emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

4/B Bağkur Hizmet Dökümü Nasıl Alınır? Sigorta Sorgulama

4/B Bağkur Hizmet Dökümü Nasıl Alınır? Sigorta Sorgulama

Bağkur hizmet dökümü ve sigorta sorgulama işlemleri, e-devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilir. E-devlet sisteminde yer alan sorgulama sayfasında, Bağkur primlerinin ödeme detayları ve emeklilik bilgileri gibi birçok kaynağa erişim sağlanmaktadır. Bağkur hizmet dökümü sorgulaması yapılan sayfa üzerinden, SSK ve Emekli Sandığı için de sorgulama yapılmaktadır. Hizmet dökümü talep edilecek diğer alanlar, SGK hizmet binaları, kaymakamlık binaları ve noterler olarak sıralanmaktadır. Hizmet dökümü evrak talebi yapıldığında, geçmiş döneme dair SGK prim ödemeleri ve işe başlama tarihleri detaylı şekilde raporlanacaktır.

Hizmet Dökümünün Özellikleri Nelerdir, Hizmet Dökümü Ne İçin Kullanılır?

Hizmet dökümü evrakları, çalışanların sigortalılık süresine ait tüm bilgileri içermektedir. Bağkur, SSK ve Emekli Sandığı haricinde, isteğe bağlı sigortalar için de SGK hizmet dökümü talep edilmektedir. Bankalardan kredi başvurusu talep edildiğinde, emeklilik başvurusu yapıldığında, emekli maaşına karşılık kredi ya da kredi kartı talep edildiğinde ya da yeni bir işe başlanmak istendiğinde, SGK hizmet dökümü belgesi talep edilecektir. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü tarafından verilen sosyal yardımlardan faydalanmak için de SGK hizmet dökümü evrakına ihtiyaç duyulacaktır.

Bağkur Hizmet Dökümü Almak İçin Ne Yapılmalıdır?

Bağkur hizmet dökümü sorgulaması için e-devlet sistemi üzerinden işlem yapılmalıdır. E-devlet sisteminde yer alan hizmet dökümü sorgulama işlemleri, aşağıdaki sıralamanın takip edilmesiyle gerçekleştirilebilir:

  • https://www.turkiye.gov.tr/4b-hizmet-bilgisi bağlantı adresi üzerinden, Bağkur hizmet dökümü sorgulama sayfası açılmalıdır.
  • E-devlet sistemine bağlı olan Bağkur hizmet dökümü sorgulama sayfasında “Giriş Yap” butonuna tıklanmalıdır.
  • E-devlet giriş sisteminde, T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi talep edilmektedir.
  • E-devlet giriş bilgilerinin doğrulanmasının ardından “Giriş” butonuna tıklanmalıdır.
  • 4B hizmet dökümü sorgulama sayfası üzerinden, geçmiş döneme ait Bağkur prim ödemelerinin tamamına ulaşılabilir.
  • Bağkur prim ödemeleri ve sigortalılık sürelerinin tamamı, hizmet dökümü üzerinde detaylıca belirtilecektir.

[button color=”primary” size=”medium” link=”https://www.turkiye.gov.tr/4b-hizmet-bilgisi” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]4/B Bağkur Hizmet Dökümü Sorgulama[/button]

Bağkur Hizmet Dökümü Almayı Gerektiren Durumlar Nelerdir?

[highlight color=”red”]Bağkur hizmet dökümü evrakını gerekli kılan durumlar, aşağıda detaylıca sıralanmıştır:[/highlight]

  • Bağkur sigortasının başlatılıp başlatılmadığını anlamak için 4B hizmet dökümü sorgulaması yapılmalıdır.
  • Sigorta girişlerinde gecikme ya da eksiklik olduğunu kanıtlamak ve bu delilleri mahkemeye sunmak için Bağkur hizmet dökümüne ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Sigorta süresinin ve prim ödemelerinin tamamlanmasına karşın, emeklilik hakkının oluşup oluşmadığını teyit etmek amacıyla, Bağkur hizmet dökümünden faydalanılmaktadır.
  • Emeklilik başvuru işlemlerinin gerçekleştirilmesi için hizmet dökümüne ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Bankalardan kredi ya da kredi kartı talep etmek için başvuru işlemlerinde hizmet dökümüne ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Fabrika çalışanı olarak işe başlamak için geçmiş döneme ait SGK hizmet dökümü talep edilecektir.
  • Kredi karşılığında yapılan bireysel sigortaların başlangıçlarında, SGK hizmet dökümüne ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Özel kuruluşlardan kredi ve benzeri borç alabilmek için SGK hizmet dökümü talep edilebilir.
  • Sosyal yardımlardan faydalanabilmek için SGK hizmet dökümü talep edilmektedir.
  • İŞKUR tarafından verilen işsizlik maaşından faydalanmak için SGK hizmet dökümüne ihtiyaç duyulacaktır.
  • Doğum iznine ayrılmak ve doğum parasından faydalanmak isteyen kadınların, geçmiş dönem primlerini ödediklerini gösteren hizmet dökümü evrakını almaları gerekir.

