emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

İnternetten Aile Hekimi Randevu Alma ve Değiştirme İşlemi

İnternetten Aile Hekimi Randevu Alma ve Değiştirme İşlemi

İnternetten aile hekimi randevusu alma işlemleri için kullanılması gereken farklı mecralar bulunur. Bu mecralar aşağıdakiler gibidir:

  • MHRS Aile Hekimi Randevusu Alma
  • E-Devlet Uygulaması ile Aile Hekimi Randevusu Alma

Bu iki yöntem kullanılarak kişiler ait oldukları aile hekimliğinden online randevu alabilirler. İnternet üzerinden aile hekimi ya da başka bir sağlık hizmeti randevusu almak hem kişinin zamandan kazanmasına katkı sağlar hem de günümüz koşullarında 1 seneyi aşkın süredir yüz yüze kalınan salgın hastalık durumu ile ilgili risk alınmasının önüne geçer. Bu sayede kişi kendi sağlığı ve çevresindekilerin sağlığını riske atmadan internet üzerinden güvenli bir şekilde randevu alabilir.

MHRS Aile Hekimi Randevusu Nasıl Alınır?

Aile hekimliklerinden internet üzerinden randevu almak için MHRS yani Merkezi Hekim Randevu Sistemi kullanılabilir. Bu sistem ülkemizde 2010 yılında faaliyete geçmiştir. Kişilerin oturdukları yerden hastanelere gidip beklemesini önlemek amacı ile kurulan bu sistem, zamandan ciddi anlamda tasarruf sağlayan bir sistemdir.

MHRS Aile Hekimi randevusu almak için yapılması gerekenler şunlardır:

  • Kişi öncelikle internet bağlantısı bulunan bir bilgisayardan ya da mobil cihazdan www.mhrs.gov.tr adresine giriş yapar.
  • Merkezi Hekim Randevu Sistemi randevu giriş menüsüne giriş yapılır.
  • Randevu almak isteyen kişi kendisine ait T.C. kimlik numarası ve şifresi ile sisteme giriş yapar.
  • Kişi şifresini hatırlamıyor ise ya da MHRS sistemine henüz üye değil ise, MHRS e-Devlet giriş seçeneğini de kullanarak sisteme giriş yapabilir.
  • Giriş yaptıktan sonra ekranın sağ kısmında yeşil renkli kutucukta Aile Hekimi Randevusu Al sekmesine tıklanır.
  • Kişinin aile hekimi için mevcut ve boş olan günler listeler halinde ekranda çıkar.
  • Kişi kendisine uygun gün ve saati seçerek randevu tarihini belirler.
  • Onayladıktan sonra alınmak istenen randevunun detaylı bilgileri ekrana gelecektir.
  • Kişi detaylı bilgileri son kez inceledikten sonra Randevuyu Onayla kutucuğuna tıklayarak randevusunu resmi hale getirir.

Tüm bilgiler eksiksiz ve doğru şekilde girildikten sonra onaylanan randevu alma işlemi sonucu randevu tarihi resmileşir. Randevu gün ve saati geldiği zaman ilgili kişilerce randevu alan kişi aranır ve randevusu hatırlatılır. Randevu günü kişiler kimliklerini mutlaka yanlarında bulundurmalıdır.

Mutlaka seçilen zaman aralıklarında gecikmeden ilgili sağlık kuruluşunda olunmalıdır. Randevular yine aynı sistem üzerinden yaşanabilecek bir aksilik durumunda iptal edilmelidir. İptal işlemi de randevu görüntüleme ekranından yapılabilir.

Ayrıca MHRS artık akıllı telefonlara mobil uygulama hizmeti verir. İhtiyacı olan herkes MHRS mobil uygulamasını akıllı cihazına indirerek kolayca randevu alabilir ve aldığı randevuların gününü ve saatini kolaylıkla takip edebilir. Ayrıca yine mobil uygulama sayesinde randevular kolaylıkla iptal edilebilir.

MHRS Yeni Üye Kaydı Nasıl Yapılır?

