• 2019 Belediye Sosyal Yardım Kartı Nedir? Nasıl Alınır?

    2019’da belediye sosyal yardım kartı İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından, muhtaçlık durumu olan ailelere verilmektedir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi; Ağustos ayında sosyal yardım kartı için başvuruları almakta ve Eylül ayında bu kartları kullanıma açmaktadır. Her yılın sonunda, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yardım kartları için denetim yapılmaktadır. Kart sahipleri, kartı kullanmaları için uygun koşulları sağlıyorsa, belediyeler tarafından yardım verilmektedir. Özellikle Sosyal İşler ve Yardım Esasları Yönetmeliği kapsamında vatandaşların ailenin mutfak ihtiyaçlarını karşılaması için sosyal yardım kartı verilmektedir. Belediye sosyal yardım kartı almak için başvuru yapan vatandaşlar, devlet yetkilileri tarafından denetlenmektedir.


    Belediye Sosyal Yardım Kart Başvurusu Nasıl Yapılır?

    Belediye sosyal yardım kartı için başvuru iki şekilde yapılabilmektedir. Bu yöntemler ise:

    • Belediye sosyal yardım kartını alabilmek için vatandaşlar telefonla başvuru yapılabilmektedir. Telefonla başvuru yapmak için vatandaşların 0212 -444-00-93 hattını araması yeterli olacaktır. Bu hat, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı hattı olarak hizmet vermektedir. Hat üzerinden yapılan başvurular da kabul edilmektedir. Şayet hat meşgul se bu durumda ALO 153 Beyaz Masa üzerinden de başvuru yapabilirsiniz.
    • Bireysel olarak bizzat başvuru da yapabilirsiniz. Bizzat başvurular için Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü’ne bağlı olan Kadın Koordinasyon Merkezi’ne başvuru yapabilirsiniz.

    Bu yöntemlerin yanı sıra muhtarlıklar, STK ve inceleme merkezlerine de bizzat başvuru yapabilirsiniz.

    Belediye Sosyal Yardım Kartı Kimlere Verilir?

    Belediye sosyal yardım kartı muhtaçlık durumu olan kişilere ve ailelere verilmektedir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi sosyal yardım kartını alabilecek kişiler ise:

    • Eşi vefat etmiş olan, çalışmayan kadınlar,
    • Herhangi bir maaş almayan TC vatandaşları,
    • Sigortalı olarak çalışmasına rağmen kalabalık aile nüfusu sebebiyle yetersiz ödeme alan vatandaşlar,
    • Sağlık problemleri sebebiyle yardıma muhtaç olan vatandaşlar bu sosyal yardım kartını almaya hak kazanmaktadır.
    • Başvuru yapan vatandaşların üzerine herhangi bir taşınır ya da taşınmaz malvarlığının bulunmaması gerekmektedir.

    Sosyal yardım kartı başvurusu yaptıktan sonra belediyeler vatandaşlar hakkında detaylı bir araştırma yapacaktır. Yapılan değerlendirmeler neticesinde muhtaçlık durumu kanıtlanmış kişilere belediye sosyal yardım kartı verilmektedir. Başvurular 6 ya da 7 ayda sonuçlanmaktadır.

    Sponsorlu Bağlantılar


    İBB Sosyal Yardım Kartı Nereden Verilir?

    İBB sosyal yardım kartı teslimi başvuru yapan kişiye direkt olarak yapılmaktadır. Başvuru kartları; vatandaşın ikamet ettiği eve posta aracılığı ile gönderilmektedir. Kart yalnızca başvuru yapan kişiye ya da aile üyelerine verilmektedir. Kartın onaylanması ardından teslimat süresi 3 gün olmaktadır. Vatandaş evde değilse ancak aile üyeleri evdeyse, kart onlara da teslim edilebilir.

    Belediye Sosyal Yardım Kartı Hangi Marketlerde Kullanılır?

    İBB sosyal yardım kartının geçtiği marketler İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile anlaşmalı olan marketlerdir. Anlaşmalı olan marketlerin her şubesinden İBB sosyal kart ile alışveriş yapabilirsiniz. Belediye sosyal yardım kartını kullanabileceğiniz marketler:

    • Şok Market
    • KİM
    • Çağrı Market
    • UCZ
    • Migros
    • Carrefour
    • Onur Market
    • Rammer
    • Happy Center

    Yukarıdaki tüm marketler, kartın limiti kadar alışveriş yapmanız için uygun marketlerdir. Bu kartlar ile marketten temizlik, kişisel bakım, gıda ya da hijyen ürünleri satın alabilirsiniz.

    Belediye Sosyal Yardım Kartı Limiti Ne Kadar 2019?

    İBB sosyal yardım kart limiti kişinin ihtiyaç durumuna göre belirlenmektedir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi yardım kart limiti kişiden kişiye göre değişmektedir.  Belediye tarafından yapılan araştırmalar neticesinde vatandaşların mağduriyetlerine göre aşağıdaki limitler kişilere verilmektedir:

    • 50 TL
    • 100 TL
    • 150 TL

    Kart limitin ne kadar olacağına ise belediye yetkilileri tarafından yapılan denetlemeler neticesinde karar verilecektir. Kişinin bakmakla yükümlü olduğu kişi sayısı ve sağlık durumları bu durumda belirleyici olacaktır. Kartın ilk yüklemesinde ise her limitte 200 TL olmaktadır.