Bağkur Hizmet Dökümünde Yer Alan Bilgiler Nelerdir?

[highlight color=”red”]Bağkur hizmet dökümü üzerinde bulunan bilgiler, aşağıda listelenmiştir:[/highlight]

  • Bağkur sigortası yaptıran kişilere ait kimlik bilgileri
  • Sigortalının ödemiş olduğu toplam prim gün sayısı
  • Sigortanın başlangıç tarihleri
  • İşe giriş ve işten ayrılış tarihleri
  • Sigortalının kişisel bilgileri
  • İlk işe başlanma tarihi
  • Sigorta bazlı, yıllık prim ödeme süresi
  • Sigorta süresince yıllık kazancın toplam tutarı
  • Sigortalının toplam çalışma gün sayısı
  • En son çalışılan kurum ya da kuruluşa dair bilgiler
  • Sigorta prim ödemelerinin hangi aylarda gerçekleştirildiği
  • Emeklilik için ödenmesi gereken prim gün sayısı
  • Geçmiş dönemlere ait prim borçlarının toplam tutarı
  • Bağkur sigorta borçlanmasının türü
  • Bağkur borçlanması için ödenmesi gereken toplam prim gün borcu ve gün sayısı

Bağkur Emeklilik Şartları Nelerdir?

Bağkur emeklilik şartları, kişilerin sigorta başlangıç tarihlerine göre değişiklik göstermektedir. Sigorta başlangıç tarihleri, 3 farklı kategoride incelenmektedir:

  • 1 Ekim 1999 tarihinden önce Bağkur sigortasının başlatılması,
  • 1 Ekim 1999 tarihiyle, 30 Nisan 2008 tarihleri arasında Bağkur sigortasının başlatılması,
  • 1 Mayıs 2008 tarihinden sonra Bağkur sigortasının başlatılması.

Bağkur üzerinden emekli sayılabilmek için gerekli görülen şartlar, aşağıda detaylıca sıralanmıştır:

  • Bağkur emeklisi olmak isteyen kişilerin, en az 15 yıl boyunca sigortalı olmaları gerekir.
  • Sigortalılık süresi içerisinde, en az 3600 günlük prim ödemesi yapılmak zorundadır.
  • 1 Ekim 1999 tarihinden önce SGK’lı olarak işe başlayan Bağkur çalışanları, 23 yılın üzerinde sigortalı oldukları zaman, 9000 günlük prim ödemesi yaparak emekliliğe ayrılabilirler.
  • Emeklilik yaşı gelmeden, emeklilik başvurusu yapılmasına izin verilmemektedir.
  • Geçmiş dönemlere ait prim borcu bulunan kişiler, Bağkur üzerinden emeklilik başvurusu yapamazlar. Emekliliğe ayrılmak için geçmiş döneme ait prim borçlarının eksiksiz şekilde ödenmesi gerekir.
  • 3600 günden fazla prim ödeyen kişilerin, 4200 gün, 5400 gün ya da 9000 günlük prim ödemesi yapmaları gerekir. Belirtilen günler tamamlanmadan, daha yüksek emekli maaşı alınmayacaktır.
  • Bağkur primlerinin, yıl içinde belirtilen asgari düzeyin altına düşürülmemesi gerekir.
  • Emeklilik borçlanması yapan kişiler, borçlanma tutarını topluca ödemek durumundadır.
  • Bağkur emeklilik borçlanması için belirtilen ücret, en geç 3 ay içerisinde tamamlanmalı ve SGK’ya yatırılmalıdır.

Bağkur emeklilik başvurusunda gerekli görülen evraklar şunlardır:

  • Vergi muafiyeti beyannamesi
  • Kimlik kartı fotokopisi
  • Sigortalı işten ayrılışı gösteren ayrılış beyannamesi
  • Emeklilik başvuru formu
  • Tahsis talep beyannamesi
  • SGK Bağkur hizmet dökümü

Belirtilen evrakların Sosyal Güvenlik Kurumuna teslim edilmesinin ardından, emeklilik başvurusu tamamlanmış sayılacaktır.