MHRS kayıt olma işlemi “https://www.hastanerandevu.gov.tr” internet sitesi üzerinden ya da “https://www.mhrs.gov.tr” adresi üzerinden yapılabilir. Randevu al bölümüne tıklanır ve yeni üye kaydı sekmesi seçilir. Buradan sonra karşıya çıkan ekranda kişinin belirleyeceği şifre ile üyelik açılabilir.

Üyelik açılır iken, istenen bilgiler eksiksiz ve doğru olarak girilmelidir. Çünkü sisteme girilen bilgiler ile Nüfus Müdürlüğü’ndeki bilgiler eşleme işlemine tabii tutulur. Eğer bu bilgiler yüzde yüz oranında eşleşmez ise, üye kaydı işlemi anında iptal olur ve kişi MHRS hizmetinden faydalanamaz.

Üyelik açmak isteyen kişiler aynı zamanda MHRS mobil uygulamasını akıllı cihazlarına indirerek aynı aşamalardan geçmek sureti ile sisteme üye olabilirler. Ardından aynı cihazda giriş yapılarak kolaylık ile randevu alınabilir.

E-Devlet Uygulaması ile Aile Hekimi Randevusu Nasıl Alınır?

E-Devlet uygulaması üzerinden randevu alma işlemi yine Merkezi Hekim Randevu Sistemi aracılığı ile yapılır. Kişi E-Devlet uygulamasına bilgilerini girerek giriş yapar. Ardından ana sayfada yer alan arama butonu kısmına MHRS yazılarak aranır. Karşıma Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ne yönlendirilen bir adres çıkar. Bu adrese giderek MHRS sitesi üzerinden randevu alır gibi online randevu alınabilir.

Bu işlem ile birlikte E-Devlet uygulaması aracılığı ile MHRS uygulamasına bağlanmış olunur. E-Devlet uygulaması şifresi olmayan kişiler kendilerine en yakın PTT şubelerine giderek cüzi bir miktar ücret ödeyerek ve kimlik kartlarını yanında bulundurarak E-Devlet şifrelerini alabilirler.

İnternetten Aile Hekimi Nasıl Değiştirilir?

İnternet üzerinden aile hekimliği değiştirmek için, Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenmiş olan Aile Hekimi Değiştirme Başvuru Formu’nun doldurulması gerekir. Formda değişiklik sebebi mutlaka belirtilmelidir. İkâmetgah sebebiyle değişiklik yapılıyor ise bununla ilgili formda yer alan seçenek işaretlenir.

Şayet kişi aile hekiminden şikayetçi ise ve bunun için aile hekimi değişikliği istiyor ise formda yer alan kendi isteği kısmı seçilmelidir. Eğer kişi ikametgah değişikliği sebebi ile aile hekimini değiştiriyor ise, dolduracağı formu yeni ikamet adresinin yakınında bulunan bir sağlık ocağına iletmesi yeterli olacaktır.

Yaklaşık 15 gün süren bu süreç sonunda başvuru yapan kişinin aile hekimi yeniden belirlenmiş oluyor. Kişi  aynı işlemler ve süreç ile şikayetçi olduğu aile hekimini değiştirebilir.

Aile Hekimi Değiştirme İşlemi Öncesi Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Aile hekimi değiştirmek isteyenlerin bilmesi gereken bilgiler aşağıdakiler gibidir:

  • Herhangi bir aile hekiminin 4.000’den fazla hastası varsa o aile hekimine geçiş yapılamaz.
  • Bir kişinin 3 aylık süreç içinde aile hekimi değiştirme hakkı 1 defadır. Yani 3 ayda bir defa aile hekimi değiştirilebilir.
  • Bir aile hekiminden diğerine yapılan geçişler her ayın 5’i ile 21’i arasında yapılır ise geçiş işlemi bir sonraki gün itibariyle tamamlanırken, her ayın 21’inden sonra yapılan geçişler ancak gelecek ayın 5’i itibariyle onaylanır.
  • Aile hekimleri arasında yapılan her türlü değişiklikler gerçekleşene kadar değiştirme hakkı ve cayma hakkı bulunur.
  • Mobil cihazlarda kullanılan e-nabız uygulamasında bazı sistemsel farklar görülebilir fakat aile hekimliği değiştirme yöntemi genel olarak böyledir.

