yer alır. Yani ilgili kurumun başvurunuz neticesinde neler yaptığı gösterilir. İşlemlerin yapılma tarihi ve saati gösterilir. İşlemlerin hangi kurum tarafından gerçekleştirildiğini de bu ekranda görebilirsiniz.

Detay alanında son kısımda da hareket listesi yer alır. Bu listede yapılan işlemler kısaca açıklanır. Bu kısımda başvurunun alınma, sevk edilme ve cevap tarihlerini görebilirsiniz.

CİMER Başvuru Sorgulama Resmi Web Adresinden

Cimer başvuru sorgulama yapmak için cimer.gov.tr adresine girmelisiniz. Bu adrese girdikten sonra ana sayfanın sağ tarafında aşağıdaki ekran yer alır. Bu ekranda “Cimer Başvuru Sorgula” yazan kısma tıklayarak işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

cimer başvuru sorgulama

CİMER Başvuru Sorgula” yazan kısma tıkladığınızda sizden bazı bilgiler istenir. İstenen bilgiler şöyledir:

  • T.C. kimlik numarası
  • Ad ve soyad
  • Doğum tarihi
  • Kimlik seri no
  • Cep telefonu numarası

Yukarıdaki bilgileri girdikten sonra “Onay Kodu Gönder” yazan yere tıklamalısınız. Cimer başvuru sorgulama için telefonunuza bir onay kodu gönderilir. Onay kodunu girdikten sonra işlemlerinize başlayabilirsiniz.

CİMER sistemine girdikten sonra çıkan ekranda daha önce yaptığınız başvurular görüntülenir. Yaptığınız başvurulardan hangisine ilişkin detayları öğrenmek istiyorsanız üzerine tıklayabilirsiniz. Çok fazla başvuru varsa başvuru sayısını girerek sorgulama yapabilirsiniz.

Başvuru detayları yukarıdaki şekilde görüntülenir. Ekranda başvuru tipi, tarihi ve başvuru yoluna ilişkin bilgiler de yer alır. Başvuru metninde yer verdiğiniz ifadeleri de buradan tekrar okuyabilirsiniz. Aynı zamanda başvurunuz sonuçlandıysa buna ilişkin detayları da görüntüleyebilirsiniz.

Cimer Şikâyet Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım

Cimer’e şikâyette bulunmak için e-Devlet üzerinden uygulamaya giriş yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra doğrudan CİMER internet sitesine de girebilirsiniz. E-Devlet’ten “Cimer Yeni Başvuru”, “Uygulamaya Git” yazan kısma tıkladığınızda, CİMER sayfasına yönlendirilirsiniz.

Açılan ekranda kişisel bilgileriniz yer alır. Bu kısımda sizin girmeniz gereken bilgiler e-posta adresi ve eğitim durumudur. Bu bilgileri girerek ardından KVKK metnini onaylayarak işlemlerinizi sürdürebilirsiniz.

Gelen ekranda yer alan kısma başvurunuza ilişkin detayları anlatacağınız metni girmelisiniz. Dilerseniz isteğinize, şikâyetinize ilişkin resimleri de ekleyebilirsiniz. Bunun için “Dosya Seçiniz” yazan kısma tıklamanız yeterlidir. Tüm işlemler tamamlandıktan sonra başvurunuzu onaylayabilirsiniz.

CİMER Başvuru Sonucu Ne Zaman Gelir?

CİMER başvuru sonucunun gelmesi başvuru türüne göre değişiklik gösterir. Başvurunuzun sonuçlanma süresi 15 gün ya da 30 gündür. Eğer bu süre içerisinde işlemler sonuçlanmadıysa size ara cevap bildirimi yapılır. İşlem tamamen sonuçlandığında ise net kararı öğrenebilirsiniz.

CİMER Cevabına Nasıl Bakılır

CİMER cevabına bakmak için e-Devlet’e giriş yapmalısınız. E-Devlet mobil uygulamasını kullanarak da işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Aynı zamanda cimer.gov.tr adresinden CİMER’e taleplerinizi iletebilirsiniz.

CİMER cevabına bakabilmeniz için işlemin sonuçlanmış olması gerekir. Henüz sonuçlanmayan işlemlere ilişkin bilgi edinme şansınız yoktur. Bu nedenle belirli aralıklarla CİMER sistemine girerek sonucun mevcut olup olmadığını görebilirsiniz. CİMER’de bir işlemin sonuçlanması, 30 günü bulabilir. Başvuru durumuna göre 15 günde de talebin sonuçlanması mümkündür.

CİMER başvuru sürecinin uzamaması ve tek seferde sonuçlanması için talebinizi net olarak iletmelisiniz. Başvuru metni kısmına tüm şikâyet ve isteklerinizi açık ve seçik bir şekilde ifade etmeniz gerekir. Gerekli durumlarda resim ekleyerek olayın anlaşılmasını kolaylaştırabilirsiniz. Bunun yanı sıra sorunun kiminle ilgili olduğundan da emin olmanız gerekir.