Bağkur Emeklilik Başvurusu Nasıl Yapılır?

Bağkur emeklilik başvuru işlemleri için Sosyal Güvenlik Kurumuna gidilmesi gerekir. Emeklilik başvurusunda gerekli görülen evraklar tamamlandıktan sonra, tüm evraklar SGK görevlisine teslim edilmelidir. Evrakların teslim edilmesinin ardından, emeklilik başvuru formu doldurulmalıdır. Sosyal Güvenlik Kurumu görevlilerinin tüm evrakları teslim alması ve sisteme işlemesi, emeklilik başvurusunun tamamlanması anlamına gelmektedir. Emeklilik başvurusu sisteme işlendikten sonra, SGK tarafından başvurular incelenecektir. SGK emeklilik başvurusunun onaylanıp onaylanmadığı, e-devlet sistemi üzerinden ya da SGK resmi internet sitesi üzerinden takip edilebilir.

Bağkur Emeklilik Başvuru Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Bağkur emeklilik başvuru sorgulaması yapmak için e-devlet sistemi kullanılmaktadır. E-devlet üzerinden sorgulama yapmak için gerekli işlemler, aşağıda adım adım açıklanmıştır:

  • turkiye.gov.tr adresi üzerinden, e-devlet resmi internet sitesine erişilmelidir.
  • İnternet sitesinde belirtilen “Giriş Yap” butonu kullanılarak, kimlik doğrulama sayfası açılmalıdır.
  • Kimlik bilgilerinin yer aldığı sayfada, T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi talep edilmektedir.
  • İsteğe bağlı olarak, mobil bankacılık sistemi ve mobil imza sistemi üzerinden de e-devlet girişi yapılabilir.
  • E-devlet ana sayası açıldıktan sonra, ilk sırada yer alan “E-Hizmetler” bölümü tercih edilmelidir.
  • İşlemlere devam etmek için e-hizmetler üzerinden “Kurumlar” seçeneğine tıklanmalı ve son olarak “Sosyal Güvenlik Kurumu” seçeneği tercih edilmelidir.
  • Sosyal Güvenlik Kurumu bölümü açıldıktan sonra, Bağkur bölümü açılmalı ve emeklilik başvurusunun onaylanıp onaylanmadığı hakkında sorgulama başlatılmalıdır.

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından emeklilik başvuruları onaylandığı zaman, başvurunun sonuçlanma tarihinden sonraki ilk ayda emekli maaşı ödemeleri başlatılacaktır. Bağkur emeklilik başvurusu onaylanmadığı zaman, sorgulama ekranında hiçbir bilgiye yer verilmemektedir.

Bağkur Zorunlu mudur?

5510 sayılı kanun çerçevesinde belirtilen maddeler kapsamında bir işverene tabii olarak çalışmayan ve aynı zamanda devlet memuru da olmayan kimseler, bu kapsamda; köy ve mahalle muhtarları, ticari kazanç ya da serbest meslek sonucunda gelir vergisi mükellefi olanların, gelir vergisinden muaf olan, esnaf ve sanatkar siciline kayıtlı olanlar, limited şirket ortakları, yönetim kurulu üyesi olan anonim şirket ortakları, kollektif şirket ortakları, donatma iştiraki ortakları, kendi adına tarımsal faaliyette bulunanların Bağkur kapsamında olmaları zorunlu tutulmaktadır.

Bu faaliyetleri yapan kişilerin kendisinin SGK’ya başvurup başvurmadığına bakılmaksızın, kaydını ya da tescilini yaptırdığı kurum ya da kuruluş doğrudan SGK’ya bildirim yapmaktadır. Bu bakımdan vergi dairesi, ticaret sicil memurluğu, ziraat odası ve esnaf ve sanatkarlar odası gibi üyelikler halinde kurumlar SGK’ya otomatik olarak bildirim yapmakta ve kişinin Bağkur kaydını başlatmaktadırlar. Bu tarihten itibaren de kişinin faaliyetlerini sürdürdüğü her ay boyunca adına prim borcu oluşmaktadır. Her ne kadar kuruluşlar kişiyi SGK’ya bildiriyor olsalar da kişinin kayıp prim yaşamaması için doğrudan kendisinin SGK’ya başvurması daha yararlı olabilecektir. Çünkü bu sayede bildirim yapacak kurumlarda görülecek aksama ve gecikmelerin de önüne geçilmiş olacaktır.

Bağkur Çıkışı Nasıl Yapılır?