Aile hekimleri arasında geçiş yapmak isteyen kişilerin öncelikle geçiş yapılmak istenen aile hekiminin il ve ilçesini seçmeleri gerekir. Bu seçim yapıldıktan sonra Aile Sağlığı Merkezi seçiminin ve istenilen merkezde görev yapan hekimin de seçilmesi gerekir. Hekim isimleri bir liste halinde görüntülenebilir.

Bu listede hekimler değişik renklerde kişilerin karşısına çıkar. Aile hekimlerinin üzerine 3500’den az kişinin kayıtlı olduğu durumlarda aile hekimleri yeşil renk, 3500-400 arası kişi kayıtlı olduğu durumlarda aile hekimleri sarı renkte gösterilir iken, aile hekimlerinin üzerinde 4000 kişiden fazla kayıt olması durumunda kırmızı renkle gösterilir. Kırmızı renkte gösterilen aile hekimleri üzerine geçiş işlemleri yapılamaz. Çünkü kontenjanları doludur.

E-Nabızdan Aile Hekimi Değiştirme İşlemi Nasıl Yapılır?

Aile hekimi değiştirme online olarak E-Devlet sistemi üzerinden, E-Nabız sistemine giriş yapılarak yapılır. E-Nabız üzerinden aile hekimi değişikliği yapmak için aşağıdaki yol izlenmelidir:

  • E-Nabız sistemine kayıtlı olan kişilerin https://enabiz.gov.tr adresi üzerinden giriş yaparak, Aile Hekimi Değiştir seçeneğine tıklaması yeterlidir. Hangi aile hekiminden hizmet alıyorum sorusunun cevabı da burada öğrenilebilir. Hizmet alınan aile hekiminin ismi bu seçenekte yazar. İsmin yazdığı kutucuğun altında Aile Hekimi Değiştir seçeneği bulunur.
  • Kişi seçeneğe tıkladığında, arkasından açılacak olan sayfada geçiş yapılmak istenen hekimi görüntüleyebilmek için geçilmek istenen aile hekiminin konum bilgileri girilmesi istenir.
  • İl, ilçe bilgilerini girdikten sonra ilgili bölgede yer alan aile sağlığı merkezleri görüntülenebilir. Geçiş yapmak istenilen aile sağlığı merkezi seçilir. Ardından sayfanın altında geçiş yapabilecek, uygun hekimler ve merkezler görülebilecektir.
  • Kişinin istediği hekimin adının yanındaki kutucuğun işaretlenerek, sayfanın altında yer alan Aile Hekimi Değiştir butonuna tıklanması yeterlidir.

E-Nabız sistemine kaydı bulunmayan kişilerin kayıt olması için izlemesi gereken adımlar şu şekildedir:

  • E-Devlet sistemi üzerinden kayıt olunabilir. Bunun için öncelikle E-Devlet uygulamasına giriş yapılması gereklidir. E-Devlet şifresi ve T.C kimlik numarası ile giriş yapılabilir.
  • https://www.turkiye.gov.tr/saglik-bakanligi-e-nabiz-kisisel-saglik-sistemi adresine giriş yapılır.
  • Giriş yaptıktan sonra arama kısmına E-Nabız yazarak aratılır. Çıkan sayfada E-Nabız uygulaması ile ilgili bilgileri görüntülenebilir. Sayfanın altında yer alan Uygulamaya Git butonuna tıklanır.
  • Kişi otomatik olarak https://enabiz.gov.tr adresine yönlendirilir. Buradan sonraki süreç E-Nabız sistemi üzerinden yapılan aile hekimi değişikliği işlemi ile aynıdır.

Çeşitli devlet uygulamaları üzerinden online randevu almak ya da aile hekimi değişikliği yapmak için izlenilmesi gereken yol böyledir.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.