CİMER Başvuru Nasıl İptal Edilir?

CİMER başvuru iptali yapmak için 150’yi aramalısınız. Bu numara, CİMER çağrı merkezine aittir. E-Devlet üzerinden başvuru iptali yapılması mümkün değildir. Bu nedenle işlemlerinizi 150’yi arayarak halletmeniz gerekir.

CİMER’E Hangi Konularda Şikâyet Yapılabilir?

CİMER’e şikâyet edebileceğiniz konular, kamu kurumları ile alakalı olmalıdır. Bu kapsama belediyeler ve üniversiteler de girer. Bazı kurumların ise CİMER’e şikâyet edilmesi mümkün değildir. Bu kurumlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Cumhuriyet Başsavcılığı birimleri
  • Mahkemeler
  • TBMM
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
  • YSK
  • HSYK
  • Sayıştay
  • Dernekler ve Vakıflar
  • Özel şirketler
  • Muhtarlar

Yukarıdakilerin dışında kalan kamu kurumları hakkındaki taleplerinizi CİMER’e iletebilirsiniz. Taleplerinize zamanında cevap verilmediği takdirde tekrar CİMER üzerinden talep oluşturabilirsiniz. Eğer yine herhangi bir cevap alamazsanız idari dava açabilirsiniz. İdari dava açma süresi 60 gündür.

Bazı durumlarda başvurunuz işleme alınmayabilir. Bunun nedenlerinden biri talebin net olarak ifade edilmemesidir. Aynı zamanda somut bir bilgi söz konusu değilse yine başvuru işleme alınmayabilir. Başvuru sırasında eksik bilgi olması ya da başvurunun belirtilen usulde yapılmaması da işlem yapılmamasına neden olur. CİMER başvuru sorgulama ya da yeni bir başvuru yapma gibi işlemleri, internet üzerinden kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

Cimer Şikayet Başvuru Dilekçe Örneği

Cimer şikayet başvuru dilekçesi sadece Türkçe yazılmalıdır. Dilekçe yazılırken doğru başvuru türünün seçilmesi son derece önemlidir.

Vatandaşa sunulan başvuru türleri arasında;

  • İstek
  • Şikâyet
  • İhbar
  • Görüş-öneri ve
  • Bilgi edinme başlıkları yer alır.

İstek: başvuru konusunun somut bir talep veya hizmet olması halinde seçilmelidir.

Şikâyet: kişinin şikâyete konu olan sebep yüzünden mağdur olması maddi, manevi zarar görmesi halinde seçilmelidir.

İhbar: bir suçun işlendiğine şahit olanlar toplumu ilgilendiren veya kamu düzeninin bozulmasına neden olan olayla ilgili ihbarda bulunabilir.

Görüş-öneri: bir kamu hizmetinin daha iyi yapılmasına yönelik talepler önerilerle desteklenmelidir. Bu başvuru tavsiye niteliğindedir.

Bilgi edinme: kamu kurum ve kuruluşlarının sahip oldukları haklar, sorumluluklar ve görevleri hakkında bilgi edinilmek isteniyorsa başvurular bu alana yapılmalıdır.

Telefonla Cimer Başvurusu

Cimer başvuru yöntemlerinden birisi de telefondur. Başvuru sahipleri ALO 150 hattı üzerinden taleplerini yetkililere iletebilirler. Cimer kullanıcısının telefonu valilik bünyesinde cevaplanır. Yetkililer vatandaşa soracakları yönlendirici sorularla talebi kayıt altına almakla görevlidir.

  • ALO 150 üzerinden yapılan her türlü istek, şikâyet, ihbar, görüş, öneri ve bilgi edinme hakkında başvuru sahibi kimlik bilgilerini gizli tutma hakkına sahiptir.

Şikâyet konusu doğrudan ilgili kurma yönlendirilebileceği gibi ön değerlendirme yapılması adına İletişim Başkanlığına da gönderilebilir.

Cimer Şikayet Hattı Telefon Numarası

Cimer şikayet hattı telefon numarası ALO 150’dir. Çağrı merkezine yapılan aramalar ilgili ilin valiliği tarafından yetkilendirilmiş personel tarafından karşılanır.

Cimer Şikayet Dilekçesi Nasıl Yazılır

Cimer dilekçesi hazırlarken başvurunun resmi bir kuruma yapıldığı unutulmamalıdır.

  1. Dilekçeler resmi bir üslupla ve anlaşılır bir dille hazırlanmalıdır.
  2. Argo ve küfür içeren ifadeler kullanılmamalıdır.
  3. Dilekçe ilgili kuruma hitaben yazılmalıdır.
  4. Olay, belirli bir kurgu içinde anlatılmalıdır.
  5. Dilekçenin son kısmı talebin açık bir şekilde ifade edilmesi için kullanılmalıdır.