Bağkur’dan çıkmak isteyenler için faaliyetlerini sürdürdükleri sürece bu durum mümkün değildir. Eğer Bağkur kaydının silinmesi isteniyorsa yani çıkış talep ediliyorsa bu durumda Bağkur kapsamında olmasına neden olan faaliyetin sona ermesi ya da tescilin kapatılması gerekilmektedir. Örnek olarak şirket ortağı olan bir kişinin ortaklıktan resmi olarak ayrılması halinde vergi sorumluluğuna esas teşkil eden faaliyetine son vererek vergi sorumluluğundan çıkması, tarımsal faaliyetlerine son vererek ziraat odası üyeliğinden ayrılması, işletmesini kapatarak esnaf ve sanatkarlar odası üyeliğinden çıkması gerekmektedir.

Böyle bir durumda olan kişi kapanışa, ayrılmaya vb. durumlara dair belgeler ile birlikte SGK il bölge müdürlüklerine başvuru yaparak Bağkur kapsamındaki sigortalığının sona erdirilmesini talep edebilmektedir. Aynı şekilde kişinin kendisinin başvurmaması halinde tıpkı girişte olduğu gibi üyesi olduğu kuruluş durumu SGK’ya bildirerek Bağkur sigortalılığının sona ermesine neden olacaktır. Fakat kuruluşların bildirilmesinde gecikmeler yaşanacağından ve her ay Bağkur prim borcu işlediği için sistemden çıkış yapmak isteyenlerin kendilerinin başvuru yapmaları çok daha yararlı oalcaktır.

Muafiyet Belgesi Alarak Çıkış Yapmak

Söz edilen çıkış koşullarının yanında Bağkur sigortalılığını sona erdirmek için iki yöntem daha bulunmaktadır. Buna göre yıllık tarımsal faaliyet gelirlerinden elde edilen tutarın faaliyete ilişkin masraflarının düşülmesi durumunda, kalan tutarın ortalaması o yılki brüt asgari ücretin otuz katından az olanlar ziraat odalarından ya da tarım müdürlüklerinden alacakları sigortalılık muafiyet belgesi ile SGK’ya başvuru yaparak tarım kapsamında olan Bağkur sigortalılığından çıkış yapabilirler. Belgenin alınmasını takip eden on gün içinde SGK’ya bildirim yapılması durumunda, SGK tarafından belgenin alındığı tarihten geçerli olacak şekilde kişinin Bağkur sigortalılığı sona ermektedir.

Bunun yanında 65 yaşını doldurmuş olan ve tarımsal faaliyetler yüzünden Bağkur sigortalılığı kapsamında bulunan sigortalıların da yaş durumunu gerekçe göstererek Bağkur çıkışları yapılmaktadır. 65 yaşın dolduğu tarihten itibaren bölgede bulunan SGK il müdürlüğüne başvuru yapılması halinde faaliyetten kazanılan tutara bakılmaksızın sigortadan çıkış mümkündür. Fakat böyle bir durumda daha sonra kişinin yararlanacağı tüm sağlık giderlerini kendisinin karşılaması gerekmektedir.

Bağ-Kur Erken Emeklilik Şartları Nelerdir ?

Bağ-Kur Borcu Ödemesi, 4B Kredi Kartı İle Borç Ödeme

Bağ-Kur Borcu Olanlar Sağlıktan Yararlanabilecek mi ?

Yorumlar
  1. HALİM dedi ki:

    BABAM BAĞKUR EMEKLİSİYDİ VEFAT ETTİ.ÖLÜM AYLIK FORMU DOLDURUYORUM GEÇEN HİZMET SÜRESİ SORULMAKTA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.SİCİL NO

  2. Bülent KIRCI dedi ki:

    Merhaba, 1993 yılında babam, adıma dükkan açarak beni bağkurlu yapmıştı. Ödemelerini de muntazam yaptı. Ben şimdi sigortalı olarak çalışmaktayım. 229483713 bağkur numaramdır. Ancak sorgulama yaptığımda bağkurl ilgili hizmet dökümü alamıyorum. Sigorta ile birleştirme ve emeklilik kriterlerimi görmek istiyorum. Doğum tarihim 01,01,1975

  3. himmet dedi ki:

    ********** Sicil No için Toplam Hizmet Süreniz: 1 yıl 0 ay 24 gün gözüküyor . Bununla alakalı bilgi alabilir miyim?

    1. Yusuf Karataş dedi ki:

      Hizmet dökümünüzdür. Yani 1 yıllık hizmetiniz bulunuyor. Detaylı bilgi için Alo 170 SGK hattını arayabilirsiniz.