    Belediye Sosyal Yardım Kartları Ne Zaman Açılacak?

    İBB sosyal yardım kartının açılması için belediyeler her sene denetim yapmaktadır. Buna göre yapılan başvurular neticesinde vatandaşın denetimi yapılır. Bu işlemlerin neticesinde doğru bilgi verdiği tespit edilen ailelere kartlar evlerine kadar teslim edilir. Kartlar onaylanana dek alışverişe kapalı haldedir. Bu unsurun dışında kartların kapalı olduğu süre boyunca ödenmesi gereken ücret, kart açıldıktan sonra karta yüklenmektedir.

    Belediye Sosyal Yardım Kart Başvurusu Yapmak için Gerekli Belgeler

    Belediye sosyal yardım kart başvurusu belgeleri mutlaka eksiksiz olmalı ve beyan edilmiş bilgilerin doğru olması gerekmektedir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından verilen bu yardım kartları için aşağıdaki belgeleri teslim etmek gerekmektedir:

    • Kişinin İstanbul’da ikamet etmesi gerekmektedir.
    • Başvuru yapan kişinin herhangi bir sosyal güvencesi olmaması gerekmektedir.
    • Düzenli gelir elde etmesini sağlayan herhangi bir işte çalışmıyor olmak gerekmektedir.
    • Fakirlik belgesi almak gerekmektedir. Bu belge, muhtarlıklardan alınabilir.
    • Şayet eşi vefat etmiş kadınlar başvuru yapacaksa ölüm belgesi talep edilmektedir.
    • Sağlık problemleri sebebiyle ile çalışamayacak konumda olan kişilerin durumu sağlık raporu ile belgelemesi gerekmektedir.
    • Kişi eğer çalışıyor, aile fert sayısını da ibraz etmesi gerekmektedir.

    Belediye tarafından talep edilen bu şartları karşılayan vatandaşlar; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Müdürlüğü ya da Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü’ne giderek başvuru yapabilmektedir. Müdürlükler; ailenin kart dışında da yardım ihtiyaçları için de destek olmaktadır.

    Fakirlik Kağıdı Nasıl Alınır?

    Fakirlik kağıdı alabilmek için bağlı olduğunuz mahalle muhtarlarına başvurmanız gerekmektedir. Fakirlik belgesi, mahalle muhtarları tarafından verilmektedir. Bu belgeleri alabilmek için vatandaşın üzerine herhangi bir taşınır ya da taşınmaz malın bulunmaması gerekmektedir. Belediyeler ve kaymakamlıklar bağlı şekilde görev alan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından verilen yardımlardan faydalanmak için fakirlik belgesinin alınması gerekmektedir. Bu belgeyi 18 yaşını doldurmuş olan tüm vatandaşlar doldurabilir.

    Belediye Sosyal Yardım Kartı Limit Sorgulama İşlem Nasıl Yapılır?

    İBB sosyal yardım kartını sorgulama işlemleri için online olarak bir yöntem yoktur. Belediye tarafından verilen yardım kartının sorgulanması için anlaşmalı olan marketlere gidebilir ve kartı deneyebilirsiniz. Limit sorgulaması yapmak için markete giderek, kasiyerden limit sorgusu yapmasını rica edebilirsiniz. Bu yöntem haricinde herhangi bir limit sorgulama yöntemi bulunmamaktadır.

    Belediye Sosyal Yardım Kartı Telefondan Başvuru Nasıl Yapılır?

    İBB Sosyal Yardım başvurusu ALO 153 aracılığı ile yapılabilmektedir. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nı arayarak başvuru yapabilirsiniz. Beyaz Masa üzerinden taleplerinizi dile getirebilirsiniz. Bunun dışında 0212 444 00 93 numarasını arayarak başvuru yapabilirsiniz. Telefon dışında başvuru yapabileceğiniz yöntem ise bireyse başvuru olmaktadır. Bireysel başvurular ise Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlükleri’ne bağlı olan Kadın Koordinasyon Merkezi üzerinden yapılabilmektedir. Buna göre teslim edilmesi gereken belgeler ise:

    • SSK, Bağ-Kur ya da Emekli Sandığı kurumlarından birine bağlı olunmaması gerekmektedir.
    • Vatandaşların üzerine kayıtlı herhangi bir malı olmaması gerekmektedir.
    • Kişinin 18 yaşını doldurmuş olması gerekmektedir.

    Bu kriterleri karşılayan vatandaşlar hem telefonla hem de bireysel olarak başvuru yapabilmektedir. Fakirlik belgesi ve dilekçe ile başvurusunu tamamladıktan sonra gerekli analizler ve denetim tamamlanır. Daha sonra kart sahiplerine ulaştırılır.

    Asker Ailelerine Verilen Maaşlar ve Şartları

    Devlet Elektrik Desteği Para Yardımı Nasıl Alınır?

    TOKİ Başvurusu Nasıl Yapılır ?



    tıkla sorunu sor

    2019 Belediye Sosyal Yardım Kartı Nedir? Nasıl Alınır? İLE İLGİLİ MERAK ETTİKLERİNİZİ BİZE SORUN!



    Etiketler:

    Merak Ettiklerinizi Sayfanın En Altında Sorabilirsiniz!

    Henüz yorum yapılmamış.

    Sorunuzu Yazın