Her türlü dilekçede gereksiz detaylara girilmemeli, istenen şey açık ve net bir dille ifade edilmelidir. Başvuru dilekçesinin konuya odaklanması ve anlaşılır olması sürecin daha hızlı sonuçlanmasına katkı sağlar.

Başvuruya doküman eklenecekse; belgelerin başvuru konusunu desteklemesi istenir. Başvuru konusu eklenen belgelerle aynı içeriğe sahip değilse, içerik hakaret veya küfür içeriyorsa dilekçe işleme alınmaz. Elektronik ortamda yüklenemeyecek kadar büyük olan dosyalar posta yoluyla iletilebilir.

Cimer’e En Fazla Kaç Tane Başvuru Yapılır?

Elektronik ortamda veya telefonla günlük Cimer başvuru limiti 1 adettir. Elektronik ortamda hazırlanarak gönderilecek başvuru metninde sınırlama 1.500 karakterdir. Mektup, faks yoluyla gönderilen veya şahsen kurum ve kuruluşlarına yapılan başvurular, sadece kurumun yetkilendirdiği kullanıcı tarafından görüntülenebilir.

Cimer yetkili personeli ilgili mevzuata uygun işlem yapmak ve kişisel verileri yetkisiz birimlerle paylaşmamak konusunda düzenli olarak bilgilendirilir ve eğitimden geçirilir.  

Cimer Başvuru Sonucu Kaç Günde Gelir?

Başvuruya muhatap kurumun en geç 30 iş günü içerisinde cevap vermesi beklenir. Yürütülecek sürecin uzun olması halinde başvuru sahibine ara karar bildirilmelidir. Başvuru konusu bir belge veya bilgi talebiyse Cimer başvuru sonuç süresi 15 gündür. Bu süre;

  • Bilgi veya belgenin bir başka kurumdan istenmesi veya
  • Başvuru içeriğinin birden fazla kurumu ilgilendirmesi halinde yine başvuru sahibine bilgi verilmesi koşuluyla 30 güne kadar uzatılabilir.

Cimer sorumluluğu, devletin yürütme organlarına dâhil olan idare ve kamu yönetimi alanını kapsar. Bunlar; Cumhurbaşkanlığı ve bağlı kuruluşları, Bakanlıklar, Valilikler, Kaymakamlıklar, Üniversiteler, Büyükşehir Belediyeleri, İl ve İlçe Belediyeleri, İl Özel İdareleridir. Mahkemeler, TBMM, Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsman), Yüksek Seçim Kurulu (YSK), Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu (HSYK) ve Sayıştay CİMER kapsamında değerlendirilemez.

Yorumlar

Yorumu Cevapla [ Yoruma cevap yazmaktan vazgeç ]

  1. S.o. dedi ki:

    Askeri ücret gösterip askeri ücret vermeyen işyerleri için bir denetleme yokmu çok mağduruz eşim 20 yıldır çalışıyor 6 yıllık sigortası var ve 2300 tl maaş alıyor .
    Gidip bir kuruma bireysel şikayetle olmuyor gene bir açıktan faydalanıyorlar Türkiye genelinde tüm sigortalı çalışanlar maaşını bankadan alsın 1 işçi çalıştıran bile askeri ücretin artmasının bize bir faydası yok Gerçek bir denetlemeye ihtiyacımız var

    1. Danışma Birimi dedi ki:

      Merhaba,

      İşkur a şikayetten başka yolu yok Yada noterden iş akdini feshedip almadığı maaşlarını talep edecek. bunun için de dava süreci devreye giriyor. Maalesef bu konu ile ilgili şikayet çok. Bankaya yatırılan maaşlarda bile bir kısmının tekrar talep edildiği durumları duyuyoruz.

  2. Seher karakaya dedi ki:

    Merhaba ben 20 yaşındayım ben teksil fabrikasında çalışıyırum ben iş yerimde çok mesaği var ama ben kalmak istemiyorum ama yine bırakıyorlar söleğincede diyorlar hayır kalıçaksın mecbur diyorlar ve verdikleri mesaği parası 12tl bikere iş sahibiyle tartıştık bana dediği şey 1saatlik beni idare et etmesende devamsızlığın olursa seni işten çıkarıcam ve tazminatını vermiğem diyur 1satli dediğide saat 6 da başladık 10 kadar mesaği yapmışım hala diyurlarki biraz daha idare edin diyurlar. banabiraz yardım edermisin napmam gerekiyor

    1. Danışma Birimi dedi ki:

      Merhaba,

      Tazminat alabilmek için bu belirttiğiniz sebeplerle noterden ihbarname ile iş akdinizi feshedip tazminatınız talep edebilirsiniz. İşyeri ödeme yapmaz ise iş mahkemesine deva açabilirsiniz.

  3. RAHMETULLAH HALBABA dedi ki:

    Iyi geceler saygı değer efendimiz
    Benim bir sikayetim olacak 7 aydır çalıştığım bir firmada çalıştım temmuz ayi maaşı yatmadı çıkış aldim benim ekim ayı maaşı yatırmıyor hocam bana yardimci olun bu a….. doğrama firması
    Istanbul Finans merkezinde iş yapıyor

    1. Danışma Birimi dedi ki:

      Merhaba,

      Bölgenizde bulunan işkur brimlerine şikayette bulunabilirsiniz.

  4. nurcan güler dedi ki:

    ne olur benim sesimide duyun artık evim gidiyor elden bu ne vicdansızlık bu ne duyarsızlık lütfen biri çıksın bir dur desin artık ayrıldığım eşim beni borçla bıraktı ve kazancı iyi olduğu halde bakmıyor onun yüzünden icralık oldum 6.900 borçu 28 bin yaptılar ve bu mevla yüzünden evimi elimden aldılar kızımla yaşıyorum tek derdimiz evimiz ne olur yardım edin evimi bana geri versinler üç gündür ne ben uyuyabiliyorum nede kızım dersleriyle ilgilenebiliyor pisikolejimizi bozdular davacıyım avukatlardan asılsız kaşesiz ve imzasız ihbarnemeyle dolandırdılar bu kadar miktarla ev mi alınır yardım edin sesimi duyun lütfen

    1. Danışma Birimi dedi ki:

      Merhaba,

      e devletinizden cimere yamanızda fayda

  5. T.B dedi ki:

    BİR SÜRE ÖNCE İŞTEN AYRILDIM KENDIM ISTIFA ETTIM. FAKAT BİLDİKLERİMİ ANLATMAMIN BİR TC VATANDAŞI OLARAK DOGRU OLDUGUNU DÜSÜNEREKTEN YAZMAYA KARAR VERDIM. TURİZM ŞİRKETİ C……….. 1 ) ÇALIŞANLARA FAZLA MESAİ YAPTIRIYOR VE ÖDEME YAPMIYOR 2 ) SİGORTASIZ İŞÇİ ÇALIŞTIRIYOR. KOL BANTI TAKIYOR KONTROLE GELEN BİRİSİ OLURSA MİSAFİRMİŞ GİBİ GÖSTERİLİYOR. BUNU HER OTELLERINDE YAPIYORLAR. BENIMDE HAKKIMI YEDILER BANADA UZUN MESAILER YAPMAMI ISTEDIKLERI ICIN BEN ISTIFA ETTIM. AMA DOGRU BULMADIGIM ICINDE BU YAZIMI YAZMA GEREGI BULDUM. İŞ VERENLER DIYE KENDILERINDE HER HAKKI BULUYORLAR. DEVLETI BILE BÖYLELERI ALDATIYOR.

    1. Danışma Birimi dedi ki:

      Merhaba,

      Şikayetinizi e devlet şifreniz ile https://turkiye.gov.tr/cimer-basvuru-sorgulama kısmından veya ALO 150 telefon hattını arayarak CİMER e başvuru yapabilirsiniz.

  6. S.G dedi ki:

    amacim birilerini sikayet etmek degil öyle olsaydi bütün konustugum memurlarin adini yazardim amacim her TÜRKIYE CUMHURRIYETI vatandasi gibi hakkim olan emekli maasimi almak ALLAH herkese saglik versin insallah en az kayipla atlatacagiz bu kötü gidisi herkese kolayliklar saglikli günler kolay gelsin hepinize saygilar selamlar.

  7. Fedai Yıldırım dedi ki:

    Edirne Kesan Beyendik beldesi yeni mahallede ikamet etmekteyim. Komsularımın hayvan gübrelerini sokak kenarlarına atamalarına rağmen ben traktör römorkuma dolduruyorum ancak siyasi görüşümden dolayı zabıta sadece bana işlem yapacağı için tehdit ediyor.cevre ve sağlık bakanlığı memurlarının gelip bu olayı yerinde incelemelerini talep ediyorum.

  8. Yasemin ÇETİN dedi ki:

    ben harran üniversitesinde memur olarak çalışıyorum üst yetkililere ben bayanlarla aynı odada çalışmak istiyorum dedim bana çok sert çıkıştılar ve beni özellikle hiç bir bayanın olmadığı bir birime görevlendirdiler .ve ben mecburum çalışmaya .bu talebimde kötü birşey olduğunu zannetmiyorum. sadece böyle talep ettim.git istifa et evinde otur demeye hakları olmadığını düşünüyorum.gereğinin yapılmasını arz ediyorum